Connect with us

Miestas

Pokyčiai Kaune: sujungus dvi ligonines pagerės gydymo paslaugų prieinamumas

kaunieciams.lt

Paskelbta

Kaunas ruošiasi svarbiems pokyčiams – rugsėjo 8 dieną susijungus Kauno klinikinei ir Respublikinei Kauno ligoninėms veiklą pradėjo naujoji LSMU Kauno ligoninė. Įstaigų sujungimas leis pagerinti gydymo kokybę ir užtikrinti, kad pacientams laiku būtų suteiktos reikiamos paslaugos. Bus atsisakyta ir besidubliuojančių paslaugų, o dėl glaudesnio bendradarbiavimo pagerės naujosios gydymo įstaigos darbo efektyvumas.

„Daug metų kalbama apie ligoninių tinklo pertvarką Lietuvoje, kuri yra tikrai reikalinga. Lietuvos mastu šis ligoninių jungimas galėtų tapti geru pavyzdžiu, kaip turėtų būti apjungiamos paslaugos, taupomi infrastruktūros, žmogiškieji resursai, atsisakoma mažai reikalingų paslaugų“, – teigia Respublikinės Kauno ligoninės vadovė doc. Diana Žaliaduonytė.

Jos manymu, planuojant pokyčius labai svarbu išsiaiškinti, kokių paslaugų šiandien pacientams reikia labiausiai, taip pat kodėl tam tikrų sričių gydytojai pacientams yra sunkiai pasiekiami.

D. Žaliaduonytė pastebi, kad kai kuriose šalies ligoninėse nėra pilnai išnaudojama infrastruktūra, turima aparatūra. Gydymo įstaigų jungimasis, jėgų vienijimas ir optimizavimas – vienas iš būdų spręsti šią problemą. „O konkurencija – ji vis tiek išliks. Juk valstybinės ligoninės gali konkuruoti su privačiomis klinikomis. Kodėl ne? Tarp specialistų konkurencija išliks, nes šiandien žmogus vis dar pirmiausiai renkasi gydytoją, o gydymo įstaigą – tik po to“, – pastebi D. Žaliaduonytė.

Anot jos, permainos bus naudingos ir patiems ligoninių darbuotojams – optimizavus veiklą pavyks sutaupyti daugiau pinigų, pagerės ir darbo sąlygos. Glaudesnis ryšys su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu taip pat skatins darbuotojus eiti mokslo, pedagogikos keliu. Gydytojai ir slaugytojai taip pat galės aktyviau dalyvauti įvairiuose projektuose, klinikiniuose tyrimuose, kur atsiras galimybė papildomai užsidirbti, kelti kvalifikaciją ir mokyti kitus.

Kauno klinikinės ligoninės direktorius prof. Albinas Naudžiūnas tvirtina, kad gydymo įstaigų jungimasis padeda spręsti įvairius kylančius iššūkius, o pandemija parodė, koks svarbus ligoninių bendradarbiavimas. „Esu tikras, kad susijungus ir dirbant ne konkurencinėmis, bet glaudžios partnerystės sąlygomis, darbo efektyvumas dar labiau pagerės. Abejose jungiamose Kauno gydymo įstaigose dirba terapijos, diagnostikos, chirurgijos, fizinės reabilitacijos, akušerijos ir ginekologijos, kitų medicinos sričių specialistai. Ir Kauno klinikinė ligoninė, ir Respublikinė Kauno ligoninė turi savo sričių, kuriose jos yra regiono lyderės. Vietoje varžymosi, turėsime bendradarbiavimą ir veiksmų koordinavimą, optimizuosime pacientų srautus, o tai pagerins medicinos paslaugų prieinamumą Kaune ir visame regione“, – teigia A. Naudžiūnas.

Jis taip pat pastebi išaugsiantį naujosios ligoninės mokslinį ir pedagoginį potencialą – studentai ir dėstytojai turės didesnę ir įvairesnę materialinę bazę, daugiau galimybių praktiškai susipažinti su ligomis, gydymo metodikomis, įgyvendinti inovatyvius projektus.

„Naujoji LSMU Kauno ligoninė bus patraukli ES investicijoms į infrastruktūrą, žmogiškąjį, medicininį, techninį potencialą, paslaugų kokybės gerinimą. Kaunas taps pirmuoju dideliu šalies miestu, kuriame sistemiškai sutvarkyta ne tik pirminė, bet ir stacionarinė sveikatos priežiūra“, – apie ligoninių jungimą kalba A. Naudžiūnas.
Skaityti toliau

Miestas

Pagarba istorinei atminčiai: Ramybės parke atnaujintas monumentas

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Augančiame mieste svarbūs ne tik infrastruktūros pokyčiai ir tvarkingos gatvės. Europos paveldo ženklu tituluotas Kaunas rūpinasi ir istorijos puoselėjimu. Miestas rezultatyviai tęsia fasadų atnaujinimo programą, skiria dėmesį fortų bei piliakalnių priežiūrai, kitoms reprezentacinėms erdvėms. Nepamirštami ir istoriniai įvykiai bei asmenybės: Ramybės parke baigti paminklo „Žuvome dėl Tėvynės“ remonto darbai. 

