Connect with us

Miestas

Kaune kuriamas pirmasis šalies startuolių akseleratorius

Paskelbta

Kauno miesto savivaldybės viešoji įstaiga, atsakinga už turizmo ir verslo ir investicijų skatinimą bei miesto rinkodarą „Kaunas IN“ pradeda įgyvendinti programą „Kauno startuoliai“, kurios metu pirmą kartą Lietuvoje bus vykdomos startuolių akseleravimo veiklos. Tai precedento Lietuvoje neturinti programa, kurios metu tarptautinio lygio verslo profesionalai net du mėnesius intensyviai dirbs kartu su startuoliais, siekdami tobulinti ir stiprinti programos startuolių kuriamų produktų išvystymo lygį.

Savo srities asai startuolius mokins tinkamai ir paveikiai atskleisti savo sukurto produkto savybes bei jį pozicionuoti, padės atrasti ir tinkamai komunikuoti turimus konkurencinius pranašumus skverbiantis į užsienio rinkas.

“Kaunas – vienintelė savivaldybė Lietuvoje, turinti startuoliams skirtą programą. Ši programa pakeitė savo pobūdį. Nuo šiol bus finansuojamos ne atskiros, pavienės idėjos, o lėšos nukreipiamos į akseleravimą ir tinklinimąsi. Kitaip tariant, tiek lėšos bus naudojamos efektyviau, tiek programos dalyviai galės pasinaudoti išplėstomis galimybėmis”, – teigė Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Akseleravimas yra unikalus tuo, kad su į programą atrinktais startuoliais dirbs keturios dešimtys mentorių iš Lietuvos ir užsienio. Bendroms sesijoms, diskusijoms ir asmeninėms konsultacijoms mentoriai skirs daugiau nei 100+ valandų.

„Neabejojame, kad „Kauno startuolių“ akseleratorius ne tik leis programos dalyviams perimti ekspertinę patirtį ir žinias, bet ir duos stiprų impulsą bendrai Kauno startuolių ekosistemai mieste“,- teigia Tadas Stankevičius, „Kaunas IN“ verslo skyriaus vadovas, atliekantis direktoriaus funkcijas.

Vienas iš „Kauno startuoliai“ mentorių – tikras pasaulinės startuolių ekosistemos „liūtas“ – amerikietis Wallace Green. Jis – ne vienos kūrybiškos verslo strategijos kūrėjas, kuris jau daugiau nei dešimtmetį sėkmingai padeda augti pasaulinio lygio strateginiams projektams bei yra prisidėjęs prie Capgemini Consulting, Telenor, Vodafone įmonių sėkmės.

Kita programos „Kauno startuoliai“ pasaulinės startuolių ekosistemos žvaigždė – Cristobal Alonso. Jis – buvęs ryšio operatoriaus „Bitė“ technikos direktorius Lietuvai ir Latvijai. C. Alonso taipogi yra Baltijos šalyse lyderiaujančio, verslas-verslui skirto startuolių akseleratoriaus „Startup Wise Guys“ direktorius, taip pat – vienas iš žinomų mobiliųjų aplikacijų startuolių „Mabofree“ ir „mmmCHANNEL“ įkūrėjų. Programos metu, C. Alonso dalinsis ir savo sėkmės istorija apie pritrauktą net 2 mln. Eur rizikos kapitalo investiciją.

Išmokti atskleisti geriausias savo startuolio savybes ir įtikinti jomis kitus „Kauno startuolių“ akseleravimo programos dalyvius mokys Mario Krivokapic – įmonės „Content Insights AD“ pardavimų viceprezidentas, akseleratoriaus „Startup Wise Guys“ ir privataus investicinio fondo „ICT Hub Venture“ pardavimų mentorius.

Anot „Kauno startuolių“ akseleratoriaus sumanytojų, didžiausia tokios programos pridėtinė vertė – tai išties unikali proga per ypač trumpą laiką pasisemti žinių ir gauti asmeninių patarimų iš didelę tarptautinę patirtį sukaupusių Lietuvos ir Europos startuolių ekosistemos ekspertų bei gauti neįkainojamos patirties bei sėkmingai praplėsti savo profesinių kontaktų ratą.

„Kaunas iš kitų Lietuvos miestų išskirtinis tuo, jog mieste yra susitelkęs didelis technologijų srities išsilavinimą įgijusių specialistų skaičius. Technologinės krypties startuoliams akseleratorius suteikia išskirtinę galimybę padirbėti su tikrais startuolių ekosistemos profesionalais. Iki dabar, tokių pačių arba panašių akseleratorių vietos startuoliai turėjo ieškoti užsienyje, nes Lietuvoje panašių programų iki šiol neturėjome. Džiaugiamės, kad šiandien užtikrintai galime pakviesti mūsų startuolių bendruomenę tarptautinės patirties ir žinių semtis čia, Kaune,“ – teigia akceleratoriaus veiklas įgyvendinančios UAB „Civitta“ projektų vadovė Jonė Vaitulevičiūtė.

