LaisvalaikisReceptaiNenuodėmingas Joninių desertas – naminiai avokadų ledai su mėtomis ir braškėmis

Vasara – lengvų desertų ir uogų laikas, o iš parduotuvių į namus vis dažniau parsinešame ledų. Jie ypač gelbėja karštą dieną. Gali tapti sveiku užkandžiu Domantė Slapšinskaitė, „But First – Food“ tinklaraščio įkūrėja ir autorė sako, kad vasarą apskritai verta rinktis lengvus, gaivius, greitai pagaminamus bei nekaloringus desertus. „Šiuo metu mano virtuvėje galima sutikti kokosinę panacotą, šokoladinį avokadų pudingą ar naminius ledus. Pastaruosius gaminu dažnai ir grietinėlę visuomet keičiu augalinės kilmės pienu ar kremu. Įveikta...
www.kaunieciams.lt www.kaunieciams.lt2019 birželio 247 min

Vasara – lengvų desertų ir uogų laikas, o iš parduotuvių į namus vis dažniau parsinešame ledų. Jie ypač gelbėja karštą dieną.

Gali tapti sveiku užkandžiu

Domantė Slapšinskaitė, „But First – Food“ tinklaraščio įkūrėja ir autorė sako, kad vasarą apskritai verta rinktis lengvus, gaivius, greitai pagaminamus bei nekaloringus desertus.

„Šiuo metu mano virtuvėje galima sutikti kokosinę panacotą, šokoladinį avokadų pudingą ar naminius ledus. Pastaruosius gaminu dažnai ir grietinėlę visuomet keičiu augalinės kilmės pienu ar kremu.

Tai ne tik puikus desertas, kuris padeda atsigaivinti per karščius, bet parinkus tinkamus ingredientus, gali tapti sveiku bei maistingu užkandžiu“, – sakė D.Slapšinskaitė.

Ji pataria nebijoti eksperimentuoti: grietinėlę keisti kokosų kremu ar kitokiu augaliniu pienu, baltą cukrų – klevų, agavų sirupu ar medumi, įprastus miltus – sveikesniais avižiniais ar migdolų miltais, naudoti sezonines uogas ir vaisius.

„Net ir su menkomis pastangomis vietoje riebaus ir kaloringo deserto galima pagaminti sveiką, nenuodėmingą bei gaivų desertą“, – tvirtino D.Slapšinskaitė.

Ir papuošimui, ir skoniui

Vasarą, o ypač prieš Joninių šventę, įvairiems desertams reikalingų produktų ieškantys pirkėjai plūsteli į turgų. Čia iš daugybės prekybininkų patogu išsirinkti geriausius vaisius, uogas, be to yra tokios produkcijos, kurios kitur gauti sunkiau.

„Tiek kasdienai, kai karšta, tiek vasaros šventėms perka vaisius, uogas gaiviems gėrimams, desertams. Papuošimui labiausiai tinka mėlynės, šilauogės. Jos, net ir trintos, suteikia įdomią spalvą, jei, tarkim, dedamos į kokį pienišką desertą, kremą.

Avietės gerai tuo, kad suteikia dar ir išraiškingą skonį, o braškės irgi tinka ir papuošimui, ir skoniui“, – sakė Aurelijus, prekiaujantis prekybos miestelyje „Urmas“ įsikūrusiame Centriniame Kauno turguje.

Tuo tarpu sveriamus pieno produktus šiame turguje parduodanti Nina pasakojo, kad toks pardavimo būdas suteikia virtuvėje eksperimentuoti mėgstantiems žmonėms daugiau laisvės.

„Perkant sveriamą pasukų varškę, jogurtą, sūrelių masę, ar paprastos varškės masę, galima patogiau įsigyti didesnį jų kiekį. Be to, taip ir gerokai pigiau.

Eksperimentuoja žmonės daug, dalinasi ir su manimi receptais, ir aš patariu, ką žinau, ką iš kitų išgirstu. Galima ir šaldyti formelėse, ir sluoksniuoti, pridedant uogų ar kitokių priedų. Taip pat tinka įdėti želatinos, uogomis papuošti ar į patį desertą įmaišyti – bus ir gaivu, ir skanu, ir gražu“, – aiškino Centrinio Kauno turgaus prekybininkė.

Desertas Joninėms – ledai

D.Slapšinskaitė Joninėms siūlo pasigaminti avokadų – mėtų ledų su braškėmis ar kitomis uogomis.

4-5 porcijoms reikės:

3 prinokusių avokadų;

150 ml kokosų pieno (kuo riebesnis, tuo geriau);

3 valgomųjų šaukštų skysto medaus (klevų, agavų sirupo ar kitokio saldiklio);

pusės citrinos sulčių;

vienos saujos mėtų;

žiupsnelio druskos.

Gaminimo eiga:

Visus ingredientus sudedame į maisto trintuvą ir triname iki vientisos masės. Jei trūksta saldumo ar rūgštumo, papildomai dedame medaus ar citrinos sulčių.

Imame indą (forma nėra svarbi: jei darote didesnį kiekį, puikiai tiks pailga kepimo forma, bet jei mažesnį – bus labai gerai ir paprastas dubenėlis), jį išklojame kepimo popieriumi ir pilame gautą ledų masę, paviršių išlyginame.

Dedame į šaldiklį, laikome mažiausiai 4–5 valandas. Prieš valgydami išimame iš šaldiklio ir leidžiame atšilti bent 15–20 minučių.

Valgome vienus arba su braškėms, trešnėmis ar kitomis mėgstamomis uogomis, vaisiais, gardiname medumi.

urmas.net informacija