„Įspūdingo dydžio paminklas pačiame Ramybės parko centre, skirtas Pirmojo pasaulinio karo metu žuvusiems Lietuvos kariams atminti, lankytojus pasitinka atsinaujinęs. Beveik prieš šimtmetį Kauno senųjų kapinių teritorijoje iškilusiam monumentui verkiant reikėjo pokyčių – nuo metų naštos bei drėgmės korpusas buvo sutrūkinėjęs, pažeistas ir patamsėjęs. Džiaugiamės, kad jis sulaukė pokyčių ir rugpjūtį startavusius remonto darbus pavyko pabaigti netgi anksčiau nei buvo planuota“, – sakė Kauno mero patarėjas Simonas Kairys.

91 metus skaičiuojančio monumento ilgaamžiškumui užtikrinti pasitelkti šiuolaikiški metodai. Darbai kainavo daugiau kaip 20 tūkst. Eurų. Jų metu aplink paminklą įrengtos drenuojančios ir „kvėpuojančios“ nuogrindos, atkasti ir nuvalyti per ilgą laiką suaižėję pamatai.

Pažeistos vietos padengtos apsauginiu betonu, atviros siūlės hermetizuotos, o paviršius padengtas gruntiniu sluoksniu bei specialiais hidroizoliaciniais dažais, saugančiais nuo vandens bei aplinkos poveikio.

Artimiausiu metu numatyta atnaujinti ir daugiau Kauno istorinio paveldo objektų. Ryškūs pokyčiai prasidės Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje. Čia bus sutvarkytas centrinis įėjimas nuo K. Donelaičio gatvės, įrengtos metalinės tvorelės, pasirūpinta šiukšliadėžėmis ir kitais mažosios architektūros elementais.

Greta kardinaliai pasikeitusios Vienybės aikštės besidriekianti kauniečių mėgiama erdvė pagaliau taps patogesnė ir žmonėms su judėjimo negalia – rengiamasi tobulinti pandusą įrengiant porankius.

Visi šie Karo muziejaus sodelio atnaujinimo darbai papildys šiuo metu jau prasidėjusį kariliono bokšto ir arkados remontą. Pastarajam projektui Krašto apsaugos ministerija skyrusi 455 tūkst. Eurų. Pasak KAM atstovų, arkadoje planuojama įrengti artilerijos ekspoziciją, o bokšte esantis laisvės varpas taps iš arti matomas kiekvienam.

Taip pat bus restauruotas ir bokšte esantis laikrodis, o pakilę į viršuje esančią terasą muziejaus lankytojai galės pasigrožėti vaizdinga Kauno naujamiesčio panorama.

Kitąmet Vytauto Didžiojo (Aleksoto) tilto prietilčio laukia fasado remontas, jį puošiančių stilizuotų ornamentų, nišų ir kitų mažųjų dekoro elementų tvarkybos darbai. Greta bus atrestauruoti betoniniai suoliukai, įrengta nuogrinda.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skaityti toliau

Miestas

Socialiniai būstai – ne loterija

kaunieciams.lt

Paskelbta

Manipuliacijos, bandymai pasinaudoti lengvatomis, nesibaigiančios laukiančiųjų eilės ir jokios motyvacijos kabintis į gyvenimą. Socialinio būsto srityje tai vis dar yra realybė daugeliui šalies miestų. Vis dėlto Kaunas per paskutinius kelerius metus padarė proveržį, kad toks negatyvas liktų praeityje. Diegiant naujus veiklos principus, atitinkamai keičiasi ir gyventojų požiūris, jog tai nebėra loterijos laimėjimas ar absoliuti duotybė, o tik laikina pagalba tiems, kam ji išties būtina.

Nebegali pelnytis kitų sąskaita

Tūkstančiais skaičiuojami nuomininkų įsiskolinimai, nepagrįstai naudojamas, apleistas ir neprižiūrėtas, o kartais net savavališkai užimtas ar pernuomotas socialinis būstas – tai padariniai, kuriuos nulėmė ilgai trukusi netvarka valdant savivaldybėms priklausantį turtą.

Kaunas – ne išimtis. Prieš kelerius metus atlikta nuodugni analizė išryškino įsisenėjusias problemas. Kad atsikratytų šio ydingo palikimo, Kauno savivaldybė ėmėsi konkrečių veiksmų, kurie šiandien duoda akivaizdžius rezultatus ir galėtų būti taikomi visoje šalyje.

