Connect with us

Maistas

Strateginiam Kauno projektui – stiprus Vyriausybės palaikymas ir solidi finansinė parama

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Aleksoto inovacijų pramonės parkas (AIPP) Europos prospekte sulig kiekviena diena įgauna vis ryškesnius kontūrus. Baigiama diegti infrastruktūra būsimiems investuotojams. Vyriausybės pritarimu, miestui strategiškai svarbus objektas sulaukė papildomo finansavimo, kuris sieks beveik 5 mln. eurų. Gautos lėšos pasitarnaus iš pagrindų rekonstruojant apleistą sraigtasparnių angarą.

Lietuviškasis „Silicio slėnis“

Tarp Europos prospekto ir Lakūnų plento įsiterpusioje 30 hektarų ploto teritorijoje įrengtas naujas gatvių, dviračių takų ir šaligatvių tinklas su būtinomis komunikacijomis padės lengviau įsikurti aukštą pridėtinę vertę kursiantiems naujakuriams.

„Šis objektas turės didžiulę reikšmę ekonominiam vystymuisi ir tolesniam inovacijų progresui nacionaliniu mastu. Gerai apmokamos darbo vietos skatins Kauno ir visos šalies akademinį potencialią, mokslo bei verslo bendradarbiavimą. Todėl Vyriausybės indėlis mums be galo svarbus. Dar šiemet pramonės parkui tikimės gauti valstybei ekonomiškai svarbaus projekto statusą“, – apie Kaune kuriamą lietuviškąjį „Silicio slėnį“ kalbėjo miesto meras Visvaldas Matijošaitis.

Laboratorijos ir tyrimų centrai

Baigus įžanginius būsimo inovacijų parko darbus, ateis eilė buvusios aviacijos gamyklos angaro konversijai. Apie 7 tūkst. kvadratinių metrų ploto senosios sraigtasparnių dirbtuvės po rekonstrukcijos atgims naujai paskirčiai ir tikslams.

Šiuo metu architektai dėlioja paskutinius sprendinius šio objekto konversijos projekte. Būtent naujajam pastatui ir atiteks gauta finansinė parama.

Dalis patalpų bus pritaikyta laboratorijoms, gyvybės mokslų tyrimų plėtojimui, eksperimentinei gamybai, likusi – administracijai. Naują pažangią erdvę tikimasi atidaryti 2022 metais.

Pirma erdvė būsimai ekosistemai

„Inovacijos ir moksliniai tyrimai yra ta sritis, kurią sunku būtų vystyti plyname lauke. Taigi kuriant tokios paskirties erdvę, labai svarbu turėti pirmąjį pastatą, kuriame pradėtų kurtis čia dirbsiančių įmonių ekosistema“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Nuo pat projekto ištakų lietuviškuoju „Silicio slėniu“ pramintame parke šiuo metu dirba du rangovai. Iki žiemos pradžios numatyta užbaigti visus būtiniausius infrastruktūros darbus. Jau dabar aleksotiškiai ir pro šalį vykstantys kauniečiai pastebi naują gatvių tinklą ir tiesiamus pėsčiųjų bei dviračių takus tarp Europos prospekto ir Lakūnų plento.

„Dalis gatvių pilnai išasfaltuotos, sutvarkytos jų prieigos, pastatyti apšvietimo stulpai. Dalyje teritorijos liko įrengti lietaus nuotekų, vandentiekio tinklus, tačiau šie darbai irgi vyksta pagal planą“, – teigė Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Po starto – 700 darbo vietų

Aleksoto inovacijų pramonės parkas (AIPP) išsiskiria patogiai pasiekiama ir patrauklia geografine vieta mieste, prie pat S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo. Visos teritorijos infrastruktūros sukūrimas iš viso atsieis per 6 mln. eurų. Tam pasitelkiamos Europos Sąjungos paramos ir Vyriausybės bei miesto biudžeto lėšos.

Naujasis pramonės ir inovacijų parkas kyla praeityje kariškiams priklausiusioje 30 hektarų aviacijos gamyklos teritorijoje.

