Kauniečiams redakcijaMiestasNaujienosSkaitytojo temaSkaitytoja: ar vairuotojas turi teisę išvaryti keleivį su dviračiu iš miesto autobuso?

Donata Zabulionė Donata Zabulionė2020 29 sausio

Su redakcija susisiekusi moteris pranešė apie nemalonią situaciją Kauno viešajame transporte. Žmogus su dviračiu buvo tiesiog vairuotojo išguitas lauk. Susisiekus su   „Kauno autobusai“ buvo pateiktos incidento priežastys. 

Skaitytoja pranešė, kad šiandien, iš Raudondvario važiuojant  48 maršruto autobusu link Kauno pilies, apie 9:36 Visvaldės g. stotelėje į autobusą norėjo įlipti vyriškis su dviračiu. Pasak moters, vairuotojas gana grubiai atsakė, kad jis nerizikuos ir liepė vyrui išlipti iš autobuso. Vyriškis mėgino paaiškinti, kad blogai jaučiasi, jam pradėjo skaudėti koją ir neturi kur dėtis. Tačiau vairuotojas buvo kategoriškas ir uždaręs duris nuvažiavo. Skaitytoja sunerimo, negi Kaunas nepalaiko „Like Bike“ iniciatyvos? Ji priduria, kad tuo metu autobusas buvo beveik tuščias. Ar tikrai galima dviratininkams važiuoti tik tais autobusais, kurie turi papildomus laikiklius? O ką daryti jei jų nėra, o autobusas važiuoja tik kas valandą? 

Susisiekėme su „Kauno autobusų“ atstove Patricija Zarankaite ir paprašėme pakomentuoti situacija. Ji nurodė, kad pagal Kauno miesto savivaldybės Keleivių vežimo ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais, troleibusais ir maršrutiniais taksi Kauno mieste taisyklių 53 punktą „Keleivinėmis transporto priemonėmis leidžiama vežti dviračius, jei transporto priemonėje yra tam specialiai įrengta vieta ir transporto priemonė pažymėta atitinkamu ženklu, arba vežamas sulankstomas dviratis specialiame dėkle. Jei transporto priemonėje yra įrengta vieta dviračiams vežti, keleivis turi pritvirtinti joje dviratį. Jei dviračio tvirtinimo vieta įrengta transporto priemonės salono viduje esančioje aikštelėje, dviratį leidžiama vežti, jei dviračio tvirtinimo vieta ir vieta, skirta neįgaliesiems asmenims su vėžimėliais, yra neužimtos. Dviratį vežantis keleivis atsako už saugų dviračio pritvirtinimą ir dėl dviračio vežimo kylančios grėsmės saugumui kitiems važiuojantiems keleiviams.“

Pasak atstovės, autobusų vairuotojas keleivio su dviračiu į transporto priemonę galėjo neįleisti dėl kelių priežasčių: transporto priemonėje nebuvo pakankamai vietos, kad dviratis tilptų į saloną; dviračio tvirtinimo vieta buvo užimta neįgaliojo vežimėlyje sėdinčio keleivio arba vaikiško vežimėlio. Taisyklės numato, kad keleivis su dviračiu turi įlipti paskutinis.

Skaitytoja teigia, kad autobuse buvo vos keli sėdintys keleiviai. Nebuvo nei mamų su vežimėliais, nei neįgaliųjų, tad vietos tikrai būtų užtekę. Ji taip pat pabrėžia, kad vyras su dviračiu prašėsi pavežamas dėl prastos sveikatos būklės, tad čia pritrūko vairuotojo empatijos. 

„Kauno autobusų“ atstovė patikslina ir daugiau keleivių įlipimo ypatybių. Pagal Kauno miesto savivaldybės Keleivių vežimo ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais, troleibusais ir maršrutiniais taksi Kauno mieste taisyklių 19 punktą „Asmenys su neįgaliųjų ar vaikiškais vežimėliais gali įlipti pro visas duris. Asmenys su akivaizdžia judėjimo negalia ar su mažamečiais vaikais gali išlipti ir pro priekines duris.“ 20 punktas „Įlipti į transporto priemonę pirmumo teisę turi neįgalieji, keleiviai su mažamečiais vaikais, neščios moterys, senyvo amžiaus keleiviai“.

Pagal 47 punktą „Gyvūnai nemokamai vežami krepšiuose, pintinėse, narveliuose ir kt., kurių matmenys ne didesni kaip 60 x 40 x 20 cm. Krepšiuose ir pintinėse vežami šunys privalo būti su antsnukiais, išskyrus šunis, kuriems dėl jų veislės antsnukiai nepritaikyti“

Neįgaliojo ir vaikiško vežimėlių vežimas neapmokestinamas.

Atstovė atkreipė dėmesį ir į vairuotojų pareigas. Pagal 39 punktą ekipažas privalo:

39.1 Saugiai įlaipinti ir išlaipinti keleivius privažiavęs prie kelkraščio, užtikrinti saugų keleivių ir bagažo vežimą, nepriekaištingą elgesį ir paslaugų keleivių aptarnavimą.

39.4 būti rūpestingas, atidus ir paslaugus, keleivio prašymu (tik transporto priemonei stovint) informuoti apie mokėjimo už važiavimą tvarką

Skaitytojos nuomone, vairuotojas tikrai nebuvo paslaugus. Ji sako, kad supranta apie vairuotojo atsakomybę dėl keleivių saugumo. Tačiau šiuo atveju jai pasirodė, kad trūko supratingumo. Ji taip pat teigia, kad į priemiesčius būtinai turi važiuoti autobusai pritaikyti dviračiams, nes tokiais maršrutais autobusai važiuoja tik kas valandą ar dar rečiau, tad sulaukti tinkamo ir taip sudėtinga. Taip pat ji pasipiktino, kad autobusai, skirti vežti dviračius paženklinti labai neryškiai – „Po šio įvykio kaip tik atkreipiau dėmesį į kitus autobusus. Yra tik vienas lipdukas ties vidurinėmis durimis. Autobusai išmarginti įvairiausiomis reklamomis, o paženklinti aiškiai, ar galima su dviračiu, ar ne, jau nepavyksta? Keistas prioritetai…“ 

Dalinkitės su savo draugais

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up