Connect with us

Naujienos

Mokslininkai kuria atvirkštines saulės jėgaines

Avatar

Paskelbta

Saulės jėgainės yra nuostabus išradimas, tačiau jos mažai energijos pagamina tada, kada reikia – naktį jos praktiškai neveikia. Taigi, mokslininkai iš Kalifornijos universiteto jau kuria kitokias, atvirkštines saulės jėgaines, kurios veiktų ir naktį.

Iš tikrųjų ši idėja nėra nei nauja, nei kažkuo labai ypatinga. Tačiau profesoriaus Jeremy’io Munday’aus darbas yra unikalus tuo, kad mokslininkai iš tikrųjų bandys sukurti prototipus ir užrašė pagrindinius koncepcijos duomenis. Jie bandys sukurti atvirkštinę saulės jėgainę, kuri turėtų sukurti maždaug ketvirtadalį tos energijos, kurią išgauna įprasti saulės elementai.

Atvirkštinės saulės jėgainės. technologijos.lt nuotr.

Munday’us teigia, kad saulės jėgainės yra paprasti karščio varikliai. Žemė (ir jėgainių kolektoriai) yra palyginti šalta, todėl ją pasiekia daug saulės energijos. Tačiau naktį, kai Saulė pasislepia už horizonto, Žemė tampa tuo karštuoju kūnu, o kosmosas – šaltuoju. Tereikia sukurti tokius elementus, kurie išnaudotų šį skirtumą.

Munday’aus komandos idėja – termoradiaciniai, o ne fotovoltiniai elementai. Įprastos saulės jėgainės, naudojančios fotovoltinius elementus, sugeria matomą šviesą ir ją paverčia elektros energija. Mokslininkai nori sukurti elementus, kurie sugertų žymiai didesnio bangos ilgio energiją, kurią naktį spinduliuoja vėstanti Žemė. Tam reikės ypatingos vietos ir ypatingų medžiagų – Munday’aus komanda šiuo metu kuria gyvsidabrio junginius, kurie geriausiai tiktų šiai funkcijai.

Mokslininkai mano, kad tokios jėgainės išgautų keturiskart mažiau energijos nei tos, kurios dirba dieną. Tačiau jos galėtų būti lengvos, kilnojamos ar veikti kartu su įprastomis saulės jėgainėmis, taip pagerindamos jų efektyvumą ir išnaudodamos tą pačią infrastruktūrą.

 

 

 

 

Skaityti toliau

Miestas

Pirmasis modernus hibridinis autobusas – jau Kaune

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Išaušo ilgai laukta diena – Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujasis hibridinis „MAN Lion’s City 12“ autobusas. Jis atvežtas į bendrovės „Adampolis“ techninę bazę, kur atliekama pirminė techninė apžiūra. Sumontavus papildomą įrangą, hibridas bus perduotas bendrovei „Kauno autobusai“ ir jau spalio mėnesį pasirodys Kauno gatvėse.

„Kokybiška viešojo transporto paslauga ir gerai išvystytas susisiekimo tinklas yra ypač svarbus kiekvienam šiuolaikiškam miestui. Augantis Kaunas – ne išimtis. Tai yra vienas iš prioritetų, dėl kurio per pastaruosius kelerius metus išties nemažai nuveikta. Siekiame, kad miesto gatvėmis riedėtų ekologiškesnės, tylesnės ir komfortiškos transporto priemonės.

Pastarojo meto mūsų miesto investicijos į autobusus bei troleibusus buvo turbūt didžiausios ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o šią savaitę Kauną pasiekęs pirmasis iš 100 įsigyjamų hibridinių autobusų įtvirtina naują standartą Kauno viešajame transporte“,– sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Gaminys pranoko lūkesčius

Bendrovė „Kauno autobusai“ 23,5 mln. eurų sutartį pagaminti 100 naujų hibridinių autobusų sudarė praėjusių metų lapkritį. Transporto priemonių tiekėjas parinktas po daugiau kaip pusmetį trukusio konkurso. Gamintojas atrinktas pagal autobuso kainą, degalų ir aptarnavimo ilgalaikių sąnaudų kąštus. Pagal sutartį pirmuosius autobusus gamintojas įsipareigojo atvežti į Kauną ne vėliau kaip per 12 mėnesių.