Prognozuojama, kad per pirmus dešimt metų AIPP galėtų sukurti apie 700 darbo vietų. Vidutinis atlyginimas čia būtų penktadaliu didesnis nei miesto vidurkis.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skaityti toliau
Advertisement

Maistas

Biblioteka po COVID-19 prevencinių priemonių taikymo atnaujina paslaugų teikimą (video)

kaunieciams.lt

Paskelbta

Prevencinės priemonės pasiteisino, po spalio 8 d. patvirtinto pirmojo COVID-19 atvejo Kauno apskrities viešojoje bibliotekoje, pritaikius prevencines priemones, daugiau užsikrėtimo atvejų nenustatyta, nuo spalio 19 d. lankytojai galės ir vėl naudotis visomis bibliotekos paslaugomis.

Nustačius pirmąjį COVID-19 atvejį imtasi prevencinių priemonių

Nustačius pirmąjį COVID-19 atvejį bibliotekos darbuotojui, dėl prevencijos priemonių taikymo spalio 8–10 d. Kauno apskrities viešosios bibliotekos veikla buvo laikinai apribota, paslaugos  teikiamos nuotoliniu būdu. Spalio 12–17 d. biblioteka teikė tik leidinių išdavimo ir grąžinimo paslaugas specialiuose punktuose, laikantis visų saugumo reikalavimų. Visą šį laikotarpį buvo teikiamos nuotolinės paslaugos.

„Siekiant maksimaliai apsaugoti darbuotojų ir vartotojų sveikatą,  buvo imtasi visų įmanomų rekomenduojamų atsargumo ir prevencijos priemonių: nustatyti ir apie tai informuoti tiesioginį artimą kontaktą su sergančiu darbuotoju turėję asmenys, pirmo ir antro lygio kontaktus turėję darbuotojai buvo laikinoje saviizoliacijoje, jiems atlikti COVID-19 tyrimai – visi gauti atsakymai, dideliam mūsų džiaugsmui – neigiami.  Atlikta bibliotekos patalpų, esančių adresu Radastų g. 2 ir K. Donelaičio g. 8., dezinfekciją. Biocidiniu rūku buvo dezinfekuotos vartotojams prieinamos erdvės, laiptinės ir darbuotojų kabinetai” – kalbėjo bibliotekos direktorė Edita Urbonavičienė

Bibliotekoje laikomasi griežtų saugumo reikalavimų

„Manome, kad bibliotekai pavyko sėkmingai suvaldyti COVID-19 plitimą dar ir dėl to, kad ir iki pirmojo atvejo buvo nuolat griežtai laikomasi visų saugumo reikalavimų: periodiškai atliekamas aplinkos valymas, dezinfekcija, vartotojus aptarnaujančių darbuotojų darbo vietose įrengti specialūs atitvarai, darbuotojai dėvi nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones, laikosi saugaus atstumo, naudojasi dezinfekcinėmis priemonėmis, patalpos periodiškai vėdinamos, kontaktai su lankytojais minimalūs“ – svarsto bibliotekos direktorė Edita Urbonavičienė

 

Atnaujintas paslaugų teikimas

Nuo spalio 19 d. bibliotekos paslaugos teikiamos įprasta tvarka. Lankytojai ir vėl gali lankytis skaityklose, naudotis kompiuteriais. Lietuvoje didėjant COVID-19 užsikrėtimų skaičiui, nuspręsta bibliotekoje atsisakyti didesnių renginių, daugelis mokymų, paskaitų, edukacinių užsiėmimų keliami į virtualią erdvę. Taip siekiama apsaugoti bibliotekos lankytojus bei darbuotojus.

Nuo šio pirmadienio vėl atnaujinamos šiaurietiško ėjimo treniruotės lauke. Toliau įprastai bus eksponuojamos parodos. Spalio 19 d. 14 val. vyks nuotoliniai mokymai per Google Meet programą „Paieška KAVB el. kataloge ir mokslinėse duomenų bazėse“. Taip pat visą savaitę kviesime stebėti „Senjorų dienos internete 2020“ tiesiogines transliacijas.

 

Kauno apskrities viešosios bibliotekos informacija

Skaityti toliau

Maistas

Vilijampolės bendruomenės centro „Veršva“ naujoje interneto svetainėje – informacija apie bendruomenės narius vienijančias veiklas

kaunieciams.lt

Paskelbta

Vilijampolės bendruomenės centras „Veršva“, skatindamas narių įsitraukimą į bendruomenę vienijančias veiklas, sukūrė interneto svetainę, kurioje informacija apie joje veikiančius klubus tapo pasiekiama kiekvienam.

