Lietuva ir Lenkija ketina suremti pečius prieš didžiųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių lobistų siekius dirbtinai apsunkinti Rytų Europos šalims konkurencines sąlygas krovinių pervežimo kelių transportu versle.
Abi valstybės gali dar rudenį kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą, prašydamos taikyti laikinąsias apsaugos priemones Mobilumo paketo nuostatai, įpareigojančiai kas aštuonias savaites grąžinti vilkiką į kilmės šalis, – pranešė BNS.
Tokią galimybę aptarė susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzejus Adamczykas, praneša Susisiekimo ministerija.
„Lietuva kartu su Lenkija laikosi pozicijos, kad toks įpareigojimas prieštarauja bendrajai rinkai ir Žaliajam kursui ir turėtų būti atšauktas. Diskutuota dėl galimybės dar šį rudenį kreiptis į Europos Teisingumo Teismą prašant pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones“, – rašoma pranešime.
Įpareigojimą vilkikus periodiškai grąžinti į registracijos šalį kritikavo ir Europos Komisija, teigusi, jog tokia taisyklė didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.
Lietuva yra pateikusi ieškinius ES Teisingumo Teismui dėl kai kurių Mobilumo paketo nuostatų. Mobilumo paketą inicijavę Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu.
Dalis naujojo paketo taisyklių įsigaliojo pernai, kita dalis, įskaitant vilkikų grąžinimą į registracijos šalį, turėtų įsigalioti 2022 metų vasarį.
Europos parlamente balsuojant už mobilumo paketą jį palaikė dalis parlamentarų iš Lietuvos. Šalininkų nuomone, paketo nuostatos užkardys Rytų Europos pervežimų verslo sektoriaus darbuotojų (vairuotojų) išnaudojimą ir apgins Vakarų Europos šalių verslo interesus. Mat Rytų Europos verslininkai, esą piktnaudžiauja pigia darbo jėgas ir dirbtinai už-grobia rinkas.
Lietuvos vežėjų atstovai atkerta, kad tai tėra noras riboti konkurenciją ir kenkti rytinės Europos šalių, tame tarpe Lietuvos verslui, kuris gerai organizuotas ir sėkmingai plečiasi.
Lietuvos ir Lenkijos ministrai trečiadienį kalbėjosi ir apie apie traukinį Vilnius-Varšuva su persėdimu Kaune.
„Kalbėjomės apie jau 2022 metų antroje pusėje planuojamo paleisti keleivinį traukinio iš Vilniaus į Varšuvą su vienu persėdimu Kaune, techninius klausimus“, – pranešime sako M. Skuodis.
Ministrai, kaip praneša BNS Verslo naujienų skyrius, aptarė ir projektus „Via Baltica“, „Rail Baltica“ ir „Via Carpatia“, pasienio kelių modernizavimą.