ĮmonėsKineziterapeutė A. Žebrauskienė: prisiminkite ėjimo džiaugsmą (video)

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »

Šiame technologijų amžiuje, kai kiekviena šeima turi ne be vieną mašiną, o bent dvi, judėjimas, o ypač vaikščiojimas tapo itin retas kasdienybėje. Deja, net kai atstumai nėra dideli, žmonės renkasi greitesnį variantą – sėsti į mašiną ir tiesiog nuvažiuoti. Taip tai tampa įpročiu, einama vis mažiau ir mažiau, o sveikatos problemos vis dažnėja, ūmėja ir įvairėja. Man kokybiškas vaikščiojimas yra ne sukaustytas judėjimas patalpos ribose, bet visiškai laisvas, greitas ėjimas, kuriam mes skiriame savo laiko.

Kineziterapeutė Agnė Žebrauskienė

Kai mes esame maži, mums prireikia keleto mėnesių iki kol išmokstame stovėti ir vėliau vaikščioti. Mums būdinga eisena galutinai išlavinama sulaukus tik septynių metų. Mes užtrunkame tikrai ilgai, kol šis judesys tampa tobulas. Išmokimas vaikščioti lemia mūsų nepriklausomybę nuo nieko. Mes esame priklausomi tik nuo savo jėgų, norų ar tikslo, kurį norime pasiekti judėdami iš vienos vietos į kitą. Tai, kad mes galime vaikščioti lemia gerą mūsų gyvenimo kokybę. Mums tik reikia pasirūpinti, kad ėjimas būtų pilnavertis. Tai galime užtikrinti vaikščiodami ne salėje, ant ėjimo takelio, o lauke,  būnant gryname ore, mėgaujantis saulės spinduliais, girdint aplinkos garsus, matant natūralias spalvas, keliaujant spartesniu žingsniu.

Nuo ko priklauso mūsų ėjimo greitis?

Tėvai eidami pasivaikščioti su savo mažosiomis atžalomis yra priversti sumažinti greitį ir judėti daug lėčiau, nei yra įpratę. Tačiau po gerų trisdešimties metų, išėjus pasivaikščioti tiems patiems žmonėms situacija visiškai pasikeičia. Suaugę vaikai turi prisiderinti prie sulėtėjusio tėvų ėjimo greičio. Pažvelgus net ir į tokias gyvenimiškas ir kasdienines situacijas, galime suprasti, kad ėjimo greitis priklauso nuo amžiaus, antropometrinių savybių, tokių kaip ūgis ir svoris. Ėjimo greitis puikiai nusako individualias žmogaus ėjimo galimybes.

Kokį ėjimo greitį pasirinkti?

Jeigu nusprendėte išeiti pasivaikščioti, tai jau yra  puikus pasirinkimas. Aktyvus poilsis, judėjimas visada bus naudingesni, nei gulėjimas ant lovos ir televizoriaus žiūrėjimas bei kitos panašios veiklos. Jeigu norite, kad ėjimas būtų puiki treniruotė jūsų kraujotakos ir kvėpavimo sistemai, sąnariai ir raumenys dirbtų optimaliai, pasirūpinkite, kad jūsų ėjimo greitis būtų 1,37 m/s, o aiškiau kalbant, apie 110 žingsnių per minutę. Žvelgiate į šiuos skaičius ir vis tiek sunkiai įsivaizduojate, koks tai greitis? Įsivaizduokite, o net geriau, pamėginkite paeiti beveik dviejų žingsnių per vieną sekundę greičiu. Greitai, tiesa? Štai taip mes turime eiti, jeigu nutariame išeiti pasivaikščioti. Yra dar vienas metodas, leidžiantis nustatyti, ar ėjimo greitis yra tinkamas. Jeigu einate pasivaikščioti ne vieni, bendraujate ir tai jums sunku daryti, nes apima lengvas pridusimo jausmas, tada jūsų ėjimo greitis yra geras.

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »
Tai įdomu!

Moterys eina lėčiau, jų žingsnis trumpesnis, o žingsniavimo dažnis didesnis, nei vyrų. Tai lemia lyčių antropometriniai skirtumai. Net jeigu antropometriniai duomenys sutampa, moterys vis tiek dažniau žingsniuoja ir jų žingsniai mažesni, nei vyrų.

Apie ką verta pagalvoti, einant pasivaikščioti?
  • Avalynė. Judėjimas jums turi teikti vien malonumą. Norėdami tai užtikrinti, visada pasivaikščiojimui pasirinkite avėti patogią avalynę. Net jeigu jums žodis patogu siejasi su batais ant kulniuko, ar įprasta kasdienine avalyne, visgi geriau rinkitės sportinius batus.
  • Apranga. Atkreipkite dėmesį į metų laiką už lango, bet neprisirenkite per daug, taip pat rinkitės natūralios sudėties, „kvėpuojančius“ drabužius. Svarbu, kad judant kūnas judėtų laisvai (rankos atliktų plačius mostus, kojos žengtų plačiai, liemuo dirbtų). Jeigu išėjote saulėtą, kaitrią dieną, nepamirškite pasirūpinti ir galvos apdangalu.
  • Laisvos rankos. Rankos turi mojuoti. Tai yra labai svarbu! Jos turi būti ne kelnių kišenėse, ne laikyti rankinę, ar kokį kitą nešulį. Jeigu rankas slepiate kišenėse, nes joms šalta, kitą kartą pasirūpinkite pirštinėmis. Tik ėjimas mojuojant rankomis, kai priešinga ranka ir koja dirba kartu, užtikrina natūralų, optimaliai apkraunantį mūsų kūną, judėjimą.
  • Rezultatų sekimas. Išmaniajame telefone parsisiųskite programėlę, kuri leis jums sekti nueitus atstumus, ar įsigykite tai rodantį laikrodį. Žinodami, kokį atstumą toleruojate nueiti šiai dienai, palaipsniui jį galėsite objektyviai didinti. Gavę kvietimą keliauti į žygį, jau puikiai vertinsite savo galimybes ir žinosite, kokį atsakymą pateikti. Dabar labai populiaru nueiti 10 tūkstančių žingsnių per dieną. Tačiau nepersistenkite, ir jeigu dirbate sėdimą, įprastą biuro darbą, pradžiai pasirinkite apie 4 tūkstančius žingsnių per dieną ir šį skaičių po truputį didinkite. Greitai pastebėsite, kad judėjimas tampa vienu malonumu, o ne prievole.
  • Vanduo. Su savimi turėkite vandens. Ypatingai, jeigu lauke šilta, ar išeinate pasivaikščioti ilgesniam laikui.

 

Rinkitės judėjimą, sveiką ir pozityvų gyvenimo būdą.
Smagaus pasivaikščiojimo!

« 1 reklama iš 5 »
« 1 reklama iš 11 »

Agnė Žebrauskienė
Invictus Way

Dalinkitės su savo draugais
0 0 vote
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
View all comments
  • Prenumeruokite naujienas
  • Scroll Up
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x