„Naujasis „MAN“ autobusas tikrai pranoksta iki šiol Lietuvoje eksploatuotus autobusus. Hibridinė pavara užtikrins tylius sustojimus stotelėse, taupesnes degalų sąnaudas ir atitinkamai mažesnes emisijas į aplinką. Džiugu, kad ir gamintojo atstovas įdėjo daug pastangų užtikrinant pačią moderniausią šio autobuso komplektaciją“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

MAN gamintojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ generalinis direktorius Vidas Čebatavičius įsitikinęs, kad naujieji autobusai nepaliks abejingų ir galbūt netgi prisidės plečiant viešojo transporto keleivių gretas: „Po pirminės autobuso apžiūros galime atsakingai pareikšti, kad tai produktas, viršijantis visų lūkesčius. Tikimės, kad šią vertę pajus ir Kauno miesto gyventojai. 100 autobusų jau yra skaičius, kuris tikrai stipriai prisidės prie miesto oro taršos mažinimo. Kaunas bus pirmasis miestas visoje Europoje, kuriame važinės toks didelis skaičius pažangių hibridinių autobusų.“

Keleivių komfortas ir saugumas

Hibridinis „MAN Lion’s City 12“ turės viską, ko pageidauja kasmet vis reiklesni viešojo transporto keleiviai: šildymą ir vėsinimą, ergonomišką keleivių salono išplanavimą, viešajam transportui pritaikytą ir antibakterine technologija apdirbtą sėdynių medžiagą, neslidžią ir jaukumo suteikiančią grindų dangą, išorines ir vidines informacines švieslentes, garsinei informacijai paskelbti reikalingą aštuonių garsiakalbių sistemą, mobiliųjų telefonų įkrovimo USB jungtis bei vaizdo stebėjimo kamerų sistemą.

„Tylus“ sustojimas stotelėse ir pajudėjimas iš jų ženkliai sumažins triukšmo kiekį ir oro taršą. Keleivių komfortą kurs ir nuo saulės spindulių saugos tamsinti langų stiklai, o patogi vairuotojų darbo vieta užtikrins jiems komfortiškas darbo sąlygas ir nuolatinį paslaugumą.

„Turime ilgametę patirtį dalyvaujant viešuosiuose konkursuose, todėl galime pagirti bendrovę „Kauno autobusai“ ir pasigirti patys profesionalumu, kuris leido projektą pradėti sklandžiai ir greitai. Komanda prie šio projekto dirbo labai atsakingai, todėl pateikėme ypač palankias sąlygas miestui bei galėjome autobusams pridėti nemažai papildomos komplektacijos gyventojų patogumui“, – sakė bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovas Audrius Lukošius.

Mažesnės sąnaudos ir aplinkos tarša

100 hibridinių autobusų neatpažįstamai pakeis miesto viešojo transporto veidą ir tuo paču padės tausoti aplinką. Moderniausias EURO 6d standarto „MAN“ variklis su integruota hibridine pavara ne tik leis sumažinti išlaidas degalams, bet ir užtikrins palyginti mažą CO2 emisiją. Naujojo autobuso CO2 emisija prilygsta elektrinio atitikmens vienam keleivio kilometrui.