Vilijampolės bendruomenės centras „Veršva“ sėkmingai dalyvavo projekto „Prisijungusi Lietuva“ inicijuotame Bendruomenių įtinklinimo projektų konkurse, sukūrė bendruomenės interneto svetainę, todėl dabar gali dalį informacijos ir veiklų perkelti į elektroninę erdvę.

Vilijampolės bendruomenės centras „Veršva“ yra viena seniausių bendruomenių Vilijampolėje, Kaune, savo veiklą vykdanti jau penkiolika metų. Bendruomenės narius vienija įvairūs klubai: senjorų, dainos, amatų, šaškių, sveikatingumo „Būkime sveiki“ ir ansamblis „Santaka“. Šiandien technologijos užima svarbią vietą ir yra naudojamos kasdien. Tai suprasdami bendruomenės nariai dalyvavo įtinklinimo konkurse ir įgyvendino savo idėją – sukūrė Vilijampolės bendruomenės centro internetinę svetainę bcversva.lt, kurioje nuolat skelbiama aktuali informacija apie bendruomenėje veikiančių klubų veiklą. Internetinėje svetainėje lengva rasti visą informaciją, kaip tapti bendruomenės ar klubo nariu, kaip įsitraukti į vykdomus projektus, paaukoti lėšų. Nuo šiol visos bendruomenės ir jos klubų veiklos tapo atviros, lengvai randamos bei viešinamos, jas mato didesnės auditorijos įvairaus amžiaus žmonių. Svetainėje skelbiama informacija apie bendruomenės ir miesto organizuojamus renginius, apie įgyvendinamus projektus. Tokiu būdu tapo daug paprasčiau įtraukti naujus narius į organizacijos veiklas. Dalį jų perkėlus į elektroninę erdvę, skaitmeninėje atskirtyje buvę bendruomenės nariai kviečiami naudotis internetu, tobulėti, aktyviai bendrauti ir užsiimti bendra veikla.

Bendruomenės valdybos pirmininkė Jolanta Gulbinienė dalyvavimą konkurse vertina teigiamai ir džiaugiasi jo rezultatais. „Sukurtoje interneto svetainėje labai patogu skelbti informaciją apie bendruomenės vykdomas veiklas, įgyvendinamus projektus, organizuojamus renginius ir t.t. Tai ypač stipriai pajutome Covid-19 pandemijos akivaizdoje, kuomet visiems teko patirti, ką reiškia karantinas. Naujojoje interneto svetainėje mūsų nariai gali sekti bendruomenės naujienas. Anksčiau informaciją spausdindavome kaip plakatus ar skelbimus. O dabar tapome šiuolaikiškesne bendruomene. Mūsų bendruomenės nariai daugiausiai yra vyresnio amžiaus asmenys. Po projekto įgyvendinimo, dalį veiklų perkėlus į internetinę erdvę, pavyksta pritraukti daugiau jaunų narių. Tuo labai džiaugiamės.

Bendruomenė nuolat bendradarbiauja su Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos „Šaltinio“ padaliniu bei jo darbuotojomis. Su biblioteka yra sudaryta ilgalaikė bendradarbiavimo sutartis. Bendruomenės patalpose nuolat vyksta renginiai, koncertai, tarybos posėdžiai, renkasi senjorų klubo nariai.“

Projektas „Prisijungusi Lietuva: efektyvi, saugi ir atsakinga Lietuvos skaitmeninė bendruomenė” vykdo Bendruomenių įtinklinimo projektų konkursą, skirtą bendruomenėms, siekiančioms plačiau pritaikyti interneto galimybes savo kasdieninėje veikloje. Pagrindinis konkurso tikslas – skatinti gyvenamosios vietovės bendruomenės dalį veiklų perkelti į elektroninę erdvę, pasitelkiant informacines ir ryšių technologijas, kurti naujas ar tobulinti jau esamas paslaugas bendruomenės nariams ir taip paskatinti gyventojus naudotis internetu. Daugiau apie projektą – svetainėje www.prisijungusi.lt.