Startuolius kviečiame teikti paraiškas į „Kauno startuolių“ akseleratorių iki rugsėjo 24 dienos. Jau spalio mėnesio pradžioje, iš visų užsiregistravusių startuolių, ekosistemos ekspertų ir mentorių komisija išrinks 25 stipriausius, kurie bus pakviesti dalyvauti atrankos stovykloje. Stovyklos pradžioje, po greitų startuolių ir mentorių susitikimų, visus kriterijus atitikę startuoliai bus pakviesti dalyvauti dviejų mėnesių trukmės akseleratoriui skirtose veiklose. Nors akseleratoriaus prioritetas – Kauno startuoliai, tačiau teikti paraiškas ir dalyvauti programoje gali ir startuolius kuriantys arba idėjas brandinantys verslininkai iš kitų Lietuvos miestų ir užsienio šalių.

„Kauno startuolių“ akseleratorius šiais metais siekia pritraukti technologijų, informacinių ryšių bei medicinos technologijų, finansinių technologijų (angl. fintech), robotikos srityse veikiančius startuolius. Akseleratoriaus veiklos bus nukreiptos į praktinių žinių perdavimą ir gilinimą, pardavimo kompetencijų ugdymą, idėjos vystymo įgūdžių lavinimą, rinkodaros, teisės ir finansų valdymo žinių stiprinimą.

Pagrindiniai reikalavimai dalyviams – turėti kuriamą produktą ir galėti skirti 2 mėn. dalyvavimui intensyviose programos veiklose.

Akseleratoriaus finalas – baigiamasis renginys, kuriame visi akseleratoriaus startuoliai turės progą pristatyti savo verslo idėjas potencialiems investuotojams.

Kauno miesto savivaldybė jau 4 metus iš eilės teikia paramą Kauno miesto startuolių ekosistemai stiprinti ir geriausioms idėjoms finansiškai skatinti.  Tarp sėkmingiausių programos „Kauno startuoliai“ verslų: „Helis“, kurio darbuotojų skaičius nuo keletos savo srities ekspertų išaugo iki daugiau nei  100 darbuotojų; „Sviestas sviestuotas“ – riešutų sviestą gaminanti įmonė; „Findens“ – artrito ir raumenų traukulių problemas sprendžianti inovacija medicinos srityje.

Kauno miesto savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skaityti toliau

Miestas

Pasiruoškite naujiems mokslo metams: nemokama saugaus eismo mokykla ir vairavimo trasa vaikams

Paskelbta

Ankstyvojo ugdymo edukologai ir psichologai teigia, kad mokyti vaikus saugiai elgtis gatvėje niekada nėra per anksti, o pradinukai jau turėtų žinoti, ką reiškia pagrindiniai kelio ženklai, mokėti saugiai savarankiškai pereiti reguliuojamas ir nereguliuojamas perėjas ir sankryžas, žinoti, kur laukti autobuso ar troleibuso, kaip elgtis iš jų išlipus.

Norint suteikti vaikams žinių, kaip elgtis kelyje ir padidinti jų savisaugos įgūdžius, prekybos ir laisvalaikio centras MEGA centrinėje aikštėje įrengė net 250 kv. m. ploto saugaus eismo miestelį su teorine mokykla, žaidimų erdve, vairavimo trasa, kurioje vaikai, priklausomai nuo amžiaus, ūgio bei svorio, gali išbandyti važiavimą elektriniais arba pasispiriamais automobiliais, motociklais ir net krovininiu automobiliu. Mažųjų trasoje laukia gatvės su perėjomis ir eismą reguliuojančiais ženklais, šviesoforai, patirtis važiuojant per tunelį, degalinė bei automobilių plovykla. Vairavimo mokyklos vaikams tikslas – per edukacinę pramogą supažindinti mažuosius su saugaus eismo ir elgesio kelyje pagrindais, praktinius potyrius paversti praktika, įgūdžiu, ugdyti reakciją, saugumo instinktus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vytauto Didžiojo universiteto socialinių mokslų fakulteto docentė dr. Laura Šeibokaitė sako, kad neformaliai vaikai saugaus elgesio kelyje pirmiausia mokosi stebėdami, vėliau – patys sukauptą informaciją naudodami. Pasak jos, 2–3 m. vaikai jau gali įsiminti pagrindines saugaus eismo taisykles.