1 kilogramas – tiek CO2 „pagamina“ vidutinis naujas dyzelinis ar dujinis autobusas nuvažiuodamas 1 kilometrą. Šis naujas hibridas, veždamas vidutiniškai apie 40 keleivių, į orą išleis tik apie 790 gramų/km. Vidutinio elektrinio autobuso nuvažiuotas 1 kilometras kelio vidutine sunaudojama metine energijos norma 1,6 kWh/km sukelia apie 670 gramų CO2 taršą (apskaičiuota pagal teisės aktuose patvirtintą elektros energijos taršos faktorių). Tai yra tik 15 proc. mažiau lyginant vien tik nuvažiuotą kelią. Tačiau jei vertinti didesnį elektrinio autobuso svorį ir mažesnį keleivių skaičių, naujojo ,,MAN“ hibrido poveikis mūsų planetos šiltnamio efektui – akivaizdžiai mažesnis.

„Keleivis, pasirinkdamas kelionę autobusu, sukelia 7 kartus mažiau oro taršos, nei vidutiniu lengvuoju automobiliu važiuojantis žmogus. Šimtas naujųjų ,,MAN“ autobusų oro taršą sumažins dar ženkliau“, – tvirtina „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Patikrinus, išbandžius ir priėmus nująjį autobusą, į maršrutus jis išvažiuos tik apmokius vairuotojus. Lygiagrečiai technikos specialistai bus apmokyti atlikti autobusų aptarnavimą. Kauniečiai bei miesto svečiai naujuosius „MAN“ autobusus išbandyti galės jau spalį.

„Verta paminėti, kad nauji autobusai bus ne tik draugiškesni mūsų aplinkai, bet ir sumažins išlaidas degalams, remontui ir tuščiai ridai. Tarptautinio banko finansuotą sumą privalėsime grąžinti iki 2030 metų, o itin palankios sąlygos lėmė, kad finansinių sąnaudų susijusių su šia paskola bendrovė gali ir neturėti“, – pridūrė M. Grigelis.

Iki metų pabaigos Kauną pasieks mažiausiai pusšimtis tokių žemagrindžių hibridinių autobusų, likusią dalį MAN gamintojai įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės.

Rekordinės investicijos

Per paskutinius 5 metus bendrovė „Kauno autobusai“ investavo per 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkta 50 mažesniųjų „Mercedes-Benz“ ir 125 žemagrindžiai „Temsa LF12“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus.

Kauno miesto keleivių vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė modernizuos ir elektroninio bilieto sistemą.
















Skaityti toliau

Rajonas

Šimtametis pats nusikasa sodintas bulves

Kauno rajono savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Taikus charakteris, pozityvumas, smalsumas, aktyvus gyvenimo būdas – taip šimtamečio Šlienavos (Samylų sen.) gyventojo Broniaus Kučinsko ilgaamžiškumo paslaptį aiškina jo artimieji.

B. Kučinskas gimė ir užaugo Dvareliškių kaime, kurio šiandien nerasite nei su žiburiu – tai vienas iš 45 kaimų, kurių teritorijas, pastačius Kauno hidroelektrinę, 1959 metais užtvindė Nemuno vandenys.

Šeimoje augo šeši vaikai – penki broliai ir sesuo. Iš gausios šeimos šiandien gyvenimu džiaugiasi jau tik vienas Bronius.

Senjorui netrūksta artimųjų meilės ir dėmesio – Kučinskų giminė didelė, draugiška ir rūpestinga. Prieš porą metų palaidojęs sutuoktinę Leokadiją, vyras gyvena su dukra Virginija. Dažnai čia užsuka ir vaikaitis Egidijus su žmona. Sūnus Raimondas tik svečias, nes gyvena ir dirba užsienyje.

Pirmadienio popietę pasveikinti jubiliato atvyko Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, Socialinės rūpybos skyriaus vedėja Margarita Venslovienė, Samylų seniūnė Jolita Andrulytė.

Laimindamas sukaktuvininką, Šlienavos Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo parapijos klebonas Antanas Mickevičius linkėjo jam stipresnės akių šviesos ir geresnės klausos – kitais sveikatos sutrikimais Bronius nesiskundžia.