Skaityti toliau

Lietuva

Kelionė traukiniu tarp Vilniaus ir Kauno truks maždaug pusvalandį

kaunieciams.lt

Paskelbta

Šiuo metu geležinkelio maršrutas tarp Vilniaus ir Kauno yra populiariausias Lietuvoje, kuriuo pervežamas beveik 1 mln. keleivių. Užbaigus įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ kelionė tarp didmiesčių sutrumpės dvigubai, tad tai bus greičiausias susisiekimo būdas šių miestų gyventojams ir jų svečiams. Tiksli būsimos kelionės trukmė paaiškės kitais metais, pasirinkus vieną iš keturių svarstomų „Rail Baltica“ geležinkelio Kaunas-Vilnius alternatyvų.
„Jau dabar nemažai keliautojų vykdami tarp Kauno ir Vilniaus renkasi traukinį dėl greitesnio susisiekimo ir patogumo – išvengiama spūsčių, nereikia ieškoti kur pastatyti automobilį ir tai tik keli privalumai. Įrengus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ tarp Kauno ir Vilniaus, susisiekimas pagreitės beveik dvigubai, tad neabejojame, kad keleivių traukiniais vežėjai sulauks dar daugiau keleivių“, – sako AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Šiuo metu tarp Vilniaus ir Kauno funkcionuojančiame geležinkelyje keleiviniai traukiniai gali važiuoti iki 140 km/h greičiu. Pagal „Rail Baltica“ projekto parametrus keleivinių traukinių projektinis greitis sieks net 249 km/h.
Tiesa, tiksliai įvardinti būsimos kelionės trukmės „LTG Infra“ specialistai dar negali, nes kol kas nėra žinoma, kur tiksliai bus tiesiamas europinės vėžės geležinkelis. Planuojama, kad užbaigus „Rail Baltica“ projektą kelionė sieks iki 35 minučių.
„Šiuo metu vystymui atrinktos keturios alternatyvos, kur galėtų būti tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis tarp Vilniaus ir Kauno. Specialistai rengia alternatyvų sprendinius ir kitais metais bus pasirinktas konkretus projektas, tada galėsime tiksliau kalbėti apie ateities kelionių laiką“, – sako K. Sankovski.
Kur tiksliai drieksis „Rail Baltica“ geležinkelis tarp Vilniaus ir Kauno turėtų paaiškėti 2021 m. vasario pabaigoje.
Pagal vieną atrinktą geležinkelio alternatyvą „Rail Baltica“ apjungtų Vievį, Lentvarį ir Kaišiadoris. Taip pat ieškoma variantų, kaip geležinkelio trasą prijungti prie galimos naujojo oro uosto statybos vietos netoli Žąslių.
Planuojama, kad iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvykti per 3 val. 38 min., į Rygą – per 1 val. 54 min., į Rygos oro uostą – per 1 val. 44 min, į Panevėžį – per 57 min., į Kauną – per 38 min.
Kelionė iš Kauno į Taliną truks 3 val. 18 min., į Rygą – 1 val. 34 min., į Rygos oro uostą – 1 val. 24 min., į Panevėžį – 37 min.
Varšuvą iš Vilniaus pasieksime per 4 val. 7 min., o iš Kauno – per 3 val. 27 min.
Šiuo metu planuojama, kad pradžioje visomis kryptimis keleiviniai traukiniai vyks keturis kartus per dieną. Vėliau, išaugus poreikiui, maršrutų gali daugėti.
„Rail Baltica“ geležinkelį planuojama baigti statyti iki 2026-ųjų metų pabaigos. „Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinės vėžės dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Lietuvoje europinės vėžės geležinkelis eis nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Kauno mieste keleiviniai traukiniai užsuks į Kauno keleivinę stotį, krovininiai pro Rokus vyks tiesiogiai per Palemoną link Rygos ir Talino. „Rail Baltica“ projektas taip pat numato geležinkelio liniją Kaunas-Vilnius.
Projekto vertė, kuri siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.
Skaityti toliau

Maistas

Kaune pradedamas šildymo sezonas

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Gerokai atvėsus orams nuo šio ketvirtadienio Kaune oficialiai pradedamas šildymo sezonas. Šiemet šildymas vienu metu jungiamas tiek daugiabučiuose, tiek ir miesto mokyklose, vaikų darželiuose bei sveikatos priežiūros įstaigose. Pernai šildymo sezoną Kaunas pradėjo spalio 3 dieną.