Jau kuris laikas Kaune socialinis būstas suteikiamas 3 metų laikotarpiui. Maža to, drauge su laikina pastoge žmonėms skiriama kompleksinė pagalba. Socialiniai darbuotojai prižiūri ir kiekvienu individualiu atveju teikia reikalingą pagalbą ten apsigyvenusiems žmonėms. Žinoma, esant poreikiui, laikotarpis gali būti pratęstas.

Atsikratė dovanos ir prizo sampratos

Pati sąvoka diktuoja, kad socialinis būstas privalo būti ne loterijos prizas ar neterminuota labdara, bet reali bei efektyvi pagalba žmogui – šiaudas, už kuro jis galėtų griebtis, o atsitiesęs perleistų jį kitam.

Dabar kauniečiai supranta, kad tai – ne dovanojamas butas, kuriame be rūpesčių galima gyventi kiek panorėjus. Daugelis spėjo įsitikinti, kad ir užsidirbti iš apgaule gauto socialinio būsto nebepavyks, jį pernuomojant tretiesiems asmenims. Miesto turtas – tai visų kauniečių pinigai, surenkami iš sąžiningai mokesčius mokančių gyventojų, todėl su jais būtina elgtis racionaliai ir apgalvotai, nešvaistant į šalis be konkretaus tikslo.

Mieste pradėjo veikti vieninga sistema, savivaldybės specialistai kartu su būstą administruojančios bendrovės „Kauno būtų ūkis“ darbuotojais nuolat stebi, kaip nuomininkai naudojasi jiems patikėtu gyvenamuoju plotu. Mobilios komandos ten šeimininkaujantiems gyventojams primena apie reikalavimus tinkamai prižiūrėti turtą.

Be to, nuomininkai įspėjami dėl susidariusių įsiskolinimų. Drauge paskiriamas ir socialinis darbuotojas – atvejo vadybininkas, padedantis žmonėms atsistoti ant kojų, integruotis į darbo rinką.

Kompleksinis požiūris su tikslu padėti

Iškart keliomis kryptimis teikiama pagalba svariai prisidėjo sumažinant laukiančiųjų eiles. Tai leido užtikrinti, kad socialinį būstą kur kas operatyviau gautų tie, kam jis išties skubiai reikalingas sunkiu gyvenimo periodu, patiriant nepriteklių ar kitokias negandas. Dešimtmečius trukdavęs laukimas jau tapęs niūria praeitimi, prie kurios nebesinori sugrįžti.

Svarbu įvertinti ir tai, kad anksčiau dėl piktnaudžiauti linkusių gyventojų miestą slėgė didžiulė skola už nuomą. Paaiškėjo, kad apie 40 proc. nuomininkų buvo pradelsę mokėti už būstą po tris mėnesius ir daugiau. Ėmus iš pagrindų tvarkytis su turto valdymu, dabar tokių atvejų skaičius ženkliai sumažintas.

Įdiegtos naujovės davė teigiamą impulsą – jau dabar matome ne vieną gerąjį pavyzdį. Dar net nepraėjus trejų metų laikotarpiui, kompleksiškai teikiamos pagalbos dėka atsitiesę kauniečiai grąžina miestui raktus nuo socialinio būsto ir toliau į gyvenimą kabinasi savarankiškai.

Pasiūlymas Lietuvai

Gaila, daugybėje Lietuvos miestų socialinio būsto klausimas vis dar išlieka problematiškas. Dėl nekontroliuojamų, pajamas slepiančių, butus pernuomojančių ir aplaidžiai gyvenančių asmenų susiformavęs ir itin negatyvus visuomenės požiūris į socialinio būsto gyventojus. Tokia viešoji nuomonė kenkia žmonėms, kuriems išties reikalinga pagalba susidūrus su gyvenimiškomis problemomis.

Liūdną realybę nacionaliniu mastu parodo Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skelbti tyrimo rezultatai. Juose teigiama, jog kas trečias Lietuvos daugiabučių gyventojas nenorėtų, kad jo kaimynystėje būtų įrengti socialiniai būstai.

Toks aplinkinių požiūris toli gražu nepadeda patiriantiems socialinius iššūkius. Todėl, tobulindamas socialinio būsto nuomos sistemą, Kaunas drauge ėmėsi keisti ir aplinkinių gyventojų nusistatymą apie ten apsistojančius žmones.

Principas visiškai elementarus: pagrindinis prioritetas – pagalba ir tvirta parama žmonėms, šeimoms, susiduriančioms su sunkumais. Tačiau tai turi būti ne formalumas dėl „pliusiuko“ popieriuose, o nenutrūkstamas, įvairiapusiškas rūpestis. Tą puikiai žinau iš asmeninės profesinės patirties vykdant principines reformas, kuomet vadovavau Užimtumo tarnybai – anuometinei Darbo biržai.