Didžiąją savo gyvenimo dalį B. Kučinskas dirbo kolūkyje, daugiausia prižiūrėjo gyvulius. Matė ir šilto, ir šalto. Antrojo pasaulinio karo metais buvo paimtas į kariuomenę, yra apdovanotas ordinais ir medaliais.

Dukra Virginija pasakojo, kad taikaus būdo tėtis užsitarnavo žmonių pasitikėjimą ir pagarbą. Tinkamai rūpinosi šeima, auklėjo vaikus, neturi žalingų įpročių.

„Tėtis – ištikimas „Kauno dienos“ prenumeratorius. Pirmas jo dienos darbas – perskaityti, ką rašo laikraščiai“, – pasakojo dukra Virginija.

Vis dėlto didžiausias senjoro pomėgis – ūkio darbai. Bronius turi daržą, kuriame pasisodina pomidorų, pupelių, svogūnų ir, žinoma, bulvių. Derlių irgi nuima pats. „Šiemet bulves kasė vis prisėsdamas ant kėdutės, bet mes negalime iš jo atimti šio malonumo“, – šypsojosi šimtamečio dukra.

Skaityti toliau

Naujienos

Lietuvos miestuose – tradicija tapusi „Diena be automobilio“

Avatar

Paskelbta

Rugsėjįo 22 d. Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio. Šią dieną nemažai šalies savivaldybių ragina gyventojus nemokamai važiuoti miestų viešuoju transportu, o tuos, kurie įprastai juda kitaip, siūlo išbandyti naujas ir sveikatai bei aplinkai draugiškes nes judėjimo alternatyvas.

 

„Viena pagrindinių priežasčių, skatinančių keisti transporto priemonių naudojimo įpročius – galimybė saugiai ir patogiai judėti mieste. Džiugu, kad daugumoje savivaldybių gerėja viešojo transporto kokybė, palaipsniui atsiranda vis daugiau kokybiškų takų ir erdvių pėstiesiems, dviratininkams ir paspirtukininkams. Kiekvienas galime prisidėti prie teigiamų pokyčių, tad kviečiu visus šią Dieną be automobilio keliauti darniai, o kas gali – išbandyti naują, iki šiol dar neišbandytą ekologišką susisiekimo būdą“, – sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

 

Minint Dieną be automobilio, šiemet kai kuriuose Lietuvos miestuose viešasis transportas bus visiškai nemokamas. Rugsėjo 22 d. taip keliauti kviečia Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Marijampolė, Biržai, Druskininkai, Palanga, Joniškis, Kaišiadorys, Utena, Radviliškio rajonas, o Birštone tiek miesto gyventojai, tiek ir svečiai galės nemokamai keltis keltu per Nemuną. Be to, nuo rugpjūčio 1-osios Tauragėje visas viešasis transportas tapo nemokamas – rugsėjo 17–20 d. startavo šią iniciatyvą populiarinanti akcija „Išbandyk nemokamą viešąjį transportą mieste“.

 

Siekdama, kad Lietuvos miestuose būtų užtikrintas patogus ir aplinkai draugiškas susisiekimas, gerėtų eismo sauga ir didėtų miestų aplinkos patrauklumas, Susisiekimo ministerija rekomenduoja šalies savivaldybėms rengti darnaus judumo mieste planus. Šiuo metu darnaus judumo mieste planus jau yra parengusios 20 Lietuvos savivaldybių. 7 iš jų – Tauragėje, Alytuje, Visagine, Šiauliuose, Jonavoje, Panevėžyje ir Birštone – jau prasidėjo šių planų įgyvendinimas, kuriam skiriamos Europos Sąjungos fondų investicijos.

 

Pasak susisiekimo ministro, iki 2030 metų Darnaus judumo planus turinčiuose miestuose įvyks nemažai pokyčių.