 „Jeigu pas gyventojus radiatoriai po šildymo pajungimo nešyla, jie turėtų kreiptis į pastato valdytoją ar šilumos punkto ir šildymo sistemų prižiūrėtoją“, – teigė Kauno savivaldybės Būsto modernizavimo, administravimo ir energetikos skyriaus vedėjas Raimundas Endrikis.

Šildymo įjungimo darbai privalo būti baigti per 5 kalendorines dienas nuo šildymo sezono pradžios.

Rekordiškai žema kaina

Šildymo sezoną kauniečiai, Kauno rajono ir Jurbarko gyventojai, šildymui vartojantys miesto šilumą, pasitinka rekordiškai žema šilumos kaina – 2,92 cento už kilovatvalandę su 9 % PVM. Tai – žemiausia šilumos kaina spalį per pastaruosius 23 metus. Lyginant su praėjusių metų spaliu, miesto šilumos kaina atpigo trečdaliu.

Kainos mažėjimą lėmė mažėjusi kuro kaina bei ženkliai sumažėjęs iš kitų šilumos gamintojų perkamas šilumos kiekis, kurį pakeitė pigesnė šilumos gamyba nuosavuose šilumos gamybos įrenginiuose.

Skaityti toliau

Kultūra

7 Kauno dienos. Kauno Monmartas, ugniagesių kasdienybė ir miesto daržai

kaunieciams.lt

Paskelbta

Prancūzija turi Monmartą, Vilnius turi Užupį, o kuris Kauno miesto rajonas gali būti siejamas su menininkais? Atsakymas – Šančiai. Šis rajonas prasidėjo nuo kareivinių, tarpukariu tapo darbininkų centru, o dabar sparčiai virsta į menininkų kvartalą. Čia gyvena ar turi savo studijas per kelias dešimtis įvairių sričių Kauno menininkų. Laidos komanda pasižvalgys istoriniais šio rajono takais. Ar žinote, kas gali būti bendro tarp Prancūzijos ir Šančių?

Darbo vieta ugniagesiams tampa antraisiais namais, deja, šie ne visada būna modernūs ir patogūs, o kartais ir dalinasi bendru kiemu su daugiabučiu. Laidos komanda keliaus į Petrašiūnus, kur įsikūrusi 3-oji Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos komanda. Visgi ugniagesių nelepina ne tik darbo sąlygos. Kokios algos už gyvybei pavojingą profesiją sulaukia ugniagesiai? „Patys pagalvokit, ar jaunam žmogui to užtenka pilnai pragyventi?“ – retoriškai klausia ugniagesys gelbėtojas Ernestas Valionis.

Pokalbis 450. Renginių organizatorė, menininkė Evelina Šimkutė. Apie sugrįžimą iš Didžiosios Britanijos bei miesto daržus. Lysvės tenka laukti pora metų. O kas auga Šilainiuose?

„Dabar tai atrodo keista, tačiau miesto daržas taps neatsiejama šių dienų kasdienybe“, – sako daržą Šilainių mikrorajone įkūrusi pašnekovė. Pasak E. Šimkutės, pradėjusi šią idėją sulaukė ir aplinkinių atkalbinėjimų. „Buvo labai daug skeptikų. Iš pradžių daug kas sakė nepradėk, Evelina. Čia nieko iš to neišeis“, – neslepia ji.

„7 Kauno dienos“ – sekmadieniais, 11:30 per LRT PLIUS!

Skaityti toliau

Maistas

Proveržis Kauno viešajame transporte: pradeda kursuoti pirmasis iš šimto hibridinių autobusų

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Rugsėjo viduryje Kauną pasiekęs naujasis „MAN Lion’s City 12“ hibridinis autobusas penktadienį pradėjo kursuoti miesto gatvėmis. Aukščiausius kokybės standartus Kauno viešajame transporte įtvirtinantis hibridas žymi rekordinį „Kauno autobusų“ parko atsinaujinimą. Iki 2021 metų vidurio į miesto gatves išriedės net 100 tokių modernių autobusų, įsigytų už 23,5 mln. eurų.

Aukštai iškelta kokybės kartelė

„Viešojo transporto ateitis neatsiejama nuo tvarių ir ekologiškų sprendimų. Pastaruosius kelerius metus vykstantys pokyčiai ir solidžios investicijos ne tik sumažins kaštus, triukšmo ir aplinkos taršą, bet svarbiausia – užtikrins komfortišką susisiekimą kauniečiams ir miesto svečiams.

