Connect with us

Miestas

ŠILUMOS TIEKIMO VAMZDYNŲ REKONSTRUKCIJOS KAUNE – Į PABAIGĄ

Paskelbta

Šiais, 2019–aisiais metais kauniečiai mieste neabejotinai turėjo pastebėti daug iškastų tranšėjų ir jose keičiamų vamzdynų. Didele dalimi tai – šilumos tiekimo vamzdynų rekonstrukcijos projektai, kuriuos su Europos Sąjungos Struktūrinių Fondų parama vykdo AB „Kauno energija“. Šiemet bendrovė vykdo net 9 tokius projektus ir daugelio jų vykdymas jau artėja į pabaigą.

Rekonstrukcijos vykdomos pagal Europos Sąjungos Sanglaudos Fondo iš dalies finansuojamus projektus:

  • „Kauno miesto 5T magistralės rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto 8Ž ir 9Ž magistralių rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto 1Ž ir 7Ž magistralių rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto 8K magistralės rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto šilumos tiekimo tinklų rekonstravimas Chemijos ir Medvėgalio gatvėse“,
  • „Kauno miesto 4T magistralės rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto 1T magistralės rekonstravimas“,
  • „Kauno miesto centralizuoto šilumos tiekimo plėtra Aleksoto mikrorajone“,
  • „Kauno m. integruoto tinklo magistralės 6T modernizavimas“.

Vamzdynai pagal šiuos projektus keičiami net 14 tinklo atkarpų Vytenio, Partizanų, Chemijos, Draugystės, Medvėgalio, K. Baršausko, Tunelio, Girstupio, A. Žukausko gatvėse, Šiaurės, Pramonės, Savanorių prospektuose bei Raudondvario plente. Iš viso pagal šiuos projektus bus pakeista 12,828 km įvairių skersmenų (nuo 200 iki 900 mm) šilumos tiekimo vamzdynų. Visų šių projektų darbus tikimasi užbaigti iki šių metų spalio.

Dar 3 atkarpose pradedama vykdyti naujo vamzdyno statyba iš miesto cenro į Aleksotą. Čia planuojama nutiesti 3,7 km ilgio šilumos tiekimo vamzdyną, sujungsiantį Kauno miesto integruotą tinklą su Aleksoto mikrorajone esančiais vietiniais šilumos tiekimo tinklais, tuo prijungiant esamus bei naujus šilumos vartotojus Aleksoto mikrorajone. Viena iš vamzdyno atkarpų bus nutiesta po M. K. Čiurlionio tiltu. Įgyvendinus projektą, šiluma vartotojams Aleksote bus tiekiama patikimiau, vietines katilines, esančias Lakūnų bei Antanavos gatvėse bus galima išjungti, sumažės vietinė oro tarša. Pastarojo projekto darbai bus vykdomi ir ateinančiais metais.

Visų vykdomų projektų tikslas – padidinti šilumos tiekimo Kauno gyventojams patikimumą bei centralizuoto šilumos tiekimo sistemos efektyvumą.

Įvykdžius šiuos projektus, net 98175 vartotojams pagerės šilumos tiekimo patikimumas ir kokybė, šilumos nuostoliai rekonstruojamuose šilumos tiekimo tinkluose sumažės net iki 79,1 %. Įvykdžius darbus, vamzdynai šiose atkarpose rūpesčių neturėtų kelti bent 2 – 3 dešimtmečius, o tai reiškia, kad bus išvengta netikėtų avarijų ir dėl to neteks ardyti gatvių dangos.

Tinklų rekonstrukcijos Kaune vykdomos siekiant užtikrinti subalansuotą ir darnią energetikos plėtrą, užtikrinant vartotojams patikimą šilumos tiekimą kuo mažesnėmis sąnaudomis ir mažesne tarša. Projektų metu rekonstruoti šilumos tiekimo tinklai atitiks visus keliamus šiuolaikinei šilumos perdavimo įrangai reikalavimus.