 

„Dėmesys skiriamas visiems eismo dalyviams, nuosekliai artėjant prie tikslo, kad judėjimas miestuose taptų labiau subalansuotas. Bus siekiama, kad iki 2030 m. apie 42 proc. keliavimo būdų miestuose sudarytų lengvieji automobiliai, o dar apie 58 proc. – kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu bei dviračiais“, – pažymi J. Narkevič.

 

Tarptautine diena be automobilio baigiama rugsėjo 16–22 d. kasmet vykstanti Europos judumo savaitė. Europos Komisijos iniciatyva šių metų judumo savaitės tema „Judumas – be jokios taršos“ buvo skirta pabrėžti senojo žemyno tikslą iki 2050 m. neišskirti anglies dioksido, todėl gyventojai buvo kviečiami sumažinti neigiamą kelionių poveikį aplinkai ir išbandyti įvairias ekologiškas susisiekimo priemones.

Skaityti toliau

Naujienos

Šią savaitę COVID-19 tyrimai intensyviau bus vykdomi 11-oje didelės rizikos savivaldybių

Avatar

Paskelbta

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šią savaitę, nuo rugsėjo 21 d. iki rugsėjo 27 d. imtinai, Švenčionių, Tauragės, Jurbarko, Raseinių, Trakų, Šiaulių, Radviliškio, Rokiškio, Mažeikių rajonų, taip pat Vilniaus ir Šiaulių miestų gyventojams bus intensyviau atliekami tyrimai dėl koronaviruso (COVID-19). Šiose 11 savivaldybių fiksuojamas didesnis sergamumas negu kitose Lietuvos savivaldybėse.

Pagal atnaujintą tvarką intensyvesnis testavimas bus vykdomas tose savivaldybėse, kuriose epidemiologinis rodiklis 100 tūkst. gyventojų yra didesnis už 25, ir per paskutines 14 dienų buvo nustatyta daugiau nei penki užsikrėtimo koronavirusine infekcija atvejai.

Penktadienio, rugsėjo 18 d. duomenimis, Lietuvos sergamumo koronaviruso infekcija rodiklis 100 tūkst. gyventojų siekė 18,8.

Atsižvelgiant į sergamumo rodiklius skirtingose savivaldybėse, didelės rizikos savivaldybės kiekvieną savaitę nustatomos sveikatos apsaugos ministro, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimu.

Rugsėjo 18 d. operacijų vadovo sprendimą rasite ČIA.

Didelės rizikos savivaldybėse šią savaitę profilaktiškai bus tiriami gydymo bei socialinės globos įstaigų darbuotojai. Taip pat papildomai bus tiriami pacientai, kurie gydymo įstaigose praleido daugiau negu 48 valandas.

Praėjusią savaitę intensyvesnis testavimas buvo vykdomas šiose didelės rizikos savivaldybėse: Švenčionių, Tauragės, Molėtų, Jurbarko, Šilalės, Raseinių, Trakų, Klaipėdos, Kėdainių, Kauno rajonų, taip pat Elektrėnų, Vilniaus ir Šiaulių miestų savivaldybėse.

Skaityti toliau

Miestas

Pailsėkime nuo automobilio: rugsėjo 22-ąją viešuoju transportu Kaune keliausime nemokamai

Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyrius

Paskelbta

Kasmet rugsėjo 16–22 dienomis visoje Europoje minima darnaus judumo savaitė, skatinanti tausoti gamtą ir kiekvienam savaip prisidėti prie oro taršos mažinimo. Vienas efektyviausių būdų leisti gamtai atsikvėpti – bent trumpam palikti nuošalyje motorizuotas transporto priemones. Dviračiai, paspirtukai, o galbūt kelionė į darbus ar mokslus tiesiog pėsčiomis arba viešuoju transportu. Pastarasis rugsėjo 22 d. Kaune tradiciškai keleivius veš už dyką.

Toliau naujina parką

Kauno miesto savivaldybė ir bendrovė „Kauno autobusai“ nebe pirmus metus jungiasi prie tarptautinės iniciatyvos ir kviečia gyventojus Dieną be automobilio (rugsėjo 22 d.) palikti nuosavas transporto priemones namuose.

