Redakcija gavo kelis skaitytojų laiškus, kuriuose jie teiravosi, patarimų. Kauniečiai skundėsi, kad dabar itin sunku rasti darbuotojus, kurie sąžiningai padėtų įsirengti namus. Ir pagal skelbimus sunku tuos darbininkus pasirinkti. Nes, pasak, skaitytojų – namų įrengimo darbai dažnai būna padaromi atmestinai arba reikia nuolat stovėti „už nugarų“ tiems darbininkams ir kontroliuoti jų darbą. Kitu atveju – po metų ar dviejų, pasimato tų darbų brokai. „Dažytojų brolijos“ ekspertas Vidas atskleidė tokių darbų užkulisius ir davė patarimų kaip atskirti profesionalais darbo specialistus nuo mėgėjų.

Pradėkite nuo darbų pavyzdžių ir rekomendacijų

Vyras pasakoja, kad glaistymu, dažymu užsiima jau 15 metų – „Labai svarbu suprasti, kokie yra žmogaus, įsirenginėjančio būstą poreikiai, rūpesčiai ir lūkesčiai. Kokio rezultato jis tikisi ir kokią pridėtinę vertę savo darbu jam galima suteikti. Tad vienas iš gero meistro bruožų – įdėmus klausymas ir įsigilinimas į kliento poreikį. Visada atkreipkite dėmesį į tai, kaip darbuotojas su jumis kalba: ar išklauso, kiek pateikia prieštaravimų ar nuoširdžių patarimų. Tiek prieštaravimai, tiek patarimai turi būti pagrįsti loginiu paaiškinimu.”

Deja, šiuolaikinėje rinkoje sunku iš pirmo žvilgsnio atskirti profesionalą nuo pradedančiojo. Dažnai net jų kainos būna labai panašios ir pasitaiko, kai patirties neturintys darbuotojai reklamuojasi spaudoje, internete ar net televizijoje. Tai gera marketingo strategija, tačiau neužtikrina darbų kokybės. Manau, kad geriausia ką galite padaryti, tai prieš samdant, paprašyti parodyti darbų pavyzdžių. Juos įdėmiai išanalizuokite, įvertinkite kokybę ir būtinai paprašykite pateikti buvusių klientų rekomendacijų. Nes teigiamas kliento įvertinimas yra daug svarbiau, už skambius lozungus ir spalvingas reklamas.“ 

« 1 5 »
« 1 11 »
Kaip pastebėti defektą? 

Vidas pasakoja, kad glaistymo ir dažymo darbų brokas gana lengvai matomas plika akimi. Stenkitės apžiūrėti nudažytus plotus natūralioje šviesoje arba sujungus visas patalpos šviesas. Tada pastebėsite visus spalvos ar paviršiaus nelygumus. 

Kiek sudėtingiau su įtrūkimais ir pūslėmis. Įtrūkimai gali atsirasti ne nuo nekokybiško glaistymo ar dažymo, bet dėl to, kad „sėda“ naujos statybos namas arba traukiasi gipskartonis. Jei pūslės ant sienų iššoka iškart – reiškia neteisingai buvo paruoštas dažomas paviršius. O jei pūslės pasirodo tik po pusmečio, ar net metų – greičiausiai sienų drėgnis yra ženkliai per didelis. Taip gali atsitikti jei sienų mūras nebuvo iki galo išdžiuvęs, drėgmė skverbiasi per pamatą ar stogą. 

Kalbant apie lubas, jas nuo sutrūkinėjimo apsaugo paliktas kompensacinis tarpas tarp pačių lubų ir sienų (buitiškai dar vadinama šešėline siūle). Panaši situacija ir su sienomis, dengtomis gipsu. Jei sienos padengiamos gipskartonio plokštėmis ir joms nepalikta vietos paslankumui, atsiradus namo mikrojudesiams atsiras ir įtrūkimų. 

« 1 5 »
« 1 11 »

Iš esmės kai kuriuos nesklandumus galima numatyti ir jiems užkirsti kelią. Svarbiausia, nebijokite savo nuogąstavimų išsakyti darbininkams ir paklausti, o kokių priemonių jie imsis, kokias technikas naudos ir kodėl. 

Ar verta pasitikėti visų galų meistru? 

Ekspertas sako, kad savo darbe remiasi japonų liaudies išmintimi – „Mažiau yra daugiau. Todėl pas mus dirba tik glaistytojai–dažytojai, kurių kiekvienas turi savo darbo dalį, kurią geba atlikti kokybiškai ir greitai. 

Remdamasis savo patirtimi sakau, kad vienas žmogus negali žinoti visko apie viską. Jis gali būti profesionalas tik vienoje konkrečioje srityje. Ir visada dirbant yra žmogiškos klaidos tikimybė, tad jei vienas darai viską, kas tave tikrins? Klientas? Tad aš rekomenduoju rinktis gerai susidirbusią komandą. Bus ir greičiau ir pigiau. Nesidrovėkite darbuotojo ar jų komandos paklausti, kiek laiko dirba kartu. Galite ir pasiteirauti, kiek patirties turi konkrečiame darbe, kuriam samdote.“ 

« 1 5 »
« 1 11 »
Galima prašyti garantijų 

Vidas pataria, kad pasikliauti galima tais rangovais, kurie siūlo pasirašyti sutartis – „Jose numatomi ir terminai, ir darbai, kurie bus atliekami ir laikas, kada jie turi būti užbaigti. Mėgėjai dažnai bando manipuliuoti klientais sakydami, kad sutartis nereikalinga, nes jie viską padarys net greičiau ir gal pigiau, nei bus sutartyje. 

Tačiau realybė yra tokia, kad sutartis apsaugo tiek dirbančius asmenis, tiek klientą. Sutartyje turi būti ir nurodyti veiksmai, kurių bus imtąsi, jei darbai vėluos arba jei klientas persigalvos. Taip pat iš karto sutariami darbų įkainiai. Tad net prireikus papildomų paslaugų viskas lieka skaidru ir aišku. Sutarties pasirašymas nepakelia galutinės sąmatos kainos. Veikiau priešingai. Atsiminkite, kad nei sutartis, nei garantijos jums papildomai nekainuos – tai yra savaime suprantamas žmogui pagarbą turinčios įmonės bruožas.“

Darbai baigti, o rezultatas netenkina. Ką daryti?

„Darbas yra baigtas tada, kai galutinis rezultatas tenkina abi puses. Visais atvejais geriausias sprendimas yra kalbėtis! Drąsiai tarkitės su rangovais, išsakykite savo nuogąstavimus ir parodykite, kur ir ką norite pakeisti. Save gerbianti įmonė visada ieškos kompromiso su klientu. Kaip ir minėjau, labai svarbios yra klientų rekomendacijos, tad profesionalūs darbininkai visada ras būdą padaryti taip, kad abi pusės liktų patenkintos. Iš patirties galiu pasakyti, kad tikrai verta net perdaryti darbą. Nes laimingas klientas ne tik pats grįš sekantiems remontams, bet ir kitiems rekomenduos.“ 

0 0 vote
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
View all comments