verslo, Nauja bendradarbiavimo forma tarp verslo ir švietimo, Kaunieciams.lt

Nauja bendradarbiavimo forma tarp verslo ir švietimo

0
58

Nors nuolat eskaluojama, jog verslo ir mokslo sektorių partnerystės turėtų būti įprasta praktika, dažnu atveju tai taip ir lieka teoriniame lygmenyje. Norint užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę, verslui svarbu kelti darbuotojų kvalifikacijas ir prisitaikyti prie atsirandančių naujovių. Tad pasitaiko atvejų, kai verslas į tokias iniciatyvas drąsiai įžengia savo noru. Štai beveik 100 AB „DFDS Seaways“ darbuotojų mokysis iš savo srities ekspertų ir kels kompetencijas profesionaliuose mokymuose Klaipėdos turizmo mokykloje.

20 ir daugiau metų patirtį turintys „DFDS Seaways“ virėjai, barmenai, padavėjai ir kitas aptarnaujantis personalas nuo šių metų vasaros savo kvalifikaciją kels Klaipėdos turizmo mokykloje. Čia didelę patirtį sukaupę darbuotojai mokysis naujų maisto ruošimo, technologijų, profesionalaus svečių aptarnavimo standartų, padavėjo ir barmeno darbo subtilybių.

„Siekiant užtikrinti kokybiškiausią aptarnavimą su mumis keliaujantiems, esame pasiruošę nuolat ugdyti darbuotojų kompetencijas ir suteikti galimybę auginti profesinius įgūdžius. Todėl pasirašėme sutartį su Klaipėdos turizmo mokykla, kurioje yra vienos moderniausių technologijų ir išmani resursų bazė leisianti net ilgamečiams darbuotojams įgyti naujų praktinių bei teorinių žinių, susipažinti su paskutinėmis aptarnavimo srities naujovėmis“, – sako AB „DFDS Seaways“ paslaugų keltuose direktorius Robertas Kogelis.

Nėra dažnas atvejis

Klaipėdos turizmo mokyklos direktorius Audrius Kurlavičius teigia, jog tokia partnerystė, kai pats verslas pasibeldžia į švietimo įstaigos duris ir nori auginti aptarnavimo sektoriaus specialistų kompetencijas, jiems nėra įprasta.

„Bendradarbiavimas su verslu dažnai leidžia pas mus besimokantiems studentams įgyti praktikos vienoje ar kitoje įmonėje. Toks principas gerai paplitęs tarp švietimo įstaigų. Tačiau kai įmonės pačios kreipiasi į mus, norėdamos darbuotojams užtikrinti galimybę kelti kvalifikacijas ir tobulinti turimus įgūdžius – pirmasis“, – apie partnerystę kalba A. Kurlavičius.

Pasak jo, įvairios technologijos turizmo ir aptarnavimo srityse nuolat kinta, todėl šioje mokykloje esantys centrai vis atnaujina mokymosi infrastruktūrą ir siekia prisitaikyti prie naujausių tendencijų.

Siekiant suteikti visapusiškas galimybes specialistams auginti savo kompetencijas, mokykla skirtingas programas pritaiko ir adaptuoja konkretiems verslo atvejams. Nuo šiemet prasidedanti partnerystė planuojama bus plėtojama. Ji neapsiribos vien DFDS darbuotojų kvalifikacijos kėlimu, bet ir sudarys sąlygas pažangiems mokyklos absolventams įsidarbinti keltuose.

Mokysis net dešimtmečius patirties sukaupę specialistai

Prie savanoriškų mokymų ketina prisijungti ir net kelis dešimtmečius aptarnavimo srityje dirbantys profesionalai.

„Nauja virtuvės įranga ir technologijos, kurias gali pasiūlyti mokymo įstaigos, suteikia galimybes eksperimentuoti bei išbandytas naujoves pateikti ir mūsų svečiams. „Sous Vide“ kursuose teoriškai ir praktiškai susipažinome su lėtu maisto gaminimo būdu vakuume. Taip ruošiamas jis neperkaista, išsaugo visas maistingąsias medžiagas, natūralų skonį, aromatą ir tekstūrą. Patyrusių mokytojų perduotos žinios leis netrukus pradžiuginti ir mūsų klientus“, – apie kursus pasakoja jau daugiau nei tris dešimtmečius laivuose dirbanti „Victoria Seaways“ kelto restorano šefė Dalia Šimkevičienė.

Iš pradžių kompetencijas kels virtuvės darbuotojai, vėliau ir kiti aptarnaujančiojo personalo atstovai.

Siekia įdarbinti kuo daugiau tautiečių

R. Kogelis pastebi, kad darbas ant vandens – keltuose – tautiečiams ne visada yra įprastas. Jaučiama nemaža konkurencija lyginant su panašaus pobūdžio darbais sausumoje.

„Darbas keltuose turi savo specifiką, tačiau pagrindinis išskirtinumas tas, kad darbo vieta būna įsikūrusi jūroje, – sako jis. – Vis dažniau pastebime, kad emigracija atsiduria tarp pagrindinių priežasčių, kodėl sunku surasti naujų darbuotojų. Tautiečiai ieško, kur yra geresnės darbo sąlygos, tačiau ne visada yra linkę įvertinti, kad ir čia Lietuvoje gali gauti ne ką prastesnes. Turime ne vieną atvejį, kuomet net ir be jokios patirties aptarnavimo sferoje įsidarbinę darbuotojai greitai užauga puikiais specialistais.“

Sudarydama palankias galimybes augti ir nuolat kelti savo kompetencijas, bendrovė taip pat siekia tautiečius paskatinti likti ir dirbti Lietuvoje.