Taigi, norint matyti rezultatus, kokius jau stebime Kaune, reikia ne kalbėti, bet tiesiog nuoširdžiai dirbti. Jei tokia praktika įsigalės visoje šalyje, nėra abejonių, kad netrukus geruosius pavyzdžius matysime ir kitose Lietuvos miestų bei rajonų savivaldybėse.

Ligita Valalytė,
Kauno miesto savivaldybės tarybos narė, Sveikatos ir socialinių reikalų komiteto pirmininkė

Skaityti toliau

Miestas

Pirmasis modernus hibridinis autobusas – jau Kaune

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Išaušo ilgai laukta diena – Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujasis hibridinis „MAN Lion’s City 12“ autobusas. Jis atvežtas į bendrovės „Adampolis“ techninę bazę, kur atliekama pirminė techninė apžiūra. Sumontavus papildomą įrangą, hibridas bus perduotas bendrovei „Kauno autobusai“ ir jau spalio mėnesį pasirodys Kauno gatvėse.

„Kokybiška viešojo transporto paslauga ir gerai išvystytas susisiekimo tinklas yra ypač svarbus kiekvienam šiuolaikiškam miestui. Augantis Kaunas – ne išimtis. Tai yra vienas iš prioritetų, dėl kurio per pastaruosius kelerius metus išties nemažai nuveikta. Siekiame, kad miesto gatvėmis riedėtų ekologiškesnės, tylesnės ir komfortiškos transporto priemonės.

Pastarojo meto mūsų miesto investicijos į autobusus bei troleibusus buvo turbūt didžiausios ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o šią savaitę Kauną pasiekęs pirmasis iš 100 įsigyjamų hibridinių autobusų įtvirtina naują standartą Kauno viešajame transporte“,– sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Gaminys pranoko lūkesčius

Bendrovė „Kauno autobusai“ 23,5 mln. eurų sutartį pagaminti 100 naujų hibridinių autobusų sudarė praėjusių metų lapkritį. Transporto priemonių tiekėjas parinktas po daugiau kaip pusmetį trukusio konkurso. Gamintojas atrinktas pagal autobuso kainą, degalų ir aptarnavimo ilgalaikių sąnaudų kąštus. Pagal sutartį pirmuosius autobusus gamintojas įsipareigojo atvežti į Kauną ne vėliau kaip per 12 mėnesių.

„Naujasis „MAN“ autobusas tikrai pranoksta iki šiol Lietuvoje eksploatuotus autobusus. Hibridinė pavara užtikrins tylius sustojimus stotelėse, taupesnes degalų sąnaudas ir atitinkamai mažesnes emisijas į aplinką. Džiugu, kad ir gamintojo atstovas įdėjo daug pastangų užtikrinant pačią moderniausią šio autobuso komplektaciją“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

MAN gamintojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ generalinis direktorius Vidas Čebatavičius įsitikinęs, kad naujieji autobusai nepaliks abejingų ir galbūt netgi prisidės plečiant viešojo transporto keleivių gretas: „Po pirminės autobuso apžiūros galime atsakingai pareikšti, kad tai produktas, viršijantis visų lūkesčius. Tikimės, kad šią vertę pajus ir Kauno miesto gyventojai. 100 autobusų jau yra skaičius, kuris tikrai stipriai prisidės prie miesto oro taršos mažinimo. Kaunas bus pirmasis miestas visoje Europoje, kuriame važinės toks didelis skaičius pažangių hibridinių autobusų.“

Keleivių komfortas ir saugumas

Hibridinis „MAN Lion’s City 12“ turės viską, ko pageidauja kasmet vis reiklesni viešojo transporto keleiviai: šildymą ir vėsinimą, ergonomišką keleivių salono išplanavimą, viešajam transportui pritaikytą ir antibakterine technologija apdirbtą sėdynių medžiagą, neslidžią ir jaukumo suteikiančią grindų dangą, išorines ir vidines informacines švieslentes, garsinei informacijai paskelbti reikalingą aštuonių garsiakalbių sistemą, mobiliųjų telefonų įkrovimo USB jungtis bei vaizdo stebėjimo kamerų sistemą.

„Tylus“ sustojimas stotelėse ir pajudėjimas iš jų ženkliai sumažins triukšmo kiekį ir oro taršą. Keleivių komfortą kurs ir nuo saulės spindulių saugos tamsinti langų stiklai, o patogi vairuotojų darbo vieta užtikrins jiems komfortiškas darbo sąlygas ir nuolatinį paslaugumą.

„Turime ilgametę patirtį dalyvaujant viešuosiuose konkursuose, todėl galime pagirti bendrovę „Kauno autobusai“ ir pasigirti patys profesionalumu, kuris leido projektą pradėti sklandžiai ir greitai. Komanda prie šio projekto dirbo labai atsakingai, todėl pateikėme ypač palankias sąlygas miestui bei galėjome autobusams pridėti nemažai papildomos komplektacijos gyventojų patogumui“, – sakė bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovas Audrius Lukošius.

