NaujienosPatarimaiPramogosSveikataKauno „ledinių maudynių“ entuziastai kviečiami atidaryti sezoną

Pernai per visą Lietuvą išplitęs „ledinių maudynių“ virusas, atkeliauja ir šiemet. Gruodžio 1 d. maudynių sezonas bus atidarytas ir Kaune. Nors grūdinimasis šaltu vandeniu yra vienas iš sveikos gyvensenos neatsiejamų dalių, šia tema vis dar kyla įvairiausių klausimų ir baimių.  „Grūdintis nėra pavojinga. Vien pagalvojus apie tai ar stebint iš šalies, gal ir baisu, bet tikrai tai nėra pavojinga. Priešingai, tai – sveika“, – tikino Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas, „ledinių maudynių“ iniciatorius Simonas Dailidė. Kas...
www.kaunieciams.lt www.kaunieciams.lt2019 30 lapkričio

Pernai per visą Lietuvą išplitęs „ledinių maudynių“ virusas, atkeliauja ir šiemet. Gruodžio 1 d. maudynių sezonas bus atidarytas ir Kaune. Nors grūdinimasis šaltu vandeniu yra vienas iš sveikos gyvensenos neatsiejamų dalių, šia tema vis dar kyla įvairiausių klausimų ir baimių. 

„Grūdintis nėra pavojinga. Vien pagalvojus apie tai ar stebint iš šalies, gal ir baisu, bet tikrai tai nėra pavojinga. Priešingai, tai – sveika“, – tikino Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas, „ledinių maudynių“ iniciatorius Simonas Dailidė.

Kas vyksta grūdinantis?

Grūdinimosi procedūrų metu odos receptoriai, veikiami aplinkos temperatūros, perduoda impulsus į centrinę nervų sistemą. Taip išorės dirgikliai sukelia stresinę organizmo reakciją, kurioje dalyvauja hipofizės, antinksčių ir skydliaukės hormonai. Odos receptorių dirginimas grūdinimosi procedūrų metu yra tarsi akupunktūra ar kitos sveikatingumo procedūros, kai veikiami biologiškai aktyvūs taškai. Grūdinimosi procedūrų metu didėja organizmo aprūpinimas krauju, nes stimuliuojama širdies ir kraujagyslių sistemos veikla. Intensyvėja medžiagų apykaita, geresnis organų ir audinių aprūpinimas deguonimi ir kitomis būtinomis medžiagomis. Didėja ir bendras organizmo atsparumas stresui. Tinkamai pasirinktos ir sistemingos grūdinimosi procedūros tobulina organizmo gebėjimą koordinuoti šilumos apykaitą prisitaikant prie aplinkos sąlygų ir padeda išvengti tiek kūno peršalimo, tiek perkaitimo.

Kada pradėti grūdintis?

Lietuvos sveikuolių sąjungos archyvo nuotr.

„Tiesiog dabar“, – net nedvejodamas sako S. Dailidė, – „Tą akimirką tu iš tiesų atsibundi. Atsiduri visu šimtu procentu čia ir dabar – dabarties momente. Tai gali patirti kiekvieną dieną tiesiog apsipylęs šaltu vandeniu arba įšokęs į vandens telkinį. Be to, tu tampi nugalėtoju. Veidą papuošia šypsena, kuri, tikėtina, neišnyks visą dieną… Sunkiausias dalykas – žengti pirmąjį žingsnį. Lengviausia, žinoma, atidėlioti tai  – nuo pirmadienio, nuo kito mėnesio, kai prisijungs draugas ir t.t. Bet pradėti geriausia dabar. Pirmiausia aktyviai pasimankštinkite, kad kūnas gerai apšiltų, o po to drąsiai nerkite į šaltą vandenį arba užsipilkite ant galvos kibirą vandens. Jei tai darote namie, tiks ir šaltas dušas. Pradėkite nuo kontrastinio dušo. O kai įsidrąsinsite, pajusite, kad jau galite dar labiau peržengti komforto ribos slenkstį, prisijunkite prie ledinių maudynių savo mieste. Po intensyvios mankštos ir lengvo bėgimo drauge su bendraminčių kompanija panerti į ežerą visada drąsiau.“

Pradėjus grūdintis, nevertėtų persistengti. Kuo šaltesnis oras ir vanduo, tuo trumpesnė turėtų būti procedūros trukmė. Reikėtų pradėti nuo kelių sekundžių ir palaipsniui ilginti buvimo šaltame vandenyje laiką. Šaltuoju metų periodu maksimalus laikas neturėtų viršyti vienos minutės.

Grūdinimasis turi teikti malonumą!

Po procedūros turite pajusti jėgų antplūdį, džiugesį. Jei pagerėja apetitas ir miegas, jaučiatės puikiai – viską darote teisingai. Tačiau jeigu jaučiate diskomfortą, geriau rinkitės švelnesnes procedūras arba jų visai atsisakykite. „Vienas svarbiausių dalykų sėkmingam grūdinimuisi – mūsų mintys – suvokti, kad tai puiki sveikatinimosi priemonė, teikianti malonumą, o ne stresą,“ – ilgamete grūdinimosi patirtimi dalijasi sveikos gyvensenos entuziastė alytiškė Jūratė Marčiulaitienė, – „Rekomenduočiau tai daryti palaipsniui, nesukeliant streso organizmui. Svarbu, kad grūdinimasis taptų kasdieniu įpročiu, tuomet neabejotinai pajusite geresnę gyvenimo kokybę.“

Grūdinimasis – vienas  paprasčiausių ir efektyviausių būdų imunitetui stiprinti. Šaltas vanduo gydo, saugo nuo ligų, stiprina kūną ir palaiko žvalumą. Patikimais moksliniais tyrimais įrodyta, kad grūdinimasis mažina ankstyvo senėjimo procesus. Vanduo, kuris grūdina žmogaus kūną, ne mažiau svarbų poveikį daro ir jo psichikai, palieka pėdsaką dvasiniame gyvenime, koncentruoja energiją į aukštesnius emocinius centrus. Tai savęs išbandymo, pažinimo ir tobulinimo priemonė. Kieno sveikas kūnas, tas gali iškęsti ir karštį, ir šaltį, taip ir tas, kieno sveika dvasia, gali pakelti ir pyktį, ir sielvartą, ir džiaugsmą…

Žiemos maudynių sezono atidarymas – gruodžio 1 dieną

Gruodžio 1 dieną žiemos maudynių sezoną atidaro Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Trakų, Radviliškio ir kitų miestų „ledinių maudynių“ entuziastai.

Taip pat jie kviečiami prisijungti prie maudynių Pasaulinę ruonių dieną – sausio 1-ąją, prie 30 dienų „ledinės eketės“ iššūkio (sausio 18 – vasario 18 d.),  prie Palangos ruonių maudynių (vasario 15 d.) ir sudalyvauti 25 metrų plaukimo ekete varžybose Trakuose (vasario 29 d.).

aina.lt informacija

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up