PatarimaiNežinote, kaip motyvuoti darbuotojus? Išsiųskite juos į kelionę!

Įmonės pačiais įvairiausiais būdais stengiasi ne tik pritraukti pačius geriausius darbuotojus, bet ir juos išlaikyti, motyvuodamos ne tik atlyginimais, bet ir kitomis priemonėmis. Viena iš jų – motyvacinės kelionės. Verslo klientų motyvacinių kelionių, konferencijų ir renginių vadovė Eglė Jaugienė pataria į ką atsižvelgti, organizuojant tokias išvykas, kokios motyvacinės kelionės yra pačios populiariausios ir kaip jose elgtis tiek vadovams, tiek darbuotojams.  Siekis – vienyti komandą „Kasmet pastebime vis didėjančią motyvacinių kelionių paklausą. Tam turi įtakos ne...
www.kaunieciams.lt www.kaunieciams.lt2019 4 gruodžio

Įmonės pačiais įvairiausiais būdais stengiasi ne tik pritraukti pačius geriausius darbuotojus, bet ir juos išlaikyti, motyvuodamos ne tik atlyginimais, bet ir kitomis priemonėmis. Viena iš jų – motyvacinės kelionės. Verslo klientų motyvacinių kelionių, konferencijų ir renginių vadovė Eglė Jaugienė pataria į ką atsižvelgti, organizuojant tokias išvykas, kokios motyvacinės kelionės yra pačios populiariausios ir kaip jose elgtis tiek vadovams, tiek darbuotojams. 

Siekis – vienyti komandą

„Kasmet pastebime vis didėjančią motyvacinių kelionių paklausą. Tam turi įtakos ne tik įmonių vadovų požiūris į darbuotojus, bet ir pigios skrydžių kainos, pasirinktinų programų įvairovė, galimybė gerai praleisti laiką, praplėsti akiratį, kartu pramogaujant ir atrandant daug įdomių patirčių. Siekdami gerų įmonių rezultatų, motyvuotų kolegų, geros atmosferos darbe savo darbuotojams įmonės vadovai dovanoja pačias įvairiausias išvykas po pačias įvairiausias pasaulio šalis. Kartą išvykę į tokią kelionę supranta, kad niekas taip nevienija kolegų, kaip bendros kelionės. O vieningos komandos, turinčios bendrą tikslą, kūrimas yra kiekvienos šiuolaikinės įmonės iššūkis. Tokios motyvacinės kelionės dažnai derinamos su įvairiais renginiais, mokymais, seminarais, kuriuose darbuotojai pasisemia naujų profesinių žinių, patirties, taip skatinant profesinį kolektyvo tobulėjimą. Neteko sutikti įmonės, kurios darbuotojai būtų nusivylę tokia išvyka. Žinoma, daug priklauso nuo paties darbuotojo – jo noro, požiūrio, supratimo. Be abejo, ir nuo kelionę organizuojančios pusės ir pačios įmonės dialogo,“ – teigia E. Jaugienė.

Keliones organizuoti turėtų tam skirtos agentūros

Įmonės, turinčios savo marketingo, komunikacijos skyrius, neretai būtent jiems ir patiki įmonės išvykų organizaciją. Tačiau specialistės nuomone, keliones organizuoti turėtų tam skirtos kelionių agentūros, kurios yra labiau patyrusios ir gali prisiimti visą atsakomybę:

„Manau, kad nei vienas įmonės skyrius neturėtų organizuoti motyvacinių kelionių. Juk jos yra skirtos patiems darbuotojams, kad jie jaustųsi išskirtinai gerai, o ne tam, kad patys jas susiorganizuotų. Gal ir esu šališka šiame kontekste, bet kelionių agentūros šioje srityje yra nepralenkiamos ne tik dėl to, kad yra patyrusios ar turi nuolaidas didesniems kiekiams žmonių, bet ir dėlto, kad žino, kaip suvaldyti rizikas, sukontroliuoti kasdienes situacijas, prisiima visą atsakomybę dėl pačios organizacijos. Tarkime, visada turės atsarginį planą, jei bus atidėtas skrydis, neįvyks renginys ar bus bet koks kitas nesusipratimas. Kuris darbuotojas norėtų atsakyti už visą kolektyvo išvyką ir joje jaustis ne kaip darbuotojas, o kaip kelionės organizatorius? Profesionaliai suorganizuota kelionė visada atsiperka.“

