Pirmadienis, rugpjūčio 26
kamerinės, Kaune įpusėjęs kamerinės muzikos festivalis ragina nepraleisti galimybių, Kaunieciams.lt

Kaune įpusėjęs kamerinės muzikos festivalis ragina nepraleisti galimybių

0

Įpusėjo aštuntasis tarptautinis kamerinės muzikos festivalis „Avanti“, kuriame pirmą kartą Lietuvoje sukviesti didžiųjų šalies miestų kameriniai orkestrai. Kauno publiką jau pasiekė Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos kamerinės muzikos profesionalai, tačiau finišo tiesioji dar prieš akis – klausytojų laukia dar du skirtingų tematikų koncertai ypatingose erdvėse.

Balandžio 10 dieną festivalį atidarė jo šeimininkai – VDU kamerinis orkestras, drauge su solistais. Festivalio vadovė Rita Bieliauskaitė džiaugėsi itin gausiai susirinkusia publika, atėjusia paklausyti ne tik stiprių muzikantų, bet ir lietuvių kompozitorių kūrinių – atidarymą organizatoriai paskyrė Giedriaus Kuprevičiaus 75-am jubiliejui ir 150-osioms Juozo Naujalio gimimo metinėms paminėti.

Ne mažiau dėmesio sulaukė ir vienas inovatyviausių kamerinės muzikos kolektyvų Lietuvoje Gedimino Gelgoto vadovaujamas Naujų idėjų kamerinis orkestras (NIKO). LRT radijo laidoje “Pakeliui su klasika“ kompozitorius teigė, kad „festivalis „Avanti“ yra gyvas organizmas, o tokie festivaliai yra didelis malonumas atlikėjams. Klausytojai šį malonumą jaučia ir būtent tai juos stipriai traukia – festivaliai ir muzika, išjudinantys visus vandenis.“ Po įspūdingo NIKO pasirodymo festivalio vadovė pasakojo, kad „koncertas sulaukė neįtikėtinų ovacijų, kurios įrodė, jog Kauno publika geba nepaprastai jautriai ir profesionaliai įvertinti aukšto lygio atlikėjus. Manau, dar neatėjus 2022-iesiems, jau esame tikra kultūros sostinė.“ Tai pasitvirtino ir balandžio 13 dieną vykusiame Klaipėdos kamerinio orkestro ir solisto violončelininko Mindaugo Bačkaus koncerte, po kurio muzikantas pastebėjo, kad „noras burtis, jungtis, telktis, o ne konkuruojant susiskaldyti reiškia sveikstančias Lietuvos žmonių sielas.“

Festivalio renginiuose dar nespėjusiems apsilankyti, arba apsilankiusiems ir supratusiems, kad svarbu išnaudoti likusias progas, galimybių dar yra. Balandžio 17 dieną festivalis keliasi į sakralinę erdvę – Kauno Šv. Apaštalų Petro ir Povilo arkikatedrą baziliką, kurioje skambės Vilniaus Šv. Kristoforo kamerinio orkestro ir choro „Vilnius“ atliekama muzika. Programoje – du ypatingi kūriniai: Ramintos Šerkšnytės kompozicija „De profundis“ kameriniam orkestrui ir monumentali James’o MacMillano septynių dalių kantata „Septyni paskutiniai žodžiai nuo kryžiaus“. Šis koncertas – tai proga pasitikti artėjančias Velykas su viena jautriausių ir įtaigiausių Kristaus kančios tema sukurtų kompozicijų istorijoje. Paskutinę Kristaus kančios valandą pasakojanti muzika lydima originalių, iš keturių Šventojo Rašto evangelijų paimtų tekstų, todėl bus giedama anglų ir lotynų kalbomis.

Paskutinė festivalio šventė vyks balandžio 18 dieną – didžiausią iki šiol rengtą „Avanti“ uždarys VDU kamerinis orkestras drauge su Baltijos gitarų kvartetu. Jautrią, spalvingą ir subtilią muziką žadantis kolektyvas garsiose pasaulio scenose pristatomas kaip lyderiaujantis gitarų ansamblis Baltijos šalyse. VDU kamerinis orkestras šiame koncerte tęsia savo tradiciją pristatyti įdomiausius naujus kūrinius, todėl VDU didžiojoje salėje vos trečią kartą Lietuvoje skambės vieno iš kvarteto narių – Chriso Ruebenso – „Paprasto žmogaus istorijos“ gitarų kvartetui ir kameriniam orkestrui. Greta bus atlikti dar du kūriniai – G. Bacewicz Koncertas styginių orkestrui, o prisijungus pianistui Vytautui Lukočiui ir A. Schnittke Koncertas fortepijonui ir kameriniam orkestrui. Festivalio organizatoriai kviečia pasinaudoti paskutinėmis progomis įkvėpti „Avanti“ oro.

VDU inf.