LaisvalaikisSportasŽmonėsRalio ABC. Kas yra „0 ekipažas“?

Estijos ralyje („Rally Estonia“) dalyvausiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pirmą kartą pasirodys ne kaip varžybų dalyvis, turintis rungtis laikui. Šį kartą sportininko misija – atlikti „0 ekipažo“ pareigas. Ne gana to, lenktynininkas pasirodys su „cross country“ tipo bolidu „Toyota Gazoo Racing Hilux“. Tad kokias funkcijas ralyje vykdo „0 ekipažas“ ir kokie iššūkiai laukia B. Vanago? Visų pirma, klasikiniame ralyje matyti „cross country“ bolidą – neįprasta. Tačiau taisyklės nereglamentuoja kėbulo tipo, o tik...
www.kaunieciams.lt www.kaunieciams.lt2019 liepos 6

Estijos ralyje („Rally Estonia“) dalyvausiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pirmą kartą pasirodys ne kaip varžybų dalyvis, turintis rungtis laikui. Šį kartą sportininko misija – atlikti „0 ekipažo“ pareigas. Ne gana to, lenktynininkas pasirodys su „cross country“ tipo bolidu „Toyota Gazoo Racing Hilux“. Tad kokias funkcijas ralyje vykdo „0 ekipažas“ ir kokie iššūkiai laukia B. Vanago?

Visų pirma, klasikiniame ralyje matyti „cross country“ bolidą – neįprasta. Tačiau taisyklės nereglamentuoja kėbulo tipo, o tik tai, jog „0 ekipažas“ atitiktų sportinio automobilio reikalavimus, pavyzdžiui, turėti saugos lankus, sportines sėdynes, sumontuotas saugumo sistemas ir pan. Pats B. Vanagas teigia, jog dalyvavimas su „Toyota Hilux“ – unikali patirtis žiūrovams, kurią papildys ir įspūdingas 5 l, V8 variklio griausmas.

Daugiau nei 20 metų patirtį Lietuvoje ir užsienyje kaupęs sporto teisėjas Gražvydas Smetonis pasakoja, jog „0 ekipažui“ neužtenka turėti gero sportinio automobilio ir nusimanymo apie ralį. „0 ekipažą“ privalo sudaryti profesionalai, ne vienerius metus dalyvavę varžybose ir savo gebėjimus įrodę aukštomis pozicijomis finiše. Ne gana to, pilotas ir šturmanas turi puikiai išmanyti saugumą ralyje, būti susipažinę su reglamentais ir ralio saugos planu, stebėti aplinką ir argumentuotai raportuoti apie pamatytą vaizdą. Ir visa tai atliekama važiuojant artimu sportiniam tempu.

Tiesa, nors „0 ekipažas“ turi važiuoti tiek greitai, kad jų nepavytų iš paskos po nustatyto laiko paleistas kitas ekipažas, bet drauge negali peržengti ribos ar elgtis neatsakingai. „0 ekipažas“ netgi gali būti nubaustas, jeigu elgsis nesaugiai, nuvažiuos nuo kelio, padarys avariją ar sėkmingai grįžę netiksliai pateiks informaciją. Tokiais atvejais, „0 ekipažo“ duotas depozitas gali būti negrąžinamas. Lenktyniauti „0 ekipažas“ taip pat negali – jų laikas nefiksuojamas ir niekur nefigūruoja.

Sudėtinga saugumo misija orientuota į organizatorius ir komunikaciją su jais, tačiau „0 ekipažas“, be viso to, praneša žiūrovams, jog tuoj prasidės tikrosios lenktynės. Žiūrovai išvysta greitai važiuojančius bolidus su švyturėliais, po kurių prasideda tikroji ralio šventė – sportininkų važiavimai.

Pagal tarptautinius reglamentus varžybose „0 ekipažų“ privalo būti nuo 3 iki 5, jie žymimi mažėjimo tvarka. Pavyzdžiui, pirmasis išvažiavęs ekipažas žymimas 000, antrasis – 00, o paskutinis – 0. Jie važiuoja vienas paskui kitą, išleidžiami 2–5 minučių intervalu, o paskutinio ekipažo, paženklinto vienu nuliu, pozicija yra garbingiausia, nes jis galutiniai patvirtina trasos ir aplinkos būklę.

Pats B. Vanagas sutikimą dalyvauti „0 ekipažu“ Estijos ralyje argumentuoja keliais dalykais. Pirma – „Rally Estonia“, lenktynininko manymu, yra geriausias ralis Baltijos valstybėse, ir tai įrodo pretendavimas tapti oficialiu Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapu. Tad dalyvauti jame, ir ypač pažymėtiems vienu nuliu, garbė. Tačiau drauge lenktynininkas yra kviečiamas ir kaip „Toyota“ ambasadorius.

Liepos 12–14 dienomis vykstančiame Estijos ralyje dalyvių laukia 15 greičio ruožų, nusitiesusių per beveik 152 kilometrus. Lenktynininkai turės įveikti itin techniškas trasas, gausias posūkiais ir tramplinais.

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up