Verslas

Kaip elektroninės parduotuvės keičia verslo ir vartotojų pasirinkimus

0

Elektroninė komercija visuomet buvo vertinama kaip pagrindinis ateities vartotojų pasirinkimas, tačiau jau šiandien e. komercijos sritis yra kaip niekad puikiai išvystyta. Išorinis pasaulis, kuris daugeliui vartotojų ilgą laiką buvo vienintelė tikra ir jiems suprantama aplinka, dabar tapo netikrumo ir pavojų kupina erdve, kurioje be viso to tenka laikytis ir socialinio atstumo, tokiu būdu elektroninės parduotuvės tiek verslui, tiek ir vartotojams tampa  nepamainomu pasirinkimu.

Kodėl e. komercija ir toliau sparčiai augs?

Elektroninės komercijos rinka labai sparčiai augo ir iki pandemijos pradžios, tačiau nuo pandemijos paskelbimo e. komercijos rinka patyrė dar didesnį proveržį. Skaičiuojama, kad nuo pandemijos pradžios e. komercijos rinka išaugo taip, kaip įprastinėmis rinkos sąlygomis būtų augusi 4-6 metus! Pandemija akivaizdžiai parodė, kokiais didžiuliais privalumais pasižymi elektroninių parduotuvių kūrimas ir kaip verslas bei vartotojai gali gauti naudos. Vien per 2020 m. gegužės mėn. karantiną pasaulinės e. komercijos pardavimai pasiekė 69,3 milijardus EUR, o tai yra net 77 % augimas lyginant su ankstesniais metais.

Ekspertai mano, kad tai nėra trumpalaikiai pokyčiai, kurie pasikeistų, kai gyvenimas grįš į įprastines vėžes. Prognozuojama, kad per 2021 m. e. komercijos augimas taip pat turėtų siekti beveik 20 %! Visa dabartinė pasaulyje susiklosčiusi situacija tapo pagrindine varomąja jėga visai e. komercijos rinkai. Nuo šiol vartotojai elektronines parduotuves žiūrės visai kitaip ir nemaža dalis jų apsipirkimą internetu pavers įprastine savo kasdienio gyvenimo dalimi.

Elektroninių parduotuvių privalumai vartotojams

Elektroninės parduotuvės yra prekybai skirti įrankiai, kuriuos naudoja verslas ir kurie suteikia daugiau patogumo vartotojams. Todėl verta išskirti keletą privalumų, kuriuos elektroninės parduotuvės suteikia pirkėjams, ir apie juos pakalbėti plačiau.

Mažesnės kainos

Mažesnės e. komercijos sąnaudos lyginant jas su fizinių parduotuvių patiriamais kaštais nulemia ir didesnes vartotojų santaupas. Ir tai yra vienas iš pačių svarbiausių e. komercijos privalumų. Elektroninių parduotuvių kainos paprastai būna žemesnės už fizinių parduotuvių taikomą kainodarą. Be to, elektroninės parduotuvės savo vartotojams turi galimybę lengviau pasiūlyti reguliarias nuolaidas ir taikyti įvairias akcijas, kuriomis pirkėjams labai paprasta pasinaudoti.

Didesnis patogumas ir saugumas

Apsipirkimas bet kuriuo metu ir būnant bet kurioje vietoje mūsų laikais tampa prioritetiniu vartotojų pasirinkimu – ir ne tik dėl pandemijos. Elektroninės parduotuvės pirkėjams suteikia galimybę apsipirkti tiesiai iš savo miegamojo! Tai leidžia išvengti didelių klientų eilių, transporto priemonių spūsčių, blogo oro ir kitų nepatogumų, su kuriais paprastai tenka susidurti, kai nusprendžiama apsipirkti tradiciniu būdu.

Mažesnės laiko sąnaudos

Centriniame Kauno turguje – tik natūralias uogas savo gaminiams naudojanti desertinė „Prisirpom“

Mes gyvename tokiu metu, kai daugeliui laikas yra tikrų tikriausia prabanga, elektroninės parduotuvės tampa tikru išsigelbėjimu savo laiką branginantiems vartotojams. Prieš kelerius metų atliktos apklausos parodė, kad daugiau nei 60 % vartotojų savo apsipirkimo kelionę pradeda būtent internete, todėl atrodo visiškai suprantama, kad vartotojams yra patogiau pirkti ten, kur jie jau yra – internete. Tokiu būdu nebereikia fiziškai vykti į pasirinktas parduotuves ir susidurti su jau minėtais tradiciniam prekybos modeliui būdingais nepatogumais, kurie didina brangaus laiko sąnaudas.

Didesnis prekių asortimentas

Kalbėdami apie tarptautinę rinką matome, kad šiandien vartotojai jiems aktualias prekes gali įsigyti iš bet kurios pasaulio šalies – ar tai būtų JAV, Anglija, ar Kinija. Viskas, ką pirkėjai turi padaryti, tai pasinaudoti pasirinktomis elektroninėmis parduotuvėmis, kurios suteikia gerokai didesnę pasirinkimo laisvę, siūlydamos itin platų prekių asortimentą.

Informacija pagrįstų sprendimų priėmimas

Apsiperkant internetu galima priimti kur kas labiau informacija pagrįstą sprendimą, nes čia yra galimybė peržiūrėti kitų vartotojų pateiktus atsiliepimus ir apžvalgas, perskaityti produktų aprašymus, peržiūrėti vaizdo medžiagą, susipažinti su papildomais techniniais duomenimis ir net palyginti labai skirtingus ir labai panašius produktus, galiausiai išsirenkant patį tinkamiausią.

