Kovo 11-osios gatvė – viena iš svarbesnių Kauno transporto arterijų. Dar palyginti neseniai, 2020-2021 metais čia vyko kapitaliniai rekonstrukcijos darbai – gatvėje buvo atnaujintos požeminės komunikacijos, važiuojamoji danga ir šaligatviai. Dabar miestiečiai jau gali džiaugtis atnaujinta gatve ir jo prieigomis, tačiau kauniečiams.lt skaitytojai kreipėsi į mūsų redakciją dėl keliuose gatvės fragmentuose akivaizdžiai nepabaigtų darbų, kurie kelia pavojų visų eismo dalyvių saugumui.
Pasirodo, dvejose pėsčiųjų perėjose dar nėra horizontalaus ženklinimo. Viena tokia pėsčiųjų perėja yra prie Kauno ledo rūmų ir „Girstučio“ baseino, o kita – šalia viešojo transporto stotelės „Kovo 11-osios gimnazija“. Pasak mūsų skaitytojų šia perėja gatvę kerta daug moksleivių. Abi šios perėjos yra su naujais kelio ženklais, moderniu papildomu apšvietimu, tačiau KET reglamentuoto horizontalaus pėsčiųjų perėjos ženklinimo, vadinamojo „zebro“ čia nėra. Keisčiausia, kad naujai asfaltuota gatvė ganėtinai greitai buvo pažymėta ženklinimu, kur baltomis linijomis buvo atskirtos eismo juostos, bet pėsčiųjų perėjas rangovai kažkodėl pamiršo. Gal juostas žymėjo viena rangovų kompanija, o pėsčiųjų perėjas turėtų pažymėti jau kiti?
„Horizontalusis ženklinimas, visokie „zebrai“ ant juodo asfalto, įspėja vairuotojus. Kai mes važiuojame eismo sraute, tikrai ne visuomet pastebime kelkraštyje esančius eismo ženklus. Tačiau, kadangi įdėmiai stebime kelią, tokį horizontalųjį ženklinimą pastebime visuomet. Tad kai pėsčiųjų perėja nėra taip pažymėta, labai paprasta „pagauti žioplĮ“. O tokioje vietoje, pėsčiųjų perėjoje, klaida gali kainuoti itin brangiai.“ – sako mus konsultavęs vairavimo ekspertas, lenktynininkas Paulius Paškevičius.
Analizuojant eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, statistiką matome, kad net 20 proc. jų įvyksta dėl to, kad vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų ir 5 proc. dėl to, jog pėstieji nesilaiko Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų. Ironiška, bet pėsčiųjų perėjose nukenčia daugiausiai pėsčiųjų. Nuo kiekvieno eismo dalyvio priklauso, kokia statistika bus šiais metais. Tačiau ir kiekvienas vairuotojas, ir eismo saugumu besirūpinantys valdininkai turi atminti, kad būtent pėsčiasis yra pats pažeidžiamiausias eismo dalyvis. Todėl kauniečiams.lt redakcija tikisi išgirti atsakymą iš atsakingų miesto institucijų, kada bus paženklintos šios pėsčiųjų perėjos.
Papildyta savivaldybės atstovų komentaru:
Kaip kaunieciams.lt redakciją informavo savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vyr. specialistas Algirdas Griauslys, ši problema savivaldybei yra žinoma. Pasak jo, horizontalaus ženklinimo darbai bus atlikti, kai tik leis oro sąlygos.