Visi paminėti projektai iš dalies finansuojami iš Europos Sąjungos Sanglaudos Fondo. Bendra vykdomų projektų vertė – 24,418 mln. eurų, ES finansuojama dalis – 12,209 mln. eurų. Ši parama – tai pinigai, kurių už šių vamzdynų keitimą nereikės sumokėti kauniečiams.

Projektų finansavimas vykdomas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.2-LVPA-K-102 priemonę „Šilumos tiekimo tinklų modernizavimas ir plėtra“.

AB Kauno energija informacija

Skaityti toliau

Miestas

Pasiruoškite naujiems mokslo metams: nemokama saugaus eismo mokykla ir vairavimo trasa vaikams

Paskelbta

Ankstyvojo ugdymo edukologai ir psichologai teigia, kad mokyti vaikus saugiai elgtis gatvėje niekada nėra per anksti, o pradinukai jau turėtų žinoti, ką reiškia pagrindiniai kelio ženklai, mokėti saugiai savarankiškai pereiti reguliuojamas ir nereguliuojamas perėjas ir sankryžas, žinoti, kur laukti autobuso ar troleibuso, kaip elgtis iš jų išlipus.

Norint suteikti vaikams žinių, kaip elgtis kelyje ir padidinti jų savisaugos įgūdžius, prekybos ir laisvalaikio centras MEGA centrinėje aikštėje įrengė net 250 kv. m. ploto saugaus eismo miestelį su teorine mokykla, žaidimų erdve, vairavimo trasa, kurioje vaikai, priklausomai nuo amžiaus, ūgio bei svorio, gali išbandyti važiavimą elektriniais arba pasispiriamais automobiliais, motociklais ir net krovininiu automobiliu. Mažųjų trasoje laukia gatvės su perėjomis ir eismą reguliuojančiais ženklais, šviesoforai, patirtis važiuojant per tunelį, degalinė bei automobilių plovykla. Vairavimo mokyklos vaikams tikslas – per edukacinę pramogą supažindinti mažuosius su saugaus eismo ir elgesio kelyje pagrindais, praktinius potyrius paversti praktika, įgūdžiu, ugdyti reakciją, saugumo instinktus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vytauto Didžiojo universiteto socialinių mokslų fakulteto docentė dr. Laura Šeibokaitė sako, kad neformaliai vaikai saugaus elgesio kelyje pirmiausia mokosi stebėdami, vėliau – patys sukauptą informaciją naudodami. Pasak jos, 2–3 m. vaikai jau gali įsiminti pagrindines saugaus eismo taisykles.

„Neformaliai vaikai mokosi nuo pat gimimo, o saugaus eismo mokosi kaip ir bet kokio kito dalyko. Pirmiausia jie stebi, kaupia informaciją ir paskui ima ją naudoti. Psichologai tokį mokymosi būdą vadina mokymusi stebint. Viena vertus, neformalus mokymasis yra lengviausias, nes suaugusiajam nieko nereikia daryti, kita vertus, jis sunkiausias, nes reikia kontroliuoti kiekvieną savo žingsnį ir galvoti, ar pavyzdys, kurį aš demonstruoju gatvėje, tikrai yra pats geriausias. Vaikai, keliaudami mašina, labai greitai gali išmokti, kad negalima važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Vaikus saugaus eismo formaliu būdu, t. y. taikant įvairius mokymo metodus, reikėtų pradėti mokyti tada, kada vaikas jau yra pajėgus įsiminti informaciją. Įsiminimas iki 2–3 m. labai trumpalaikis, todėl didelės naudos iš to turbūt nebūtų, bet darželį lankantys vaikai jau tikrai pajėgūs įsisavinti taisykles“, – teigia L. Šeibokaitė.

Pasak mokslininkės, vaikai labai skiriasi ir savo branda, ir gebėjimu sukoncentruoti dėmesį, ir atsiminti, todėl, kol vaikas nemoka sutelkti dėmesio, jis neturėtų keliauti vienas.