Be to, naudojantis elektroninėmis parduotuvėmis paprasčiau atlikti ir palyginamąjį pirkimą, kai lyginamos skirtingose internetinėse parduotuvėse siūlomos panašios ar tokios pačios prekės, atsižvelgiant į jų kainą ir kitus veiksnius.

E. komercijos privalumai verslui

Kadangi vis daugiau verslų iki tol vykdytą fizinę prekybą perkelia į virtualią erdvę, o apie prekybos veiklą galvojančios naujos įmonės pirmiausia pradeda nuo elektroninės prekybos, labai svarbu žinoti, kuo e. komercija gali būti naudinga šiuolaikiniam verslui.

Mažesnės išlaidos

Verslas, kuris pasirenka prekybą vykdyti internete, išvengia didelių išlaidų, kurios atsiranda vykdant fizinę prekybą. Be to, kadangi didelė dalis e. komercijos procesų yra automatizuoti, prekybai reikia ir mažesnio skaičiaus darbuotojų. Tuo tarpu naudotis skaitmeninės rinkodaros priemonėmis yra gerokai veiksmingiau ir paprasčiau – tokie sprendimai pasižymi kur kas didesniu konversijos rodikliu ir dažniausiai yra pigesni nei tradicinė reklama. Visa tai nulemia mažesnius verslo kaštus, kurie įtakoja ir palankesnę kainodarą.

Didesnė auditorija

Verslas, kuris nevengia e. komercijos, suteikia sau galimybę pasiekti kur kas didesnę auditoriją. Elektroninių parduotuvių dėka nebelieka jokių ribų – elektroninėmis parduotuvėmis besinaudojantys vartotojai gali būti bet kurioje pasaulio šalyje. Tai reiškia, kad verslas tokiu būdu save išlaisvina ir pašalina fizinei prekybai būdingus apribojimus.

Svarbu ir tai, kad elektroninės parduotuvės tikslinių reklamos priemonių pagalba gali lengviau pasiekti tikslinę auditoriją, kurią galima labiau sudominti siūloma produkcija. Todėl tokiu būdu išplėsti savo vartotojų ratą yra kur kas paprasčiau.

Vartotojų duomenys

Vykdant elektroninę prekybą verslas turi galimybę surinkti labai vertingus duomenis, kurių pagalba tampa lengviau formuoti savo rinkodaros strategiją ir vartotojams pasiūlyti jų lūkesčius ir poreikius atitinkančius sprendimus. Fizinės prekybos atveju paprastai tokios galimybės nėra.

Ir šiuo atveju kalbame ne tik apie tokius duomenis kaip vardas, e. pašto adresas ar telefono numeris, kurie naudojami registruojantis elektroninėse parduotuvėse. Kalbama ir apie vartotojų elgsenos ir demografinius duomenis, apie tai, kaip vartotojai apsiperka, kokias prekes jie peržiūri, kiek laiko jie praleidžia parduotuvėje, kokia yra jų vidutinė krepšelio vertė ir kt. Tokia informacija verslui padeda ir veiksmingiau formuoti savo rinkodaros strategiją, pasirinktomis priemonėmis nusitaikant į savo tikslinę auditoriją.

Lengvesnė plėtra

Plečiant savo fizinės prekybos veiklą susiduriama su kur kas didesnėmis laiko sąnaudomis, gerokai didesnėmis pastangomis ir nepalyginamai didesnėmis išlaidomis. Tačiau elektroninės prekybos atveju tokių nepatogumų nėra.

Elektroninių parduotuvių kūrimas užtikrina, kad plečiant savo prekybinę veiklą internetu tai padaryti būtų labai nesudėtinga ir nebrangu. Viskas, ką tokiu atveju reikia padaryti, tai praplėsti savo elektroninės parduotuvės funkcionalumą, padidinti prekių pasiūlą arba elektroninę parduotuvę pritaikyti skirtingų šalių rinkoms. Taigi, buvimas internete pašalina būtinybę atidaryti naujas fizines parduotuves ir susidurti su didelėmis biurokratinėmis kliūtimis.

Veikia visą parą

Fizinės parduotuvės paprastai turi savo darbo valandas, tačiau elektroninėms parduotuvėmis visa tai yra svetima – jos veikia 24 val. per parą ir 7 dienas per savaitę! Net jei nakties metu aptarnaujantis elektroninės parduotuvės personalas nedirba, pati elektroninė parduotuvė veikia automatiškai, kad kiekvienas vartotojas galėtų pateikti savo užsakymą nuotoliniu būdu.

E. komercija ir elektroninių parduotuvių kūrimas

Elektroninės parduotuvės niekur nežada trauktis. Tai yra ne tik šių dienų, bet ir ateities sprendimas, kurio populiarumas auga geometrine progresija. Todėl jei neseniai ėmėtės prekybinės veiklos ar jau kurį laiką vystote savo verslą, tačiau dar nespėjote išbandyti virtualios erdvės teikiamų privalumų, profesionalus elektroninių parduotuvių kūrimas Kaune, Vilniuje ar bet kurioje kitoje mūsų šalies vietoje yra tai, kas gali padėti jums žengti tvirtą žingsnį į  e. komercijos rinką, kuri siūlo gerokai daugiau privalumų nei fizinė prekyba.

Jums gali patikti

Dagiau iš temos: Verslas