Mažesnės sąnaudos ir aplinkos tarša

100 hibridinių autobusų neatpažįstamai pakeis miesto viešojo transporto veidą ir tuo paču padės tausoti aplinką. Moderniausias EURO 6d standarto „MAN“ variklis su integruota hibridine pavara ne tik leis sumažinti išlaidas degalams, bet ir užtikrins palyginti mažą CO2 emisiją. Naujojo autobuso CO2 emisija prilygsta elektrinio atitikmens vienam keleivio kilometrui.

1 kilogramas – tiek CO2 „pagamina“ vidutinis naujas dyzelinis ar dujinis autobusas nuvažiuodamas 1 kilometrą. Šis naujas hibridas, veždamas vidutiniškai apie 40 keleivių, į orą išleis tik apie 790 gramų/km. Vidutinio elektrinio autobuso nuvažiuotas 1 kilometras kelio vidutine sunaudojama metine energijos norma 1,6 kWh/km sukelia apie 670 gramų CO2 taršą (apskaičiuota pagal teisės aktuose patvirtintą elektros energijos taršos faktorių). Tai yra tik 15 proc. mažiau lyginant vien tik nuvažiuotą kelią. Tačiau jei vertinti didesnį elektrinio autobuso svorį ir mažesnį keleivių skaičių, naujojo ,,MAN“ hibrido poveikis mūsų planetos šiltnamio efektui – akivaizdžiai mažesnis.

„Keleivis, pasirinkdamas kelionę autobusu, sukelia 7 kartus mažiau oro taršos, nei vidutiniu lengvuoju automobiliu važiuojantis žmogus. Šimtas naujųjų ,,MAN“ autobusų oro taršą sumažins dar ženkliau“, – tvirtina „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Patikrinus, išbandžius ir priėmus nująjį autobusą, į maršrutus jis išvažiuos tik apmokius vairuotojus. Lygiagrečiai technikos specialistai bus apmokyti atlikti autobusų aptarnavimą. Kauniečiai bei miesto svečiai naujuosius „MAN“ autobusus išbandyti galės jau spalį.

„Verta paminėti, kad nauji autobusai bus ne tik draugiškesni mūsų aplinkai, bet ir sumažins išlaidas degalams, remontui ir tuščiai ridai. Tarptautinio banko finansuotą sumą privalėsime grąžinti iki 2030 metų, o itin palankios sąlygos lėmė, kad finansinių sąnaudų susijusių su šia paskola bendrovė gali ir neturėti“, – pridūrė M. Grigelis.

Iki metų pabaigos Kauną pasieks mažiausiai pusšimtis tokių žemagrindžių hibridinių autobusų, likusią dalį MAN gamintojai įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės.

Rekordinės investicijos

Per paskutinius 5 metus bendrovė „Kauno autobusai“ investavo per 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkta 50 mažesniųjų „Mercedes-Benz“ ir 125 žemagrindžiai „Temsa LF12“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus.

Kauno miesto keleivių vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė modernizuos ir elektroninio bilieto sistemą.
















Skaityti toliau

Miestas

Iš mokyklos – į baseiną: startuoja nemokamas plaukimo pradžiamokslis visiems Kauno antrokams

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Beveik 3 tūkst. Kauno miesto pradinukų, einančių į antrą klasę, kartą per savaitę ners į baseinus. Miestas drauge su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ketvirtus metus iš eilės tęsia užsiėmimų ciklą mažiesiems kauniečiams, supažindinant juos su plaukimo ir saugaus elgesio vandenyje pagrindais – nuo teorinių žinių iki praktinių įgūdžių. Užsiėmimai vandenyje prasideda jau šią savaitę ir tęsis iki metų galo.

Plaukimas – viena populiariausių popamokinių veiklų Kauno vaikams. Skaičiuojama, kad vien tarp antrokų  treniruotes miesto sporto mokyklų baseinuose reguliariai lanko vienas iš penkių mokinių. Tačiau mieste jau nebe pirmus metus keliamas tikslas išmokyti visus antrų klasių mokinius plaukimo pradmenų, kad atviruose vandens telkiniuose ir baseinuose jie jaustųsi saugūs.

„Kokie pavojai tyko vandenyje ar šalia jo, kaip išsilaikyti vandens paviršiuje, taisyklingai kvėpuoti – privalo žinoti kiekvienas. Sudarome sąlygas mokytis plaukimo pagrindų nuo pat mažumės, kai vaikai yra imliausi. Šiemet visi norintys antrų klasių mokiniai vėl dalyvaus nemokamoje programoje, mokydamiesi plaukti be apsauginių priemonių, taisyklingai panerti, o tuo pačiu smagiai praleis laiką kassavaitinėse treniruotėse

Prižiūrimi trenerių ir instruktorių, mažieji kauniečiai įveiks baimes, drąsiau jausis vandenyje bei ugdys bendruosius savisaugos įgūdžius. Baigę visą plaukimo kursą, vaikai gaus sertifikatus, o gabiausieji galės toliau tobulėti sporto mokyklose“, – kalbėjo Kauno mero pavaduotoja Rasa Šnapštienė.