Esame bemaž pirmasis miestas Europoje, kuriame važinės toks kiekis modernių hibridinių autobusų ir manau, kad tai – ne pabaiga. Šie pokyčiai žymi dar aukštesnius standartus mūsų miesto viešajame transporte“, – apie naujausią „Kauno autobusų“ pirkinį kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Kiekvieną dieną Kaune skaičiuojama apie 150–200 tūkst. kelionių miesto autobusais ir troleibusais, todėl  renkantis naują tiekėją atsižvelgta ne tik į kainos ir kokybės santykį, bet ir ilgalaikes degalų bei aptarnavimo sąnaudas. 

Po daugiau kaip pusmetį trukusio konkurso, pernai lapkritį, „Kauno autobusai“ sudarė 23,5 mln. eurų sutartį su Vokietijos gamintojo atstovu Lietuvoje, bendrove „Adampolis“, dėl šimto „MAN Lion’s City 12“ autobusų. Tokio masto pirkimas – rekordinis Kauno miesto istorijoje.

Sukurtas keleivių komfortui

„Dar prieš penkerius metus galėjome tik pasvajoti, kad sugebėsime pasiūlyti tokios paslaugos kokybę mūsų miesto gyventojams ir svečiams. Esu įsitikinęs, kad po kelerių metų, įgyvendinus visus pagrindinius projektus, mūsų miesto viešasis transportas bus vertinamas ne tik kauniečių, bet ir rodomas kaip pavyzdys visame regione“, – vykstančius pokyčius „Kauno autobusų“ parke komentavo bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Erdvus, 100 keleivių talpinantis, hibridinis „MAN Lion‘s City 12“ turi viską, ko gali tikėtis vis reiklesni viešojo transporto keleiviai. Jų patogumui autobuse veikia pajėgi salono šildymo sistema, o karštomis dienomis vėsina kondicionierius.

MAN gamyklos inžinierių sukurtoje transporto priemonėje yra 28 sėdimos vietos su specialiai Kauno viešajam transportui sukurtu ilgaamžiu, lengvai valomu vilnos audiniu, kuris papildomai padengtas antibakterine danga. Komforto detales salone papildo ir USB jungtys mobiliesiems prietaisams įkrauti.

72 stovimomis vietomis ir atskira erdve vežimėliui aprūpintas autobusas keleivius pasitiks su neslidžia bei jaukumo suteikiančia medžio parketo imitacijos grindų danga. Stabilumo ir papildomo saugumo suteikia į autobuso salono dizainą integruoti bei skirtinguose aukščiuose išdėstyti ovalaus profilio turėklai.  

„MAN Lion’s City 12“ autobusas taip pat pritaikytas žmonėms su negalia – galvojant apie silpnaregius, čia įrengti du aukštos raiškos monitoriai bei ryškiai baltų šviesos diodų maršrutų rodyklės. 

Stotelių pavadinimus bei kitą su maršrutu susijusią informaciją transliuoja aštuonių garsiakalbių sistema. Trejos plačios dvigubos durys leis į žemagrindę transporto priemonę lengviau patekti žmonėms su neįgaliųjų vežimėliais bei tėveliams su kūdikiais.

Tylus ir draugiškas aplinkai

Lyginant su iki šiol Kaune važiuojančiais senesniais autobusais, naujieji MAN’ai juos ženkliai pranoksta. Hibridiniam autobusui sustojus, variklis užgęsta, todėl taupiau naudojami degalai ir atitinkamai mažėja tarša aplinkai. Visų sistemų veikimą užtikrina efektyvi baterija, padedanti autobusui tyliai pajudėti iš vietos. Skaičiuojama, kad šios technologijos dėka bus sudeginama iki trečdalio mažiau degalų.

Hibridiniai autobusai varomi moderniais „Euro 6d“ varikliais su naujausia „MAN EfficientHybrid“ technologija. Jų CO2 emisija sudaro apie 790 gramų vienam kilometrui, tačiau, įvertinus transporto priemonės svorį ir vežamų keleivių skaičių, naujasis miesto pirkinys yra net 7 kartus draugiškesnis aplinkai nei vidutinio lengvojo automobilio ekipažas. 

