Prieš kelis metus prezidentė Dalia Grybauskaitė kirpo kaspniėlį atsidarant IKEA parduotuvei ir net demonstratyviai pirko uogienę. Kadenciją jau baigusi šalies vadovė siuntė signalą: atkeliavo naujoviška įmonė. Patemps už ausų ir visus kitus į verslo etikos aukštumas. Kaunietis, kurio pavardė redakcijai žinoma, pasidalino įspūdžiais: tampo nebent nervus. Pasipiktinusio pirkėjo emocijas kiek praretinome.
Tikėtasi greit ir patogiai
„Užsakėme baldus internetu pristatymui į Kauną. Tiesiai į naujus namus. Norėjome, kad viskas būtų patogu, greita ir kokybiška, kaip žadėjo visos IKEA, kurios parduotuvė Vilniuje, reklamos. Mat būtent Vilniuje buvo man reikiama prekė. Kaina tiko, prekė irgi. Tik štai, bėda – atvažiavo viena dalis lovos su broku. Tai paaiškėjo, ėmus ją surinkinėti. Nepakeitus tos dalies – baldo surinkti neįmanoma ir gyventi naujai įsirengtame būste neįmanoma, nes išdėliotos dalys užima didžiąją dalį kambario, kuriame turėčiau miegoti. Manėme, bėdos nebus – skandinavai juk, ne rusai kokie. Čia ir prasidėjo įdomybės,“ – redakcijai pasakojo kaunietis Visvaldas (vardas redakcijos pakeistas).
Klientai (Visvaldas su sutuoktine) tikina mėginę sutarti su įmone gražiuoju, kadangi tikrai tikėjosi atsakingo požiūrio. Viskas, jo teigimu, pasirodė ne taip jau gražu ir pūkuota.
„Kaune yra IKEA skyrius, tad logiška būtų, kad kas nors būtų sprendžiama per jį. Deja, ten nieko pešti neišeina. Gyvename elektronikos amžiuje, tačiau elektroniniu paštu pretenzijos irgi nėra priimamos. Viskas tik telefonu. Kodėl čia taip? Gal tam, kad neliktų rašytinių įrodymų? Net negalėjau patikėti, kad taip galima galvoti. Tarsi progresyvios ir išreklamuotos įmonės geniali vadyba nesuprastų, jog įrašyti galima ir pokalbį telefonu. Juk pas mus daug kas mėgsta klientus bauginti „pokalbį įrašysime“. Lyg kita pusė to nemokėtų,“ – piktokai ironizavo Visvaldas.
Skamba kaip pasityčiojimas
Taigi, kaip pasakoja piktasis pašnekovas, žmona skambina į Vilnių. Išgirsta, anot Visvaldo, „logišką“ atsakymą: „Be problemų – atvažiuokite, atvežkite, pakeisime.“
Toliau įdomiau. Amą, pasak kauniečio kliento, mėginanti išsaugoti žmona patikslina situaciją: „Aš juk tam ir užsakiau pristatymą, kad nereiktų važinėti. Dabar su viena lenta turiu „bogintis“ į Vilnių?“
Supratingoji IKEA vadybos linija sutinka, kad tai nėra visai logiška ir pažada apsvarstyti klausimą per nelabai, kaip jai atrodo, 10 darbo dienų.
„Viskas būtų gal ir nieko, jei ne kai kurie niuansai. Visas kambarys užgrioztas detalėmis dėl vienos lentelės, kurios tarptautinius laurus pelniusios firmos filialas Kaune, net padedant centriniam ofisui, neįgalus operatyviai pakeisti. Na niekaip neišeina, turint omenyje, kokia kieta firma ir kokios yra technologinės XXIa. galimybės. Apsišarvavus kantrybe – į ją smogiama dar kartą. Paskambino jie (IKEA vadyba, – kaunieciams.lt) po 7 dienų. Paprašė, dideliam mūsų nustebimui, visų pirkimo dokumentų, nes neva nemato jų savo pirkimo sistemoje. Paprašė dar ir apmokėjimo dokumento, nors tikrai nebūtų vežę prekės, kol už ją nebūtų apmokėta. Visgi, reikalingą detalę atvežė… Bėdą išsprendė. Per 10 dienų. Tik kam tuos nervus klientui gadinti ir savo reputaciją?,“- spėlioja kaunietis.
P.s.
Redakcija paprašė IKEA atstovų spaudai komentaro – laukiame replikos.