Naujienos

Praeityje garsus kultūristas Saulius Misevičius apie įvairias dietas

0

Žmonės vis labiau rūpinasi savo išvaizda, nori būti lieknesniais, naršo internete ieškodami kuo efektyvesnių dietų ir jas bando. Deja, dažniausiai dietos rezultatai būna labai trumpalaikiai ir nustojus dietos laikytis svoris gryžta bumerangu ir dar su „magaryčiom“. Pasikalbėkim apie dietas su praeityje garsiu kultūristu, pastaruosius 10 metų geriausiu Lietuvos kultūrizmo ir fitneso fedracijos treneriu, sporto klubų „Geležiniai žmonės“ įkūrėju, vadovu ir treneriu Sauliumi Misevičiumi.

Sauliau, sakykite, kaip jūs žiūrite į vis labiau žmones apimančią likenėjimo maniją?

Aš visada palaikau žmonių norą būti gražiais, sveikais, prisižiūrinčiais. Pagaliau mano ir darbas toks – padėti žmonėms ne tik fiziškai sutvirtėti, spręsti sveikatos problemas, bet ir taisyti kūno formas: vieniems padėti sulieknėti, kitiems priaugti svorio – kam ko reikia. Tačiau mane neramina žmonių beatodairiškas klausymas visokių „žinovų“, kurių pilnas internetas, dalinančių savo patarimus tiek treniruočių, tiek ir mitybos klausimais. Kiekvieną kartą paskaičius tokius patarimus labai norisi pažiūrėti kaip tas „žinovas“ pats atrodo, kiek žmonių laikydamiesi jo patarimų pasiekė puikių, ilgalaikių rezultatų. Taip, pabrėžiu – ilgalaikių. Trumpalaikį rezultatą gauti labai paprasta – savaitę pasilaikei grikių, morkų, obuolių, salierų ar kitokių dietų, kuriomis mirga didieji interneto portalai, dienraščiai, pasakojama per pagrindines Lietuvos televizijas ir puiku – nukrito 5-10 kilogramų ir žmogus laimingas. Tik kiek laimingais tas žmogus bus? Iki tol, kol vėl gryš prie įprastos savo mitybos? O kas toliau? O toliau – visi nukritę kilogramai, pasiėmę dar „draugų“ gryš atgal. Ir žmogus nusivilęs sakys, kad jo neveikia jokios dietos, jis genetiškai storas, jo stambūs kaulai, kad gero žmogaus turi būti daug ir panašiai.

Tai norite pasakyti, kad dietų laikytis nereikia? Kaip tuomet žmonėms atsikratyti viršsvorio?

Noriu pasakyti, kad visos dietos, kurios turi pavadinimą – neveikia. Norint sveikai ir visiems laikams atsikratyti svorio, reikia maitintis taip, kaip žmogus galės maitintis visą likusį savo gyvenimą. Juk pradėję 40-ies metų laikytis, tarkim, grikių dietos, iki pat mirties vien grikiais nesimaitinsime. Nors jei žmogus bus labai atkaklus, labai griežtai ir užsispyręs laikysis vieno produkto dietos, tos mirties labai ilgai laukti ir nereikės. Aš čia grubiai juokauju, bet mityba turi būti subalansuota, su maistu žmogus turi gauti visų reikiamų medžiagų, mineralų, vitaminų. O populiariosios dietos pilnavertiškumu nepasižymi. Taigi, ilgainiui pradės trūkti vitaminų, mineralų, žmogus pradės sirgti, gydytojai primygtinai lieps keisti mitybą, o racione vėl atsiradus baltymams, riebalams, kurių nebuvo laikantis, pavyzdžiui mano minėtos grikių dietos, svoris gryš.  

Ką daryti?

Papuošalų verslo idėja Remigijui gimė prekiaujant dėvėtais drabužiais

Pirmiausia, pradėti valgyti reguliariai, kas 3,5-4 valandas. Maiste turi būti ir baltymų, ir angliavandenių, ir riebalų. Nereikia eliminuoti iš maisto raciono kažkokių patiekalų. Tik visur turi vyrauti saikas ir tinkamas konkretaus produkto valgymo laikas. Jei žmogus labai mėgsta saldumynus ir jų visiškai atsisako kas įvyksta? Kurį laiką jis pajėgia su savimi kovoti, saldumynų nevalgo, bet ateina toks laikas, kai palūžtama. Tą įtakoti gali ir blogas oras, ir sugadinta nuotaika, moterims ir PMS (priešmenstruacinis sindromas). Ir kas įvyksta? Ogi žmogus, ilgą laiką laikęsis ir su savimi kovojęs, saldumynus pradeda kimšti negalėdamas sustoti. Ar mes gavome naudą? Ne. O jei begalinis saldumynų mėgėjas visą tą laiką užuot save kankinęs būtų su savimi susitaręs, kad, tarkim, saldumyną – vieną ir patį geidžiamiausią jis valgo kiekvieną sekmadienį priešpiečiams? Tuomet visą savaitę jis ramiai savo norą pažabotų ir lauktų sekmadienio, kad priešpiečiams galėtų pasimėgauti savo išsvajotu saldumynu. Jį skanaudamas jis nesijaustų kaltas, mėgautųsi ir suvalgęs nedidelį gabalėlį ramiai lauktų kito sekmadienio. Taip mes išlošiame keliais aspektais – netampame piktais niurzgomis, kas paprastai būna kai žmogus nesijaučia laimingas, nesuvalgome didelio kiekio produkto, kenkiančio mūsų linijoms ir sėkmingai mažiname nereikalingus kūno kilogramus.

