ĮmonėsŠi Kauno kalbų mokykla karantinui pasiruošė viena pirmųjų: viską padarė tik per 2 dienas

Donata Zabulionė Donata Zabulionė2020 28 kovo
« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »

Kol švietimo ministerija tik rengia rekomendacijas, kaip užsitęsus karantinui reikės vykdyti nuotolinį mokymą, kalbų mokykla „AMES“ jau antrą savaitę sėkmingai dirba nuotoliniu būdu. Kaune esančios mokyklos direktorė Greta Balaišienė pasakoja, kaip jiems pavyko vos per porą dienų suplanuoti darbus, apmokyti mokytojus ir informuoti mokinius. 

Greta pasakoja, kad stebėdami pasaulinę situaciją pradėjo mokymui ruoštis anksčiau, nei buvo paskelbtas visuotinis karantinas – „Supratome, kad jei virusui atėjus į kitas šalis jos karantinuojamos, taip bus ir Lietuvoje. Kovo 14 dieną gavome informaciją apie sustabdytą švietimo įstaigų veiklą. Tą dieną ir nusprendėme, kad turime reaguoti ir veikti labai greitai. Mūsų tikslas buvo užtikrinti, kad mokymo procesas nenutrūktų. Taip pat nutarėme, kad jei karantinas truks ilgai, geriausia sukurti tokią atmosferą, kuri minimaliai pakeistų kasdienius įpročius ir nesukeltų papildomos įtampos tiek dėstytojams tiek moksleiviams.

Taip pat supratome, kad šį laikotarpį klausytojai galėtų išnaudoti produktyviai ir mokantis kalbų ir ruošiantis studijoms užsienyje. Artimiausiu metu pradėsime vykdyti ir nuotolines  konsultacijas su „AMES“ ekspertais, kurie atsakys į visus iškilusius klausimus.“ 

Svarbiausia dalis buvo tinkamai informuoti moksleivius

Viskam įgyvendinti reikėjo labai didelio komandos susitelkimo – administracijos darbuotojų ir dėstytojų. Mokymams buvo pasirinkta „Microsoft Teams“ platforma,  keletą dienų vyko intensyvūs dėstytojų apmokymai, o tuo tarpu administracija ruošė ir vykdė komunikaciją su klausytojais. 

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »

„Darbas virė ir mokyklos viduje, sprendžiant neaiškumus ir kilusius klausimus. Viskas nebūtų taip sklandžiai pavykę jei ne „AMES“ komandos vieningumas.  Kiekvienas stengėsi iš visų jėgų, todėl kovo 16 dieną beveik visi užsiėmimai įvyko „online“.“ – komandos darbu džiaugiasi direktorė G. Balaišienė. 

Dėstytojai naujovėms pasiruošė kruopščiai mokydamiesi

Mokyklos vadovė džiaugiasi, kad dėstytojai nuotolinio mokymo idėją pasitiko palankiai ir supratingai reagavo į susidariusią situaciją – „Įvairios nuotolinio darbo ar susisiekimo platformos nėra naujovė, tad vienokių ar kitokių įgūdžių turėjo visi dėstytojai. Taip pat situaciją palengvino ir tai, kad užsiėmimuose ir anksčiau naudodavome įvairias programas, tad jas buvo itin paprasta pritaikyti nuotoliniam mokymui. 

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »

Žinoma, iš pradžių kilo visokių klausimų. Labiausiai nerimavome, ar sistema atlaikys tokį krūvį, ar nebus techninių problemų. Todėl kiek įmanoma daugiau kartų visi testavome sistemas, kūrėme strategijas, kaip nuotoliniu būdu suvaldyti didesnes grupes. Dėstytojai stengėsi kuo geriau perprasti sistemos veikimą ir startas pavyko gana sklandžiai.“  

Kaip vyksta nuotolinis mokymas? 

Iš esmės mokymas beveik nepasikeitė. Užsiėmimai vyksta realiu laiku, su savo dėstytoju, tik visi dirba iš namų. Greta pasakoja, kad teko pakoreguoti vaikų ir moksleivių tvarkaraščius penktadieniais ir šeštadieniais – „Situacija tokia, kad turime nemažai broliukų ir sesučių, kurie lanko mūsų užsiėmimus tuo pačiu metu skirtingose grupėse. Gyvų susitikimų metu toks sprendimas tėvams yra daug patogesnis – visi šeimos vaikai užsiėmimus lanko tuo pačiu metu, tad vežioti kiekvieno atskirai nereikia. 