Miesto vežėjas siūlo rinktis autobusus ir troleibusus, kurie nemažai daliai kauniečių vis dar yra gana nekasdieniškas būdas vykti į darbą ar studijas, o mažiesiems kelionės į darželius bei mokyklas išvis gali tapti išskirtiniu nuotykiu.

„Bendrovė „Kauno autobusai“ kviečia visus jungtis prie šios akcijos ir rodyti pavyzdį aplinkiniams, paraginant namiškius, kaimynus, kolegas ir draugus nemokamai išbandyti kur kas ekologiškesnį kelionės būdą. Kasdien į Kauno gatves išrieda virš 300 viešojo transporto priemonių. Iš jų daugiau kaip pusė – aplinkai draugiški troleibusai ir autobusai.

Iki metų pabaigos į dalį maršrutų išvažiuos nauji ir ekonomiški hibridiniai autobusai. Modernūs žemagrindžiai „MAN Lion’s City 12“ pakeis pusę bendrovės senojo autobusų parko“, – sako bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Dėl švaresnio oro mieste

„Pasaulinė pandemija sujaukė daugelio renginių scenarijus ir pakoregavo įvairių iniciatyvų planus, tačiau Darnaus judumo savaitė jau tapusi pernelyg gilia tradicija, kad jos atsisakytume. Juolab kad šiandieninėmis sąlygomis galime išties saugiai rinktis alternatyvius judėjimo būdus vietoje kasdien naudojamų automobilių.

Kiekvienas tikslas pasiekiamas pradedant nuo pirmų, net ir nedidelių žingsnių, vedančių jo link. Turime visi išvien stiprinti įprotį rinktis ekologiškesnes keliones, nes tai svariai prisideda, kad savo mieste kvėpuotume švaresniu oru“, – įsitikinęs Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.

Darnaus judumo savaitė tapo pagrindine tema šios savaitės interneto TV laidoje „Kaunas auga“.

„Kauno autobusų“ atstovai primena pandemijos laikotarpiu keliaujant autobusais ar troleibusais nepamiršti saugumo reikalavimų bei rekomendacijų. Stotelėse ir viešajame transporte privalu dėvėti kaukes ir laikytis saugaus atstumo tarp žmonių, taip pat svarbu uoliai dezinfekuoti rankas.

Mažiau triukšmo, spūsčių ir taršos

„Sėdant prie automobilio vairo verta savęs paklausti, ar tikrai būtina tai daryti. Galbūt sveikiau ir naudingiau pasivaikščioti ar pramankštinti kojas minant dviratį, o gal rytinio piko metu darbą greičiau ir patogiau pasieksiu viešuoju transportu? Beje, įmonėje turime gerųjų pavyzdžių, kuomet kolegos į darbą atvyksta pėsčiomis arba dviračiais“, – pridūrė „Kauno autobusų“ vadovas.

Pašnekovas ragina vadovautis vis labiau visuomenėje įsigalinčiu požiūriu: „Vertinu ekologiją, esu pilietiškas, noriu pailsėti nuo automobilio ir renkuosi kitą kelionės būdą – einu pėsčiomis, važiuoju dviračiu, paspirtuku arba keliauju viešuoju transportu.“ Apie tai, anot M. Grigelio, turėtume kaskart pagalvoti kiekvienas.

Šalies transporto tendencijas stebintys ir analizuojantys specialistai teigia, kad automobilių keliamą triukšmą, taršą ir spūstis miestų gatvėse galima sumažinti beveik trečdaliu, jei kuo daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu. Vienas iš argumentų: autobuso keleiviui tenka 15 kartų mažesnė tarša nei automobilio keleiviui. Apie tai reikėtų galvoti kasdien, ne tik Europos judumo savaitę.