Vaikų plaukimo programa startuoja jau šią savaitę ir tęsis iki gruodžio vidurio. Iš 3144 Kauno miesto mokyklas lankančių antrokų plaukimo pagrindų mokysis 2792 vaikai. Apie dešimtadalis vaikų pirmenybę teikia jau lankomiems sporto būreliams, o kitiems teko atsisakyti šių mokymų dėl sveikatos problemų.
Kiekvienam antrokui priklauso 14 nemokamų užsiėmimų. Jos vyks trijuose miesto baseinuose – „Girstutyje“, Kauno plaukimo mokykloje bei sporto mokykloje „Startas“. Šios įstaigos pasirinktos ne tik dėl baseinų dydžių, bet ir dėl patogios vietos – jos lengvai pasiekiamos iš visų miesto mikrorajonų.

Organizuojant nemokamų plaukimo pamokų ciklą stengtasi itin kruopščiai planuoti vaikų srautus, ieškant palankiausio laiko užsiėmimams, kuomet baseinų užimtumas mažiausias. Grafikai sudaryti taip, kad nesikirstų su kasdieniais pamokų tvarkaraščiais ir būtų užtikrintas sklandus vaikų nuvežimas į baseinus bei grįžimas iš jų.

Antrokų plaukimo pamokoms ir kelionėms iš mokyklų į baseinus  iš viso skirta per 132 tūkst. eurų.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skaityti toliau

Miestas

Pailsėkime nuo automobilio: rugsėjo 22-ąją viešuoju transportu Kaune keliausime nemokamai

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Kasmet rugsėjo 16–22 dienomis visoje Europoje minima darnaus judumo savaitė, skatinanti tausoti gamtą ir kiekvienam savaip prisidėti prie oro taršos mažinimo. Vienas efektyviausių būdų leisti gamtai atsikvėpti – bent trumpam palikti nuošalyje motorizuotas transporto priemones. Dviračiai, paspirtukai, o galbūt kelionė į darbus ar mokslus tiesiog pėsčiomis arba viešuoju transportu. Pastarasis rugsėjo 22 d. Kaune tradiciškai keleivius veš už dyką.

Toliau naujina parką

Kauno miesto savivaldybė ir bendrovė „Kauno autobusai“ nebe pirmus metus jungiasi prie tarptautinės iniciatyvos ir kviečia gyventojus Dieną be automobilio (rugsėjo 22 d.) palikti nuosavas transporto priemones namuose.

Miesto vežėjas siūlo rinktis autobusus ir troleibusus, kurie nemažai daliai kauniečių vis dar yra gana nekasdieniškas būdas vykti į darbą ar studijas, o mažiesiems kelionės į darželius bei mokyklas išvis gali tapti išskirtiniu nuotykiu.

„Bendrovė „Kauno autobusai“ kviečia visus jungtis prie šios akcijos ir rodyti pavyzdį aplinkiniams, paraginant namiškius, kaimynus, kolegas ir draugus nemokamai išbandyti kur kas ekologiškesnį kelionės būdą. Kasdien į Kauno gatves išrieda virš 300 viešojo transporto priemonių. Iš jų daugiau kaip pusė – aplinkai draugiški troleibusai ir autobusai.

Iki metų pabaigos į dalį maršrutų išvažiuos nauji ir ekonomiški hibridiniai autobusai. Modernūs žemagrindžiai „MAN Lion’s City 12“ pakeis pusę bendrovės senojo autobusų parko“, – sako bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Dėl švaresnio oro mieste

„Pasaulinė pandemija sujaukė daugelio renginių scenarijus ir pakoregavo įvairių iniciatyvų planus, tačiau Darnaus judumo savaitė jau tapusi pernelyg gilia tradicija, kad jos atsisakytume. Juolab kad šiandieninėmis sąlygomis galime išties saugiai rinktis alternatyvius judėjimo būdus vietoje kasdien naudojamų automobilių.

Kiekvienas tikslas pasiekiamas pradedant nuo pirmų, net ir nedidelių žingsnių, vedančių jo link. Turime visi išvien stiprinti įprotį rinktis ekologiškesnes keliones, nes tai svariai prisideda, kad savo mieste kvėpuotume švaresniu oru“, – įsitikinęs Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.

Darnaus judumo savaitė tapo pagrindine tema šios savaitės interneto TV laidoje „Kaunas auga“.