Minėjote, kad kiekvienas maistas turi tinkamą laiką jį valgyti. Gal galite plačiau papasakoti?

Taip, kiekvienam produktui valgyti yra tinkamas ir netinkamas laikas. Taip pat, žinoma, ir kiekiai. Baltyminį maistą valgyti laikas tinkamas visada. Angliavandenius geriau valgyti pirmoje dienos pusėje. Labai dažnai tenka išgirsti, kad žmonės vakarienei „nieko nevalgo, tik obuolių ir niekaip nesiseka numesti svorio“. Arba jis dar ir auga. O kaip kitaip gali būti? Obuoliai, kaip ir visi kiti vaisiai, yra greito pasisavinimo angliavandeniai, o paprasčiau sakant – cukrus. Žmogus, norintis sukūsti, vakare pavalgo „cukraus“, pasėdi prie televizoriaus ir nueina miegoti. Nenuostabu, kad svoris auga, ar ne taip? Taigi vaisius reikėtų valgyti iki pietų, o daržovės puikiai tinka ir vakarienei. Žinoma, prie daržovių turi būti ir baltymų.

Tai kaip turėtų atrodyti idealus dienos racionas norintiems numesti svorio?

Žmonės, norintys numesti svorio, pirmiausia turi pradėti reguliariai maitintis. Negali būti valgoma 2 kartus per dieną – pusryčiai ir vakarienė. Labai dažnai girdžiu, kad pusryčių nevalgo, nes nenori. Pirmas valgis būna apie tą laiką, kai turi būti priešpiečiai. Jei vakare pavalgysim likus daugiau laiko iki miego, vakarienė neturėtų būti vėliau kaip likus 3 valandoms iki miego, tuomet atsikelsime išalkę. Pusryčiams dabar dauguma dietologų ir sveikos mitybos specialistų siūlo valgyti košes, ypatingai – avižų. Sakyčiau, kad čia yra mados reikalas, kaip anksčiau būdavo sakoma, kad tobuli pusryčiai – tai dribsniai. Aš esu įsitikinęs, o ir mano praktika rodo, kad pusryčiams reikia baltymų. Organizmas po nakties yra „tuščias“. Kadangi visas mūsų kūno dalis sudaro baltymai, todėl pirmas valgis ir turi būti toks, kuris atstatytų baltymines struktūras. Idealūs pusryčiai yra kiaušinių patiekalai. Tikrai nereikia išmesti trynių, juose labai gausu baltymo, mikroelementų, todėl nereikia švaistyti pinigų ir mesti šiukšliadėžėn vertingo produkto. O kad tryniai blogojo cholesterolio kiekio žmogaus organizme nedidina – jau įrodyta. Priešpiečiams galime rinktis vaisių arba kruopų porciją. Pietums – liesa mėsa su šviežiomis, termiškai neapdorotomis daržovėmis. Kodėl tremiškai neapdorotos daržovės? Todėl, kad jos gausios ląsteliena, išlaikomi vitaminai ir mineralai, nepasikeičia angliavandenių struktūra ir jie neskaidomi į cukrų. Virtos, troškintos, keptos daržovės norint numesti svorio netinka. Pavakariams – vėlgi baltymais turtingas maistas. Gali būti varškė, graikiškas jogurtas, baltymų kokteilis (proteinas), keletas virtų kiaušinių su agurkais. Na, o vakarienei geriausiai tinka jūrinė žuvis su daržovėmis. Jūrinė žuvis nors ir riebi, bet joje vyrauja omega rūgštys, labai reikalingos mums kiekvienam. Gėlavandenėse žuvyse vyrauja sotieji riebalai, kurie nėra pats geriausias pasirinkimas. Todėl reikėtų rinktis jūrinę žuvį su šviežiomis, termiškai neapdorotomis daržovėmis.     

Tai kiekvienas, besilaikantis tokio mitybos plano numes svorio?

Viskas priklauso ir nuo maisto kiekio, ir nuo fizinio aktyvumo. Visada rekomenduoju ne tik laikytis subalansuotos, racionalios mitybos, bet ir sportuoti. Sportas padės ne tik jaustis stipresniais, bet ir neleis kūnui suglebti krentant svoriui, formuos gražias kūno linijas, padės jaustis žvalesniais, energingesniais. Jau nekalbant apie tai, kad ir šiaip užsiėmimai treniruoklių salėje – puikus blogos nuotaikos ir įtampos nuėmimo būdas. Treniruotės tai lyg savotiška meditacija, kai žmogus turi galvoti apie atliekamą pratimą, stengtis pajausti raumenis, kuriuos treniruoja, taisyklingai kvėpuoti. Ir tuo metu galvoje visai nelieka vietos rūpesčiams, patirtiems neigiamiems įspūdžiams. Labai dažnai klubo klientai išeidami iš treniruotės pasako, kad išeinu pailsėjęs. Aišku, tas poilsis būna psichologinio pobūdžio, bet tai kiekvienam iš mūsų labai svarbu ir reikalinga. O gryžtant prie mitybos ir lieknėjimo, sakyčiau, kad mityba ir sportas žengia koja kojon siekiant gerų, ilgalaikių rezultatų.

Ačiū Jums už išsamų pasakojimą.

Linkiu kiekvienam teisingai susiplanuoti savo dienos racioną, tinkamai pasirinkti sporto klubą ir tapti gražiais ir sveikesniais!  

Jums gali patikti

Dagiau iš temos: Naujienos