Pasak ekspertų, šalies miestuose viešajam transportui skirtų A juostų skaičiaus didinimas taip pat ženkliai prisidėtų prie gyventojų apsisprendimo – iš nuosavo automobilio persėsti į autobusą ar troleibusą. Be to, šalyje vis dar stokojama tyrimais bei argumentais pagrįsto švietimo, kodėl savo kelionėms turėtume rinktis alternatyvą automobiliui.

Skaityti toliau

Rajonas

Dvejos įkurtuvės Kauno rajone (Foto)

kaunieciams.lt

Paskelbta

Kauno rajonui šiandien dviguba šventė – duris atvėrė šalia Garliavos lopšelio-darželio „Obelėlė“ pastato įsikūręs modulinis darželis, o Ilgakiemio laisvalaikio salėje pradėjo veikti 2 Ilgakiemio mokyklos-darželio ikimokyklinio ugdymo grupės. Juos lankys 100 mažųjų Kauno rajono gyventojų.

Bus daugiau įkurtuvių

Į šventę Garliavoje susirinkęs gausus būrys tėvelių džiaugėsi, kad jų vaikai jau nuo šiandien galės lankyti darželį ir nebereikės laukti eilėje.

„Kiek daug šypsenų, džiaugsmo! Tikiu, kad vaikams mūsų darželyje labai patiks ir vaikiškas krykštavimas skambės čia kasdien“, – darželio atidarymo šventėje kalbėjo Garliavos lopšelio-darželio „Obelėlė“ direktorė Rima Karalienė.

Garliavoje UAB „Cramo“ suprojektavo ir įrengė laikinas patalpas iš modulių, skirtas vaikų darželio grupėms. Iš viso čia įrengtos 4 ikimokyklinio ugdymo grupės, kurias lankys 70 vaikų. Bendrovės atstovas Jurijus Vasiljevas dėkojo rajono savivaldybei už sklandų ir darnų darbą.

„Mane džiugina, kad mūsų svajonės pildosi. Norėjome kaip įmanoma greičiau sukurti daugiau vietų darželiuose ir matome, kad savivaldybės sprendimas statyti modulinius darželius pasiteisino. Jie yra šiuolaikiški, modernūs ir puikiai pritaikyti ugdymui. Šis projektas yra sektinas pavyzdys, kaip galima greitai ir puikiai išspręsti problemą“, – akcentavo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

Meras patvirtino, kad šįmet šios įkurtuves ne paskutinės Kauno rajone – Garliavoje dar bus atidarytas 5 grupių modulinis darželis, o Akademijoje 10 grupių darželį, kurį galės lankyti beveik 200 vaikų.

Draugystės pavyzdys

Šie metai Ilgakiemui laimingi ir sėkmingi: visai neseniai po renovacijos duris atvėrė Ilgakiemio mokykla-darželis. Šiandien savo veiklą pradėjo 2 Ilgakiemio mokyklos-darželio ikimokyklinio ugdymo grupės, kurios įsikūrė Ilgakiemio laisvalaikio salėje. Netrukus bendruomenė turės dar vieną progą švęsti – bus baigta Ilgakiemio laisvalaikio salės pastato rekonstrukcija, kultūros centras pasipuoš nauju rūbu.

Kai vyko darželio rekonstrukcija, vaikučius sutiko priglausti Ilgakiemio laisvalaikio salė. Savivaldybė tada pamatė, kaip puikiai išnaudojamos šio pastato patalpos. Todėl vaikams grįžus į suremontuotą darželį, buvo nuspręsta čia įrengti papildomas ikimokyklinio ugdymo grupes.

„Šis bendradarbiavimo ir draugystės pavyzdys įrodė, kokia stipri yra Ilgakiemio bendruomenė. Esame viena Kauno rajono šeima, todėl ir augame kartu“, – džiaugėsi Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Paulius Visockas. Vicemeras taip pat negailėjo padėkos žodžių ir darbų rangovams UAB „Social Solutions“, kurie ne tik greitai įrengė ugdymo grupes, bet ir atsižvelgė ir visus darželio bendruomenės pageidavimus.