„Kauno autobusų“ atstovai primena pandemijos laikotarpiu keliaujant autobusais ar troleibusais nepamiršti saugumo reikalavimų bei rekomendacijų. Stotelėse ir viešajame transporte privalu dėvėti kaukes ir laikytis saugaus atstumo tarp žmonių, taip pat svarbu uoliai dezinfekuoti rankas.

Mažiau triukšmo, spūsčių ir taršos

„Sėdant prie automobilio vairo verta savęs paklausti, ar tikrai būtina tai daryti. Galbūt sveikiau ir naudingiau pasivaikščioti ar pramankštinti kojas minant dviratį, o gal rytinio piko metu darbą greičiau ir patogiau pasieksiu viešuoju transportu? Beje, įmonėje turime gerųjų pavyzdžių, kuomet kolegos į darbą atvyksta pėsčiomis arba dviračiais“, – pridūrė „Kauno autobusų“ vadovas.

Pašnekovas ragina vadovautis vis labiau visuomenėje įsigalinčiu požiūriu: „Vertinu ekologiją, esu pilietiškas, noriu pailsėti nuo automobilio ir renkuosi kitą kelionės būdą – einu pėsčiomis, važiuoju dviračiu, paspirtuku arba keliauju viešuoju transportu.“ Apie tai, anot M. Grigelio, turėtume kaskart pagalvoti kiekvienas.

Šalies transporto tendencijas stebintys ir analizuojantys specialistai teigia, kad automobilių keliamą triukšmą, taršą ir spūstis miestų gatvėse galima sumažinti beveik trečdaliu, jei kuo daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu. Vienas iš argumentų: autobuso keleiviui tenka 15 kartų mažesnė tarša nei automobilio keleiviui. Apie tai reikėtų galvoti kasdien, ne tik Europos judumo savaitę.

Pasak ekspertų, šalies miestuose viešajam transportui skirtų A juostų skaičiaus didinimas taip pat ženkliai prisidėtų prie gyventojų apsisprendimo – iš nuosavo automobilio persėsti į autobusą ar troleibusą. Be to, šalyje vis dar stokojama tyrimais bei argumentais pagrįsto švietimo, kodėl savo kelionėms turėtume rinktis alternatyvą automobiliui.

Skaityti toliau

Miestas

Kaune po gyventojų langais išdygo unikalus miškas

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Gatvės meno ekspoziciją Kaune papildo vis nauji kūriniai, traukiantys gyventojų ir turistų žvilgsnius. Pilkas ir niūrias sienas po langais jau gali pamiršti Partizanų gatvės 30-ojo bei aplinkinių daugiabučių gyventojai. Jas pakeitė „miškas“. Čia stovinčią elektros transformatorinę gatvės menininkai pavertė spygliuočių tvirtove. Tai – dar vienas projekto „Gyvos sienos“ ir idėjų konkurso „Kauno akcentai“ kūrinys.

Specialiai Partizanų gatvei

Naujasis Kauno gatvės meno galeriją po atviru dangumi papildęs piešinys – jungtinis menininkų projektas. Simonos Seibutienės kurtus „Miško sodus“ ant statinio perkėlė trise – Ieva Olimpija Voroneckytė, Goda Skėrytė ir Ramūnas Vaicekauskas.

„Norėjau sukurti piešinį, kuris į aplinką įsilietų ir vasarą, ir žiemą. Tai užuomina į spygliuočių mišką. Stilizuoti eglių kontūrai ir lietuvių liaudies simbolika pateikta abstrakčiai, supaprastinus formas iki tam tikro rašto, ornamento, kuriame slypi daug reikšmių“, – apie piešinį pasakojo autorė.

Kūrinys turi ypatingą sąsają būtent su Partizanų gatve, kurioje jis nuo šiol ir matomas. Pasak S. Seibutienės, piešinys primena miškus, kuriuose slėpėsi ir kovojo partizanai, o simboliai – Lietuvą, kurią jie gynė.

„Čia matomi augaliniai motyvai, amžinai žaliuojantys gyvybės medžiai, šiaudinių dangaus sodų simbolika piešinio viršuje, lyg užuomina į dangaus skliautą, apjungiantį visą kūrinį į bendrą ornamentą“, – pridūrė menininkė.

Unikalus kauniečių požiūris

Piešinį įgyvendinę menininkai džiaugiasi išskirtiniu kauniečių požiūriu į gatvės meną.

„Kol jį piešėme, sulaukėme daugybės praeivių ir gyventojų žvilgsnių, pakalbinimų, bet tarp jų nebuvo nė vieno neigiamo ar piktai nusiteikusio. Visi džiaugėsi spalvomis, domėjosi procesu, progresu. Kaunas tokiu gyventojų požiūriu tikrai unikalus“, – mintimis dalijosi viena iš kūrinio įgyvendintojų G. Skėrytė.