Tačiau dabar pakeitėme grafikus tam, kad keli tos pačios šeimos vaikai galėtų pamokose sudalyvauti naudodamiesi tuo pačiu įrenginiu paeiliui.“ 

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »
Vaikai šį pokytį vadina linksmiausiu jų gyvenime

Žinant, kad šiuolaikiniai vaikai auga apsupti technologijų, nieko nestebina, kad tokias naujoves jie pasitiko labai teigiamai – „Kaip ir tikėjomės, vaikai reaguoja labai palankiai. Jie sako, kad taip įdomiau, inovatyviau, nereikia niekur važiuoti ir gali mokytis vilkėdami pižamas. Kai klausėme, kaip sekėsi pirmosiose nuotolinėse pamokose, vienas iš vaikų įvardijo, kad tai buvo geriausios pamokos jo gyvenime.  

Džiaugiamės, kad ypač palankiai apie nuotolinius užsiėmimus atsiliepia paaugliai ir vyresniųjų klasių moksleiviai. Kai kurie teigė, kad didelio skirtumo tarp gyvų ir nuotolinių  užsiėmimų nepajuto. Tikslas toks ir buvo – sukurti galimybę komunikuoti gyvai, girdėti vieniems kitus, diskutuoti ir kuo mažiau pakeisti įprastą mokymo pobūdį. Kaip ir anksčiau, naudojami vadovėliai, papildoma dėstytojų skiriama medžiaga. 

Buvo ir tokių, kurie sakė, kad taip galėtų vykti visuomet. Šiek tiek sunkiau sekėsi su pačiais mažiausiais mūsų mokiniais. Jiems reikėjo tėvelių pagalbos prisijungiant, ne visiems buvo drąsu aktyviai kalbėti. Tačiau panašu, kad ir jie greitai apsipranta prie pokyčių, tik jiems reikės dar keleto pamokų įsidrąsinti.“    

Nuotolinis mokymas turi ir pranašumų

Mokyklos vadovė pabrėžia, kad svarbiausias sukurtos sistemos pranašumas – kalbos mokymo tęstinumo užtikrinimas. Ji teigia, kad iki šiol tai buvo puiki priemonė mokytis kalbos tiems, kurie gyvena atokiau nuo miesto. O dabar susidarius tokiai situacijai tai leidžia nepaisant aplinkybių tęsti įprastinį mokymosi procesą ir neatsilikti. 

Dėstytojams tai suteikia galimybę panaudoti įvairesnius metodus, o klausytojams aktyviau formuojami savarankiško darbo įgūdžiai. Taip pat galima visas užduotis išsisaugoti, jos nepasimeta, tad galima jas panaudoti kartojimui. Ypač jaunesni paaugliai ir vaikai geriau priima ir įsisavina vaizdinę informaciją, tad jiems interaktyvias pamokas lengviau įsiminti. 

Šia naujove džiaugiasi ir tėvai, nes mokymas namuose jiems leidžia sutaupyti nemažai laiko kelionėms. Taip pat jie gali stebėti pamokos eigą ir džiaugėsi, kad karantino metu vaikai gali prasmingai užimti savo laiką. Dalis tėvų net prašė užduoti daugiau namų darbų, kad vaikai nenuobodžiautų. O klausytojai palankiai įvertino autentiškos ir naujos patirties įspūdžius. Mokyklos vadovė Greta sako, kad svarbiausia, jog jiems pavyko be ilgos pertraukos tęsti mokymo procesą – „Labai džiaugėmės sulaukę atsiliepimų iš tėvų, jie liko labai patenkinti naudojama platforma. Tiek klausytojams, tiek dėstytojams ji patogi. Svarbiausias mūsų uždavinys – išlikti ramiems ir kaip įmanoma mažiau nukrypti nuo įprastinio mokymo plano. Ir aš manau, kad mums tai pavyko.

Taip puikiai startavę neketiname sustoti. Artimiausiu metu teiksime ir  konsultacijas nuotoliniu būdu, darysime video pristatymus, video seminarus (vebinarus). Tad visus, kurie neabejingi kalboms, kviečiame užsukti į mūsų puslapį, kuriame netrukus jie ras daug naudingų įrašų.“ 

Dalinkitės su savo draugais
0 0 vote
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
View all comments

[contact-form-7 id=“152467″ title=“prenumerata“]

Scroll Up
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x