„Kauno autobusų“ atstovai juokauja, kad gatvėse, kur eismas intensyviausias, autobusas „valys orą“, kadangi hibrido išmetamų dujų koncentracija bus mažesnė nei tų, kurias teks įsiurbti išmetamas kitų transporto priemonių.

Moderni kritinio stabdymo sistema užtikrins dar saugesnes keliones. Naujos kartos amortizatoriai ir nepriklausoma priekinė ratų pakaba kelio dangos nelygumų pojūčius sumažins iki minimumo. Erdvi ir ergonomiška kabina taip pat pagerins vairuotojų darbo sąlygas. Tuo pačiu ji veiks kaip  papildomas apsauginis barjeras nuo galimo virusų ar kitų infekcijų plitimo. 

Keleivių saugumą užtikrins keturių didelės raiškos vaizdo kamerų sistema su priekyje sumontuotu registratoriumi, fiksuojančiu vaizdą autobuso priekyje.

Iš karto po oficialaus pristatymo pirmasis„MAN Lion’s City 12“ hibridas prisijungė prie kitų miesto autobusų. Kauniečiai jau gali išmėginti šį miesto pirkinį vykdami anksčiausiai prasidedančiu ir vėliausiai dieną pabaigiančiu 29G maršrutu iš miesto centro į Kauno oro uostą.

Viešojo transporto sistemos modernizavimas

Per paskutinius 5 metus į autobusų ir troleibusų parko bei jiems skirtos infrastruktūros atnaujinimą Kauno mieste investuota daugiau kaip 65 mln. eurų. Vos per kelerius metus nupirkta 50 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ ir 25 „Temsa LF12“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai. 

Prie jų svariai prisidėjo šimtas naujų „MAN Lion’s City 12“ hibridų. Pusė jų keleivius Kaune pradės vežti dar šiemet, o likusius gamintojas įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės.

„Viso „Adampolio“ vardu galiu pasakyti, kad labai džiaugiamės galėdami prisidėti prie tokių reikšmingų pokyčių Kauno miestui. Šis produktas eina koja kojon su mūsų kaip įmonių grupės vizija. Elektra varoma netarši technika yra ateitis ir tą ateitį mes turime visas galimybes įgyvendinti. Labai tikimės, kad tokia puikia iniciatyva paseks ir kiti Lietuvos miestai“, – ateities viziją pozityviai piešė UAB „Adampolis“ vadovas Vidas Čebatavičius.

Per ateinančius metus bendrovė „Kauno autobusai“ suplanavusi tęsti alternatyvų paieškas, kurios pakeistų 78 seniausius miesto autobusus. Šiuo metu žvalgomasi ir planuojama išbandyti dar bent kelių gamintojų elektrinius autobusus. Tarp jų – itin maža triukšmo ir oro tarša pasižymintys „Scania“ ir „Yutong“ modeliai.

Pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas nuolat siekia modernizuoti transporto parką, maršrutų žemėlapius bei laikus. Be to, artimiausiu metu planuojama atnaujinti elektroninio bilieto sistemą bei „Kauno autobusų“ sukurtą programėlę „Žiogas“, kuria per mėnesį atsiskaitoma už daugiau kaip pusę milijono kelionių miesto viešuoju transportu.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skaityti toliau
Greitos naujienosprieš 29 min

Trečiadienį startuoja mokymai apie koronaviruso valdymo priemones globos ir priežiūros įstaigoms

2020 10 20 Siekdama užtikrinti efektyvų koronaviruso (COVID-19) valdymą globos įstaigose, kurių gyventojai dažniausiai priklauso rizikos grupei, Sveikatos apsaugos ministerija...

Greitos naujienosprieš 2 val

Pasirašyta pirmoji – Vilniaus regiono plėtros tarybos steigimo sutartis

2020 10 20 Pirmadienį aštuonių Vilniaus regiono savivaldybių merai pasirašė Vilniaus regiono plėtros tarybos steigimo sutartį. Tai pirmoji Regiono plėtros...

Greitos naujienosprieš 3 val

Daugėja įrodymų, kad COVID-19 pandemijos metu šią kraujo grupę turintys žmonės gali turėti pranašumą

Du šią savaitę paskelbti tyrimai rodo, kad žmonės, turintys kraujo grupę O (I), turi mažesnę riziką susirgti koronavirusu – o...