„Miško sodai“ – tai dar vienas nebe pirmus metus Kaune veikiančios platformos „Gyvos sienos“ rezultatas. Jos tikslas – padėti menininkams ir piešinių ant savo sienų laukiantiems pastatų savininkams atrasti vieni kitus ir įgyvendinti kūrybiškas idėjas, atgaivinant bei papuošiant pilkas pastatų sienas meistriškais gatvės meno kūriniais.

Pilką transformatorinę tarp siūlomų papuošti pastatų pastebėjusi S. Seibutienė netruko prie vietos priderinti autentišką piešinio eskizą. Sudalyvavusi idėjų konkurse „Kauno akcentai“ bei užsitikrinusi finansavimą iš miesto savivaldybės, menininkė drauge su kolegomis netruko idėją paversti realiu darbu.

Miesto galerija pilnėja

„Kauno akcentai“ yra analogų Lietuvoje neturintis idėjų konkursas. Jo dalyviai savo darbais puošia įvairias miesto vietas. Patvirtintų idėjų įgyvendinimą finansuoja Kauno miesto savivaldybė.

Nuo programos pradžios įvairiose miesto vietose jau atsirado 42 akcentai. Daugiau informacijos apie konkursą galima rasti internete: akcentai.kaunas.lt.

Prie naujų profesionalių gatvės meno kūrinių atsiradimo mieste gali prisidėti ir kauniečiai, savo pastatų sienas atiduodami į menininkų rankas, pasitelkdami specialiai tam sukurtą platformą: gyvosienos.kaunas.lt.

Kauniečiai ir miesto svečiai visus gatvės meno kūrinius virtualioje erdvėje gali pamatyti čia: bit.ly/gyvossienos.

Skaityti toliau
Miestasprieš 6 val

Pagarba istorinei atminčiai: Ramybės parke atnaujintas monumentas

Augančiame mieste svarbūs ne tik infrastruktūros pokyčiai ir tvarkingos gatvės. Europos paveldo ženklu tituluotas Kaunas rūpinasi ir istorijos puoselėjimu. Miestas...

Naujienosprieš 19 val

Patikslinti reikalavimai, kada besimokantys mokiniai ir studentai turėtų nevykti į švietimo įstaigą

Žvelgiant į švietimo bendruomenės siūlymus, sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio operacijų vadovo sprendimais patikslinti reikalavimai dėl sąlygų, kada žmonės...

Sveikataprieš 20 val

Mieli kauniečiai, maloniai Jus kviečiame į praktinius-teorinius mokymus „Vyresnio amžiaus žmonių burnos sveikata”

Mieli kauniečiai, maloniai Jus kviečiame į praktinius-teorinius kursus apie vyresnio amžiaus žmonių burnos sveikatą. Paskaitoje sužinosite apie burnos sveikatos svarbą...

Lietuvaprieš 20 val

Greitaisiais COVID-19 testais galės tirtis kultūros darbuotojai, teikiantys paslaugas

Paslaugas teikiantiems kultūros darbuotojams sudaroma galimybė išsitirti greitaisiais COVID-19 testais. Tai numatyta valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendime, kuriuo...

Naujienosprieš 1 d.

Dėl žiauraus elgesio su gyvūnais atliekami 79 tyrimai – D. Remeika

Dėl žiauraus elgesio su gyvūnais šiuo metu Lietuvoje atliekami 79 tyrimai, sako Maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas Darius Remeika. Pasak...

Rajonasprieš 1 d.

Domeikava jau turi šiuolaikinį verslo centrą

Nors Kaunas pasiekiamas ranka, tačiau Domeikavos gyventojams važiuoti į miestą pramogauti arba apsipirkti nebūtina – centrinėje Mildos gatvėje įsikūrė šiuolaikinis...

Kultūraprieš 2 d.

Pristatome naujai sukurtą jungtinio projekto „Atgimimo vaikai” vaizdo klipą „Lietuva – Milžinų tauta”

Šiemet, minint Lietuvos žydų genocido dieną (rugsėjo 23 d.), muzikinis projektas „Atgimimo vaikai” visuomenei pristato muzikinį vaizdo klipą „Lietuva –...

Grožisprieš 2 d.

Kosmetologė Edita Debesienė išvardijo didžiausias odos priežiūros klaidas rudenį

Keičiantis metų laikams labai svarbu ne tik papildyti garderobą šiltais rūbais, bet ir veido odos priežiūrą pakeisti iš esmės. Mat...

Miestasprieš 2 d.

Socialiniai būstai – ne loterija

Manipuliacijos, bandymai pasinaudoti lengvatomis, nesibaigiančios laukiančiųjų eilės ir jokios motyvacijos kabintis į gyvenimą. Socialinio būsto srityje tai vis dar yra...

Miestasprieš 2 d.

Pirmasis modernus hibridinis autobusas – jau Kaune

Išaušo ilgai laukta diena – Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujasis hibridinis „MAN Lion’s City 12“ autobusas. Jis atvežtas į...

Skaitomiausi