Ilgakiemio mokyklos-darželio vadovė Aušra Gužauskiene pasakojo, kad papildomas grupes lankys 30 vaikų, su jais dirbs 3 mokytojus ir 2 jų padėjėjos.

„Ilgakiemyje kuriasi daug jaunų šeimų, todėl džiugu, kad darželį dabar galės lankyti daugiau vaikų ir už tai esame labai dėkingi Kauno rajono vadovams“, – teigė A. Gužauskienė.

Skaityti toliau
Miestasprieš 8 val

Pirmasis modernus hibridinis autobusas – jau Kaune

Išaušo ilgai laukta diena – Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujasis hibridinis „MAN Lion’s City 12“ autobusas. Jis atvežtas į...

Rajonasprieš 10 val

Šimtametis pats nusikasa sodintas bulves

Taikus charakteris, pozityvumas, smalsumas, aktyvus gyvenimo būdas – taip šimtamečio Šlienavos (Samylų sen.) gyventojo Broniaus Kučinsko ilgaamžiškumo paslaptį aiškina jo...

Naujienosprieš 11 val

Lietuvos miestuose – tradicija tapusi „Diena be automobilio“

Rugsėjįo 22 d. Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio. Šią dieną nemažai šalies savivaldybių ragina...

Naujienosprieš 1 d.

Šią savaitę COVID-19 tyrimai intensyviau bus vykdomi 11-oje didelės rizikos savivaldybių

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šią savaitę, nuo rugsėjo 21 d. iki rugsėjo 27 d. imtinai, Švenčionių, Tauragės, Jurbarko,...

Miestasprieš 1 d.

Pailsėkime nuo automobilio: rugsėjo 22-ąją viešuoju transportu Kaune keliausime nemokamai

Kasmet rugsėjo 16–22 dienomis visoje Europoje minima darnaus judumo savaitė, skatinanti tausoti gamtą ir kiekvienam savaip prisidėti prie oro taršos...

Rajonasprieš 1 d.

Dvejos įkurtuvės Kauno rajone (Foto)

Kauno rajonui šiandien dviguba šventė – duris atvėrė šalia Garliavos lopšelio-darželio „Obelėlė“ pastato įsikūręs modulinis darželis, o Ilgakiemio laisvalaikio salėje...

Fotoprieš 1 d.

Garsenybių vizažistė Irma Baltrušaitienė jau trečią kartą pripažinta geriausia pasaulyje

Kiekvieną rudenį geriausi pasaulio vizažo meistrai buvo įpratę rinktis Paryžiuje, kur kasmet vykdavo pasaulio čempionatas, skirtas išrinkti geriausią nuotakos įvaizdį...

Naujienosprieš 1 d.

Lietuvoje pradėta medicininių kaukių gamyba

Bendrovė „Nordmed“ pradeda medicininių kaukių, kurios atitinka standarto EN 14683 reikalavimus, gamybą Lietuvoje. Kaukes, kaip medicininę priemonę, jau įregistravo Valstybinė...

Mokslasprieš 1 d.

Į mokyklas grįžta vaikų klasės, kurios rudens pradžioje dėl COVID-19 mokėsi nuotoliniu būdu

Mokyklos, kuriose dėl COVID-19 pirmosiomis mokslo metų dienomis buvo nuotoliniu būdu besimokančių klasių, grįžta prie įprasto ugdymo proceso. Klaipėdos S....

Rajonasprieš 1 d.

Naują sezoną rankininkės pradėjo pergale

askelbus šalyje karantiną dėl koronaviruso (COVID-19)  Kauno rajono rankinio moterų komanda “CASCADA-HC Garliava SM” jau buvo iškovojusi Lietuvos rankinio federacijos...

Skaitomiausi