Sportasprieš 3 val

Krepšinio legendai Valdemarui Chomičiui prireikė medikų pagalbos: „Kenčiau didžiulį skausmą“

Legendinis Lietuvos krepšininkas Valdemaras Chomičius apsisprendė grįžti į krepšinį ir vos prieš kelias dienas išvyko treniruoti garsiojo Ukrainos flagmano Kijevo...

Naujienosprieš 3 val

Nemokamos teisinės konsultacijos telefonu „Lietuvos teismai: Jūs klausiate – mes atsakome!“

Artėjant pagrindinio šalies įstatymo – Lietuvos Konstitucijos – dienai ir tradiciškai Europos Sąjungos valstybėse minimai Europos teisės dienai, šalies teismų...

Greitos naujienosprieš 3 val

Žemės ūkio ir žuvininkystės ministrų taryboje pasiekti svarbūs susitarimai

Pirmadienį vykusioje Europos Sąjungos (ES) Žemės ūkio ir žuvininkystės ministrų taryboje pasiektas politinis susitarimas dėl pagrindinių verslinių išteklių žvejybos galimybių...

Greitos naujienosprieš 4 val

2021 metų valstybės biudžeto projekte – beveik 40 procentų augantis finansavimas švietimui, mokslui ir sportui

Kitų metų valstybės biudžeto projekte numatyta rekordinė suma švietimui, mokslui ir sportui. Planuojama, kad valstybės asignavimai 2021 m. sudarys 2,3...

Greitos naujienosprieš 5 val

Lietuva prisijungė prie ambicingo tarptautinio projekto

Finansų ministras Vilius Šapoka „Trijų jūrų iniciatyvos“ Talino viršūnių nuotoliniame susitikime pranešė, jog Lietuvos vyriausybė priėmė sprendimą prisijungti prie šio...

Greitos naujienosprieš 6 val

Kultūros ministras reiškia užuojautą dėl operos solisto Vaclovo Daunoro mirties

Kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas reiškia užuojautą mirus vienam garsiausių Lietuvos operos solistų ir pedagogų Vaclovui Daunorui. „Netekome vokalo deimanto, labai...

Greitos naujienosprieš 7 val

Europos kraštovaizdžio konvencijai – 20

Šiandien sueina 20 metų, kai 18 Europos Tarybos valstybių Florencijoje pasirašė Europos kraštovaizdžio konvenciją, skirtą, kaip pasakyta jos preambulėje, visų...

Greitos naujienosprieš 20 val

„Bugatti“ ir „Koenigsegg“ buvo nupūsti amerikietiško vėjo – „SSC Tuatara“ tapo greičiausiu serijinės gamybos automobiliu pasaulyje (Video)

Praeitais metais „Bugatti Chiron Super Sport 300+“ uždaroje trasoje pasiekė 490,48 km/val. greitį ir pasaulis trumpam sustojo – naujas rekordas?...

Greitos naujienosprieš 22 val

Kviečia viešąsias įstaigas taikyti socialinio poveikio priemones

Siekiant kuo efektyviau investuoti viešiesiems interesams tenkinti skiriamas lėšas bei pasiekti kuo didesnę socialinę ir finansinę investicijų grąžą, Finansų ministerija...

Greitos naujienosprieš 22 val

Spalio 19 d. nuotolinė spaudos konferencija iš SAM

2020 10 19 Spalio 19 d. nuotolinės spaudos konferencijos, kurioje dalyvavo sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas Aurelijus Veryga...

Greitos naujienosprieš 23 val

Atostogos medikams: priemonei įpusėjus, turizmo paslaugas rezervavo 35 tūkstančiai medikų

Rugsėjo 1 d. startavusi priemonė „Atostogos medikams“ įpusėjo, o ją administruojanti nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“  turizmo paslaugų teikėjams...

Greitos naujienosprieš 23 val

VLK informuoja: medicinos paslaugos ir ne savoje poliklinikoje gali būti nemokamos

​Dažnai gyventojai nustemba atsitiktinai sužinoję, kad ne savoje poliklinikoje jiems suteikta gydytojo specialisto paslauga, už kurią jie susimokėjo, galėjo būti...

Skaitomiausi