ĮmonėsProbiotinis maistas: kokią naudą jis turi mūsų organizmui? (video)

Ar žinote, kad žmogaus žarnyne yra net apie penki kilogramai bakterijų? Iš tiesų, skamba bauginančiai ar ne? Bet tai yra mums labai naudingos bakterijos. Šiame straipsnyje jūs sužinosite, kokia naudą gali suteikti minėtos bakterijos.

Vartodami maistą, kuriame yra daug gerųjų bakterijų, jūs galite numesti svorio, pagerinti žarnyno būklę, odos būklė taip pat tampa geresnė, stiprėja imuninė sistema. Pasirūpinti žarnyne esančiomis bakterijomis – tiesiog būtina. Jos žarnyne taip pat sintezuoja vitaminą K, B12, B9, B2 ir daugelį kitų.

Gerosios bakterijos šalina toksinus, kontroliuoja medžiagų apykaitą, mažina uždegimus, slopina patogenus, stimuliuoja žarnyno peristaltiką, kontroliuoja aminorūgščių sintezę ir padeda pasisavinti kalcį. Jos taip pat kovoja su virusais, o tai itin aktualu šiomis dienomis. Šias bakterijas galime vadinti probiotikais. Jų galima rasti maisto produktuose, kurie paruošti bakterinės fermentacijos būdu, taip pat papilduose.

Mums gerai pažįstamuose produktuose yra gausu minėtų bakterijų. Pavyzdžiui, raugintuose kopūstuose, raugintuose agurkuose, taip pat sojų fermentuotame pyrage (Tempe).

Galima pasigaminti namuose produktą, kuris turi labai daug naudingų bakterijų, liaudiškai jis vadinamas –  raugu. Tai labai paprastas būdas, nereikalaujantis daug laiko ar pastangų. Štai receptas, pagal kuri galima namų sąlygomis pasigaminti raugą, sutaupysite pinigų pirkdami iš tarpininkų, tuo pačiu žinosite, kad darėte patys, neabejosite kokybe.

Gerosios bakterijos ypač naudingos tiems, kas vartoja ar neseniai vartojo antibiotikus. Pastarieji naikina ne tik blogąsias bakterijas, bet ir gerąsias. O atkurti buvusį kiekį reikiamų bakterijų užtrunka nuo 2 iki 12 mėnesių. Trukmė priklauso nuo jūsų mitybos, jei joje bus kiek įmanoma daugiau šviežių, augalinės kilmės, produktų, kuriuose yra ląstelienos, bakterijos atsikurs greičiau. Mityba turi būti praturtinta ląsteliena, tokiu būdu galėsime būti užtikrinti, jog naudingosios bakterijos gaus pakankamai „maisto“, kuriuo galės maitintis.

Deja, ne visi žino šį faktą, o ir medikai ne visada apie tai įspėja. Gydytojai ne visada pataria, po antibiotikų vartojimo, įsigyti bent jau papildų, kuriose yra probiotikų. Geriant juos, jūs šiek tiek pagerinsite žarnyno veiklą, bet gaminant naminį raugą, jūs galėsite pasidaryti daug efektyvesnį produktą, turtinga dideliu kiekiu naudingųjų bakterijų.

Minėta raugą rekomenduočiau vartoti kartu su daržovių salotomis, jo taip pat galite įdėti į šiek tiek atvėsusi troškinį. Galite dėti jo ir į kitus gaminius, svarbu, kad jie nebūtu karšti. Pačioje pradžioje, dar tik pradėjus vartoti šį produktą, pakaks vieno arbatinio šaukštelio vienam kartui. Vėliau – kiekius galite didinti. Taip pat labai naudinga jį vartoti prieš miegą, tarkime, palaukus dvi valandas po paskutinio valgymo, suvartoti šaukštelį raugo sumaišius jį su vandeniu.

Linkiu visiems stiprios sveikatos!

Tomas Kravec 
Invictusway 

Dalinkitės su savo draugais

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up