Motyvacinės kelionės gali būti įvairios

„Motyvacinės kelionės būna labai įvairios – skirtingos tiek savo trukme, tiek pobūdžiu, tiek komandos narių skaičiumi, tiek šalies pasirinkimu. Pačios dažniausios – 4 dienų kelionės, tačiau yra tiek trumpesnių, tiek ilgesnių – nuo 1 iki 10 dienų. Taigi, pirmiausiai yra išklausomi pačios įmonės vadovai – kokie yra kelionės tikslai, pageidavimai, lūkesčiai, biudžetas. Tuomet prireikia patirties ir kūrybiškumo, teikiant siūlymus iš kitos pusės – t. y. kelionių agentūros. Kelionės būna tiek pažintinės, tiek pramoginės, tiek tikslinės, kuomet vykstama stebėti krepšinio, futbolo, F1 varžybų ar koncerto, dalyvauti festivalyje ar kitame renginyje. Gali būti ekstremalūs potyriai, kūrybinės išvykos į kalnus, įvairūs kultūriniai patyrimai, kruizai, kulinarinės ar prabangios, kitos turiningos komandos formavimo kelionės,“ – sako E. Jaugienė.

Specialistė pastebi, kad kartais įmonės netgi varžosi, kas išvyks į geresnę kelionę:

„Pastebime, kad didelės kompanijos dažnai pasirenka unikalias keliones, į kurias nebuvo išvykusios jokios kitos įmonės. Vyksta net savotiška konkurencija – renkamasi tai, ko niekas nedarė, vykstama ten, kur niekas nevyko, veiklos kolektyvams irgi organizuojamos išskirtinės. Tokie klientai yra reiklūs ne tik dėl kokybiškos programos, bet ir pačios organizacijos – jiems svarbu, kad darbuotojai jaustųsi visapusiškai gerai. Tokias keliones organizuoja standartiškai kartą per metus, darbuotojai jų labai laukia, yra motyvuoti gerai dirbti, kad patektų į išvykstančią komandą.“

Tarp populiariausių maršrutų – Roma, Malta, Ukraina

„Realiai bet kuri pasaulio šalis, kur pageidauja pati įmonė. Pačios populiariausios kelių dienų motyvacinių kelionių kryptys: Roma, Amsterdamas, Paryžius, Atėnai, Barselona, Berlynas, Stambulas, Malta, Ukrainos miestai – Kijevas bei Lvovas. Visas kryptis jungia didžiulė veiklų įvairovė – kiekvienoje egzistuoja visiškai skirtinga kultūra, o rasti galima visko: nuo stebuklingų skonių atradimų iki kvapą gniaužiančių patyrimų. Lietuvą nuo pasirinktos motyvacinei kelionei krypties, dažniausiai skiria tik apie 3,5 val. skrydis – panašiai tiek, kiek trunka kelionė nuo Vilniaus iki pajūrio. Žiemos metu kolektyvai dažniausiai vyksta slidinėti į Italiją, Austriją arba atrasti Azijos skonių,“ – pasakoja E. Jaugienė.

Svarbu teisingai pasirinkti, kam patikėti organizacinius darbus

Suorganizuoti kelionę – nelengvas darbas. Svarbus atsižvelgti į įvairias smulkmenas. E. Jaugienė teigia, kad svarbiausia nuspręsti, kas organizuos kelionę, kadangi nuo to priklauso jos sėkmė:

„Svarbu pasirinkti teisingas datas – kiekviena įmonė žino savo darbuotojų krūvius. Pagalvoti, ko konkrečiai siekiate šia kelione, kokia tema ir veikla būtų priimtina, atsižvelgiant į darbuotojų amžių, lytį ir panašiai. Susiplanuoti realų biudžetą. Numatyti darbuotojus, kurie vyks į kelionę, galbūt visi. Jeigu išskiriate ir į kelionę vyksta patys geriausi, reiktų nepamiršti ir kitų – įtraukti į šią motyvavimo priemonę absoliučiai visus darbuotojus, kad būtų stimulas stengtis, kad visi dirbantys suprastų, kad kiekvienas gali keliauti. Jeigu jau pradėjote darbines keliones, tai ir tęsite jas kasmet – tęstinumas turi būti. Taip pat svarbu teisingai pasirinkti tuos, kurie organizuos pačią kelionę – nuo to priklausys didžioji dalis kelionės sėkmės. Nepadarykite per daug paprastos programos, bet jos ir neperpildykite visokiomis veiklomis, palikite laiko darbuotojams pasimėgauti ir savo laiku.“

zenpr.lt informacija

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up