ĮmonėsSveikataVideo

Kaune dirbanti kineziterapeutė: mažinti sprando bei nugaros skausmus galime ir namuose (video)

0

Tokių skausmų dažniausia atsiradimo priežastis – ilgai sėdimas darbas, vairavimas, taisyklingos stuburo padėties neišlaikymas, per didelė ilgalaikė apkrova vienai raumenų sistemos grupei. Tačiau darbo neišvengsime, o skausmas gali vis didėti. Yra keli esminiai dalykai, kuriuos gali padaryti kiekvienas: darbe, vonioje, važiuojant automobiliu ar tiesiog stovint prekybos centro kasoje. Kineziterapeutė atskleidžia „raudono šviesoforo“ ir kitus patarimus.

Priežastis dažniausiai būna ne skausmo vietoje

Įvyksta raumenų, raiščių ir fascijų pertempimas. Pirmiausiai žmogus pajaučia pirminius signalus: nugaros ir pečių nuovargį, trumpai pasireiškiančius dilgtelėjimus.

Specialistė sako, kad kai didžiąją krūvio dalį nuolat gauna vis tos pačios raumenų grupės – jos pervargsta. Prasideda fiziologiniai pokyčiai. Pradeda spazmuoti, stingti, trumpėti vienos raumenų grupės, o kitos, savo ruožtu, silpnėti. Ilgai sėdint susikūprinus – sutrumpėja krūtinės raumenys, o viršutinės nugaros dalies, tarpumenčio raumenys neproporcingai išilgėja ir pasidaro silpni.

„Kaklo raumenys bando kompensuoti krūtininės nugaros dalies raumenų silpnumą, nes turi išlaikyti galvą. To pasekmė – kaklo skausmai.

Todėl visada sakau, kad pradinė priežastis nebūtinai yra ten, kur  skauda.“ – pabrėžia Sveiko judesio studijos „Kinesis“ kineziterapeutė Edita Čiapienė.

„Raudono šviesoforo“ taisyklė padeda mažinti sprando ir nugaros juosmens skausmą

Raumenys nesustings, jeigu jiems duosime pailsėti bent kelias sekundes. Tam, kad nesusidarytų įtampa, specialistė rekomenduoja kas 20-30 min. daryti apie 30 s. pertraukėlę.

„Tai gali būti tiesiog galvos pasukiojimas, atsistojimas, nuėjimas nuo vieno taško iki kito. Juk nesunku sugalvoti veiksmą, kad tiesiog ilgą laiką nebūtume vienoje pozoje.“

Masažai ar fizioterapija – tai pagalbinė priemonė, norint spręsti jau susidariusias problemas. Tačiau pats pagrindinis „vaistas“ yra tikslingas judesys, specializuota mankšta, kineziterapija.

Specialistė akcentuoja, kad tą „sportą“ daugelis įsivaizduoja, kaip smarkiai besidaužančią širdį, bėgantį prakaitą ir aktyvų fizinį veiksmą. Tačiau Edita Čiapienė rekomenduoja prisiminti „raudono šviesoforo“ taisyklę.

„Sėdint už vairo ir laukiant, kol užsidegs žalias šviesoforas automobilyje galite atlikti kelis paprastus pratimus. Vieną – prie pirmo šviesoforo, kitą – prie antro. Taip išnaudosite laiką ir tuo pačiu padarysite paslaugą savo kūnui“.

„Raudono šviesoforo“ pratimais specialistė dalinasi šiame vaizdo įraše:

[youtube v=”a6nvDu-8mVc”]

5 1 Balsuoti
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti naujus komentarus
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
Visi komentarai

Jums gali patikti

Dagiau iš temos: Įmonės