„Neformaliai vaikai mokosi nuo pat gimimo, o saugaus eismo mokosi kaip ir bet kokio kito dalyko. Pirmiausia jie stebi, kaupia informaciją ir paskui ima ją naudoti. Psichologai tokį mokymosi būdą vadina mokymusi stebint. Viena vertus, neformalus mokymasis yra lengviausias, nes suaugusiajam nieko nereikia daryti, kita vertus, jis sunkiausias, nes reikia kontroliuoti kiekvieną savo žingsnį ir galvoti, ar pavyzdys, kurį aš demonstruoju gatvėje, tikrai yra pats geriausias. Vaikai, keliaudami mašina, labai greitai gali išmokti, kad negalima važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Vaikus saugaus eismo formaliu būdu, t. y. taikant įvairius mokymo metodus, reikėtų pradėti mokyti tada, kada vaikas jau yra pajėgus įsiminti informaciją. Įsiminimas iki 2–3 m. labai trumpalaikis, todėl didelės naudos iš to turbūt nebūtų, bet darželį lankantys vaikai jau tikrai pajėgūs įsisavinti taisykles“, – teigia L. Šeibokaitė.

Pasak mokslininkės, vaikai labai skiriasi ir savo branda, ir gebėjimu sukoncentruoti dėmesį, ir atsiminti, todėl, kol vaikas nemoka sutelkti dėmesio, jis neturėtų keliauti vienas.

„Nereikėtų vaiko vieno į mokyklą ar būrelius paleisti anksčiau nei jam sukaks 7 m. Bet tai nereiškia, kad suėjus 7 m. jį jau galima staiga išleisti. Jeigu matome, kad vaikas negali sukaupti dėmesio, vadinasi, jis ir gatvėje negalės sukaupti dėmesio. Jei nesukaupia dėmesio, negali atsiminti instrukcijų, kaip reikėtų saugiai pereiti gatvę. Be to, prieš paleidžiant vaiką vieną, visada reikia įvertinti, kiek toli jam reikės keliauti. Jeigu reikia pereiti vieną nedidelę gatvę, gal ir mažesnis vaikas vienas tai gali padaryti. Bet jeigu kelias ilgesnis, jame daug kliūčių, matome potencialų pavojų, ir septynmečiui įveikti šį kelią gali būti per sudėtinga. Taigi supaprastinta formulė, kada galima vaiką leisti vieną keliauti gatvėje ar kelyje, būtų tokia: tikrai ne anksčiau kaip pradinė mokykla, o tiksliau – antra klasė. Norint išmokyti saugaus elgesio kelyje reikia priežiūros, repeticijų, praktikos“, – sako L. Šeibokaitė.

Prekybos ir laisvalaikio centro MEGA rinkodaros direktorės Ievos Goštautaitės-Gedutės teigimu, saugaus eismo mokyklėlė sukurta taip, kad vaikai mokytųsi žaisdami, edukacija jiems keltų tik geriausias emocijas, o svarbiausia – saugaus eismo pradmenys taptų įgūdžiais.

„Jau ketvertą metų „Megoje“ veikia edukacinis centras, kurį kūrėme vadovaudamiesi principu „edukacija per žaidimą“. Pati esu mama, todėl žinau, kad vienas geriausių būdų formuoti teisingus įpročius – žaidžiant imituoti realias situacijas. Saugaus eismo mokyklėlė „Megos“ centrinėje aikštėje įrengta kaip edukacinių žaidimų ir pramogų erdvė, joje „teorinės“ žinios derinamos su praktiniais vaikų gebėjimais, kaip tinkamai elgtis kelyje. Teorinėje mokyklėlėje vaikai susipažįsta su pagrindiniais kelio ženklais, eismo kryptimis, mokosi saugiai pereiti perėją, o išklausę „teoriją“, žinias įtvirtina  vairavimo trasoje, – sako PLC „Mega“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė.

Vairavimo trasa ženklinama kelio ženklais, įrengtos perėjos, šviesoforai, važiuojama žiedu, tuneliu, vaikai turi galimybę įsipilti kuro degalinėje ar nuplauti automobilį plovykloje. Šioje vairavimo trasoje vaikai jaučiasi tikrais eismo dalyviais.

Pasak prekybos ir laisvalaikio centro MEGA rinkodaros direktorės Ievos Goštautaitės-Gedutės, apsilankymų saugaus eismo mokyklėlėje skaičius neribojamas, priešingai – tikimasi, kad vaikai čia lankysis kuo dažniau.

„Vaikai, kurie skirtingomis dienomis bent trejetą kartų išklausys teorinę pamoką bei įgūdžius išmėgins realioje trasoje, galės dalyvauti žaidime vaikiškiems elektriniams automobiliams laimėti. Siekiame paskatinti vaikus užsukti ne kartą tam, kad jie kuo geriau įtvirtintų saugaus elgesio kelyje žinias, kurių jiems prireiks gyvenime. Ypač tuomet, kai jie taps savarankiškais eismo dalyviais“, – sako I. Goštautaitė-Gedutė.