„Nereikėtų vaiko vieno į mokyklą ar būrelius paleisti anksčiau nei jam sukaks 7 m. Bet tai nereiškia, kad suėjus 7 m. jį jau galima staiga išleisti. Jeigu matome, kad vaikas negali sukaupti dėmesio, vadinasi, jis ir gatvėje negalės sukaupti dėmesio. Jei nesukaupia dėmesio, negali atsiminti instrukcijų, kaip reikėtų saugiai pereiti gatvę. Be to, prieš paleidžiant vaiką vieną, visada reikia įvertinti, kiek toli jam reikės keliauti. Jeigu reikia pereiti vieną nedidelę gatvę, gal ir mažesnis vaikas vienas tai gali padaryti. Bet jeigu kelias ilgesnis, jame daug kliūčių, matome potencialų pavojų, ir septynmečiui įveikti šį kelią gali būti per sudėtinga. Taigi supaprastinta formulė, kada galima vaiką leisti vieną keliauti gatvėje ar kelyje, būtų tokia: tikrai ne anksčiau kaip pradinė mokykla, o tiksliau – antra klasė. Norint išmokyti saugaus elgesio kelyje reikia priežiūros, repeticijų, praktikos“, – sako L. Šeibokaitė.

Prekybos ir laisvalaikio centro MEGA rinkodaros direktorės Ievos Goštautaitės-Gedutės teigimu, saugaus eismo mokyklėlė sukurta taip, kad vaikai mokytųsi žaisdami, edukacija jiems keltų tik geriausias emocijas, o svarbiausia – saugaus eismo pradmenys taptų įgūdžiais.

„Jau ketvertą metų „Megoje“ veikia edukacinis centras, kurį kūrėme vadovaudamiesi principu „edukacija per žaidimą“. Pati esu mama, todėl žinau, kad vienas geriausių būdų formuoti teisingus įpročius – žaidžiant imituoti realias situacijas. Saugaus eismo mokyklėlė „Megos“ centrinėje aikštėje įrengta kaip edukacinių žaidimų ir pramogų erdvė, joje „teorinės“ žinios derinamos su praktiniais vaikų gebėjimais, kaip tinkamai elgtis kelyje. Teorinėje mokyklėlėje vaikai susipažįsta su pagrindiniais kelio ženklais, eismo kryptimis, mokosi saugiai pereiti perėją, o išklausę „teoriją“, žinias įtvirtina  vairavimo trasoje, – sako PLC „Mega“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė.

Vairavimo trasa ženklinama kelio ženklais, įrengtos perėjos, šviesoforai, važiuojama žiedu, tuneliu, vaikai turi galimybę įsipilti kuro degalinėje ar nuplauti automobilį plovykloje. Šioje vairavimo trasoje vaikai jaučiasi tikrais eismo dalyviais.

Pasak prekybos ir laisvalaikio centro MEGA rinkodaros direktorės Ievos Goštautaitės-Gedutės, apsilankymų saugaus eismo mokyklėlėje skaičius neribojamas, priešingai – tikimasi, kad vaikai čia lankysis kuo dažniau.

„Vaikai, kurie skirtingomis dienomis bent trejetą kartų išklausys teorinę pamoką bei įgūdžius išmėgins realioje trasoje, galės dalyvauti žaidime vaikiškiems elektriniams automobiliams laimėti. Siekiame paskatinti vaikus užsukti ne kartą tam, kad jie kuo geriau įtvirtintų saugaus elgesio kelyje žinias, kurių jiems prireiks gyvenime. Ypač tuomet, kai jie taps savarankiškais eismo dalyviais“, – sako I. Goštautaitė-Gedutė.

Saugaus eismo mokykla prekybos ir laisvalaikio centre MEGA veikia iki rugsėjo 6 dienos. Mokytis ir pramogauti kviečiami 2–10 m. vaikai.

PLC „Mega“ nuotraukos

Skaityti toliau

Miestas

Skaitytojai kviečiami naudotis knygų pristatymo į namus paslauga

Paskelbta

Kauno Vinco Kudirkos viešoji biblioteka kviečia naudotis knygų pristatymo į namus paslauga žmonėms, kurie dėl amžiaus ar fizinės negalios neturi galimybių patys atvykti į biblioteką. Siekdami didinti atvirumą, paslaugų prieinamumą ir dovanoti skaitymo džiaugsmą kuo didesniam skaičiui kauniečių, bibliotekininkai tokiems skaitytojams knygas atveš.

Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos knygų pristatymo į namus paslauga pasinaudoti gali laikinai neįgalūs vartotojai, vyresni nei 70 m. senjorai, turintys senatvės judėjimo problemą bei žmonės, turintys fizinę negalią. Jiems skaitytojo pažymėjimas išduodamas nemokamai, o knygos skolinamos mėnesio laikotarpiui su galimybe šį terminą prasitęsti dar du kartus, jei leidinys nerezervuotas kito vartotojo. Bibliotekos darbuotojai arba savanoriai pas tokius skaitytojus užsuka kartą per mėnesį. Vieno apsilankymo metu skaitytojui atnešamos penkios iš anksto užsakytos knygos.

Skaitytojai, pageidaujantys gauti knygas į namus, kviečiami darbo dienomis 9–19 val. kreiptis į Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos Jaunimo, meno ir muzikos skyrių telefonu (8 37) 22 04 61 arba el. paštu jaunimas@kaunas.mvb.lt.

Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos informacija

Skaityti toliau

Miestas

Kauniečių patogumui – dar vienas dviračių takas

Paskelbta

Kauno mieste planuojama įrengti dar vieną pėsčiųjų ir dviračių taką. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu iš Europos Sąjungos fondų skirta 122,8 tūkst. eurų pėsčiųjų ir dviračių takui įrengti rekonstruojant Eigulių, Nuokalnės gatves ir Tvirtovės alėją.

Iki šiol didžioji dauguma pėsčiųjų ir dviračių takų Kaune yra nutiesta Nemuno ir Neries upių krantinėse. Tai daugiau pažintiniai, rekreaciniai, nei skirti susisiekimui tarp miesto ir miegamųjų rajonų takai. Tačiau darnaus judumo planą parengęs Kauno miestas siekia išplėsti dviračių takų tinklą ir pagerinti susisiekimą dviračiais ir pėsčiomis, kartu mažinant aplinkos taršą.

Įrengus pėsčiųjų ir dviračių taką rekonstruojant Eigulių, Nuokalnės gatves ir Tvirtovės alėją miestiečiai taps mobilesni ir galės lengviau dviračiais arba pėsčiomis iš gyvenamųjų rajonų pasiekti miesto centrą. Numatytas rekonstruoti takas bus 1,54 km ilgio. Dar viena naujovė – Eigulių gatvėje automobilių eismas bus perorganizuojamas į vienpusį, suformuotos įvažos per takus į sklypus. Taip pat bus atsižvelgta ir į žmonių su negalia poreikius. Planuojama, kad eismas takuose bus reguliuojamas ženklinimu ir šviesoforais susikirtimuose su gatvėmis.

Tikimasi, kad įrengus šį pėsčiųjų dviračių taką miesto gyventojai mieliau naudosis bevariklėmis transporto priemonėmis, o kartu mažės spūstys bei oro tarša. Tiesiogiai šio tako naudą pajus ne tik Žaliakalnio, Centro seniūnijos, bet ir visi Kauno gyventojai ir svečiai, norintys bevariklėmis transporto priemonėmis iš miegamųjų rajonų pasiekti miesto centrą.

Pastaraisiais metais Kauno miestas ypač praplėtė pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Daugiau kaip 10 km naujų takų įsijungė į vientisą miesto dviračių takų tinklą. Šiuolaikiškai įrengtas 4,3 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas, palei Veiverių gatvę vedantis nuo Vytauto Didžiojo tilto iki miesto ribos, sujungė Kauno senamiestį su Aleksoto seniūnija. Taip pat pernai baigtas naujas 6,1 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas Savanorių pr. – nuo Laisvės alėjos iki Kauno miesto ribos.

Pėsčiųjų ir dviračių takams pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos investicijų priemonę „Pėsčiųjų ir dviračių takų rekonstrukcija ir plėtra“ skiriama 10,2 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos informacija

Skaityti toliau

Skaitomiausi