Pavasarį prasidėjusi geležinkelio rekonstrukcija vyksta sklandžiai. Tikimasi, kad pagrindiniai darbai bus baigti kaip ir planuota – rugsėjo 1 dieną. Apie tai portalą „kauniečiams“ informavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai.
Darbai verda
„Šiuo metu visame Kaunas–Palemonas geležinkelio ruože vykdomi „Rail Baltica“ vėžės geležinkelio kelio žemės sankasos statybos, drenažo ir latakų įrengimo darbai. Sutvirtinami žemės šlaitai, statomos atraminės sienutės“, – sakė bendrovės komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Valančė.
Ji atkreipė dėmesį, kad lygiagrečiai atliekami ir Kauno miesto pietrytinio automobilių aplinkkelio, tunelio po geležinkeliu statybos darbai, pradėtas statyti geležinkelio viadukas per K. Baršausko gatvę.
„Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose tiesiamas 1435 mm/1520 mm pločio vėžės sugretintas geležinkelio kelias. Pertvarkomas geležinkelio kontaktinis tinklas bei kiti susiję elektros, dujų, šilumos inžineriniai tinklai. Kartu su rangovu dedame visas pastangas, kad vykdomi darbai būtų baigti, kaip ir suplanuota – rugsėjo 1 d.“, – pabrėžė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.
Didės greičiai
Baigus darbus, 9 km ruože bus rekonstruota apie 15 km geležinkelio kelio: nutiesti 9 km naujos 1435 mm vėžės, ir 2 km sugretintos 1435/1520 mm vėžės. Iš jų 1,29 kilometro – Kauno geležinkelio tunelyje. Taip pat bus rekonstruota 3,6 kilometro esamo, 1520 milimetrų vėžės kelio, ir įrengti 27 iešmai.
„Lietuvos geležinkelių“ teritorijos ribose atliekami darbai iš viso atsieis 54,7 mln. 85 proc. šios sumos finansuojama Europos Sąjungos, 15 proc. – Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.
Šiuo metu atliekami darbai – tik dalis didelio masto projekto, kuris Kauną turėtų paversti svarbiu tarptautiniu logistikos centru gabenant krovinius Rytų ir Vakarų bei Šiaurės ir Pietų transporto koridoriais. Gerokai sparčiau bus galima keliauti tiek vidaus, tiek užsienio maršrutais: iš Vilniaus į Kauną kelionė truks 36 min., Varšuvą bus galima pasiekti per nepilnas 5 val., Rygą – per 1,5 val., o Taliną – per 3,5 val.
Tobulina paslaugų kokybę
Vykstant rekonstrukcijai, daliai keleivių tenka naudotis Palemono geležinkelio stotimi. Pasiteiravome, ar keleiviai susiduria su nepatogumais didesniems keleivių srautams tik iš dalies pritaikytoje Palemono stotyje.
„Gautus atsiliepimus įvertiname, esant galimybėms tobuliname minėtoje geležinkelio stotyje teikiamų paslaugų kokybę“, – patikino bendrovės atstovė.
Investuodami į infrastruktūros tobulinimą „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi reikšmingai pakeisti paslaugų kokybę ir gerokai padidinti keleivių skaičių. Tvirtinama, jog keliones traukiniais pasirinkusių keleivių skaičius 2018-aisiais viršijo penkis milijonus.
Anot transportininkų, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius, keliones traukiniais rinkosi net 17,2 proc. daugiau keleivių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Didžiausias keleivių srautų augimas fiksuotas naujame traukinių maršrute Vilnius – Jašiūnai, Kaunas – Marijampolė, Vilnius – Kena, Kaunas – Kybartai.