Saugaus eismo mokykla prekybos ir laisvalaikio centre MEGA veikia iki rugsėjo 6 dienos. Mokytis ir pramogauti kviečiami 2–10 m. vaikai.

PLC „Mega“ nuotraukos

Skaityti toliau

Miestas

Skaitytojai kviečiami naudotis knygų pristatymo į namus paslauga

Paskelbta

Kauno Vinco Kudirkos viešoji biblioteka kviečia naudotis knygų pristatymo į namus paslauga žmonėms, kurie dėl amžiaus ar fizinės negalios neturi galimybių patys atvykti į biblioteką. Siekdami didinti atvirumą, paslaugų prieinamumą ir dovanoti skaitymo džiaugsmą kuo didesniam skaičiui kauniečių, bibliotekininkai tokiems skaitytojams knygas atveš.

Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos knygų pristatymo į namus paslauga pasinaudoti gali laikinai neįgalūs vartotojai, vyresni nei 70 m. senjorai, turintys senatvės judėjimo problemą bei žmonės, turintys fizinę negalią. Jiems skaitytojo pažymėjimas išduodamas nemokamai, o knygos skolinamos mėnesio laikotarpiui su galimybe šį terminą prasitęsti dar du kartus, jei leidinys nerezervuotas kito vartotojo. Bibliotekos darbuotojai arba savanoriai pas tokius skaitytojus užsuka kartą per mėnesį. Vieno apsilankymo metu skaitytojui atnešamos penkios iš anksto užsakytos knygos.

Skaitytojai, pageidaujantys gauti knygas į namus, kviečiami darbo dienomis 9–19 val. kreiptis į Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos Jaunimo, meno ir muzikos skyrių telefonu (8 37) 22 04 61 arba el. paštu jaunimas@kaunas.mvb.lt.

Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos informacija

Skaityti toliau

Miestas

Kauniečių patogumui – dar vienas dviračių takas

Paskelbta

Kauno mieste planuojama įrengti dar vieną pėsčiųjų ir dviračių taką. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu iš Europos Sąjungos fondų skirta 122,8 tūkst. eurų pėsčiųjų ir dviračių takui įrengti rekonstruojant Eigulių, Nuokalnės gatves ir Tvirtovės alėją.

Iki šiol didžioji dauguma pėsčiųjų ir dviračių takų Kaune yra nutiesta Nemuno ir Neries upių krantinėse. Tai daugiau pažintiniai, rekreaciniai, nei skirti susisiekimui tarp miesto ir miegamųjų rajonų takai. Tačiau darnaus judumo planą parengęs Kauno miestas siekia išplėsti dviračių takų tinklą ir pagerinti susisiekimą dviračiais ir pėsčiomis, kartu mažinant aplinkos taršą.

Įrengus pėsčiųjų ir dviračių taką rekonstruojant Eigulių, Nuokalnės gatves ir Tvirtovės alėją miestiečiai taps mobilesni ir galės lengviau dviračiais arba pėsčiomis iš gyvenamųjų rajonų pasiekti miesto centrą. Numatytas rekonstruoti takas bus 1,54 km ilgio. Dar viena naujovė – Eigulių gatvėje automobilių eismas bus perorganizuojamas į vienpusį, suformuotos įvažos per takus į sklypus. Taip pat bus atsižvelgta ir į žmonių su negalia poreikius. Planuojama, kad eismas takuose bus reguliuojamas ženklinimu ir šviesoforais susikirtimuose su gatvėmis.

Tikimasi, kad įrengus šį pėsčiųjų dviračių taką miesto gyventojai mieliau naudosis bevariklėmis transporto priemonėmis, o kartu mažės spūstys bei oro tarša. Tiesiogiai šio tako naudą pajus ne tik Žaliakalnio, Centro seniūnijos, bet ir visi Kauno gyventojai ir svečiai, norintys bevariklėmis transporto priemonėmis iš miegamųjų rajonų pasiekti miesto centrą.

Pastaraisiais metais Kauno miestas ypač praplėtė pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Daugiau kaip 10 km naujų takų įsijungė į vientisą miesto dviračių takų tinklą. Šiuolaikiškai įrengtas 4,3 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas, palei Veiverių gatvę vedantis nuo Vytauto Didžiojo tilto iki miesto ribos, sujungė Kauno senamiestį su Aleksoto seniūnija. Taip pat pernai baigtas naujas 6,1 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas Savanorių pr. – nuo Laisvės alėjos iki Kauno miesto ribos.

Pėsčiųjų ir dviračių takams pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos investicijų priemonę „Pėsčiųjų ir dviračių takų rekonstrukcija ir plėtra“ skiriama 10,2 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos informacija

Skaityti toliau

Skaitomiausi