Vienos lyderiaujančių šalies kepyklų „Fazer Lietuva“, prekiaujančios „Gardėsio“ prekės ženklo duonos gaminiais, pardavimai pernai pasiekė 17,92 mln. EUR, tai yra 5,8 proc. daugiau nei 2017 m. Remiantis AC „Nielsen“ duomenimis, bendrovė sustiprino savo pozicijas ir šiuo metu užima 18,8 proc. rinkos. Net ir besitraukiančioje duonos rinkoje įmonė auga aštuonerius metus iš eilės.
„Fazer Bakery Baltic“ vadovas Klavs Berzins teigia, kad įmonės augimui didžiausią įtaką padarė gebėjimas prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių ir naujų bei inovatyvių produktų kūrimas.
„Vienintelis būdas išsilaikyti nuolat besitraukiančioje duonos rinkoje – netradiciniai ir inovatyvūs sprendimai. Mūsų kepykla jau ne vienerius metus žengia šiuo keliu, siūlydama vartotojams gaminius su pridėtine maistine verte, sveikatai palankesniais ingredientais, patogiais formatais. Ši strategija duoda vaisių, nes Lietuvos vartotojų skonis keičiasi. Lietuviai vis dar valgo duoną ir, ko gero, valgys ją visada. Tačiau duonos valgymo situacijos, vartotojų poreikiai pasikeitė iš esmės, todėl šiomis duonos gaminių evoliucijos sąlygomis gamintojai taip pat turi nuolat judėti į priekį ir siūlyti naujus sprendimus“, – teigia K. Berzins.
Lietuvos duonos rinkoje „Fazer Lietuva“ išlieka inovacijų lydere, kurios nauji gaminiai sudaro daugiau nei pusę visų rinkoje parduodamų naujovių dalies. Populiariausias įmonės produktas 2018 m. – juoda „Bočių“ duona. „Nielsen” organizuotame „Sėkmingiausio Naujo Produkto“ konkurse „Fazer Lietuva“ gaminys – „Gardėsio Sėklų duonelės“ – laimėjo sėkmingiausio 2018 metų duonos gaminio Lietuvoje kategorijoje.
Augo eksportas
2018 m., lyginant su tuo pat laikotarpiu 2017 m., „Fazer Lietuva“ eksporto apimtys padidėjo 135 procentais. Šiemet įmonė taip pat planuoja didinti eksporto apimtis.
„Šiemet įgijome tarptautinį maisto saugos sertifikatą FSSC 22000, kuris padidina konkurencingumą ir atveria naujas eksporto plėtros galimybes. Todėl šiemet savo eksporto apimtis planuojame didinti 40 proc.”, – teigia įmonės vadovas.
Šiuo metu aktyviausiai eksportuojami „Fazer Lietuva“ produktai yra ne tik tradiciniai duonos gaminiai, bet ir saldūs kepiniai ar duonos užkandžiai. Pastarųjų eksportas itin palankus, kadangi džiovintos duonos užkandžių galiojimo laikas ilgesnis, o transportavimas – paprastesnis. Be to, jeigu tam tikri tradiciniai duonos gaminiai mėgstami daugiausiai tik Lietuvos vartotojų, tai duonos užkandžiai – tarptautiškesnis ir daugelyje rinkų mėgstamas produktas.
Šiemet sparčiausio įmonės eksporto augimo yra tikimąsi į tokias šalis kaip Suomija, Jungtinė Karalystė, Danija ir Rusija, o taip pat ir į naujas užsienio rinkas.
„Fazer“ grupės rezultatai
„Fazer Lietuva“ – tai tarptautinės įmonės „Fazer“ dalis. Ši Suomijos kompanija siūlo duonos, saldumynų (šokoladas, saldainiai, sausainiai) ir inovatyvius augalinės kilmės maisto produktus, taip pat veikia maitinimo paslaugų srityje. Įmonė garsėja savo sprendimais, kurie daro įtaką visai maisto pramonei. Ne išimtis ir pernai metai, kurių metu netrūko svarbių inovacijų.
„Fazer“ buvo pirmieji, kurie pernai pristatė rinkai duoną su vabzdžiais. Šis produktas sulaukė didžiulio susidomėjimo visame pasaulyje. Po šios sėkmės, vis garsiau kalbama apie netradicinį baltymų šaltinį, kurį galime gauti iš vabzdžių miltų. Taip pat „Fazer“ šiemet paskelbė apie žengimą į natūralių saldiklių rinką. Planuojama investuoti 40 mln. eurų į ksilitolio fabriko Suomijoje statybas. Čia natūralus saldiklis bus gaminamas iš luobelių, gaunamų malant avižas. Šie pavyzdžiai puikiai iliustruoja, kokia kryptimi žengia maisto pramonė ir kokio lygio inovacijas kuria „Fazer“ grupė“, – teigia K. Berzins.
„Fazer“ veiklą vykdo devyniose šalyse, o savo produkciją eksportuoja į maždaug dar 40. Grupės grynieji pardavimai 2019 m. sudarė daugiau nei 1,6 milijardų eurų, bendrovėje dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų.
Apie „Fazer Lietuva“:
Lietuvoje „Fazer“ atstovauja UAB „Fazer Lietuva“ – viena pirmaujančių kepyklų šalyje, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu. Kaune esančioje kepykloje šiuo metu dirba beveik 270 darbuotojų. Populiariausi duonos prekių ženklai – „Jorė“, „Sėklų duona“, „Skrudink ir ragauk“, „Daržovinės duonos“. Žinomiausi „Fazer“ saldumynų prekių ženklai Lietuvoje yra „Karl Fazer“ ir „Geisha“. Bendrovės apyvarta 2018 metais buvo 17,92 mln. EUR.