ĮmonėsEksperto patarimai, kaip sutaupyti automobilio remontui

Nėra didesnio siaubo nei pramiegoti darbą, atbėgti iki automobilio ir suvokti, kad šiandien jis tiesiog neužsiveda. Ką tokiais atvejais daryti ir kaip nepermokėti remontuojant automobilį pasakoja „Bero car service“ automobilių priežiūros ekspertas Kęstutis.  Vairavimo komfortą trikdantys gedimai Žiemos rytais automobilis nesikuria arba tai atlikti sunku dėl pakaitinimo žvakių gedimo, kuro sistemos problemų, prastai veikiančių kuro purkštukų, nusilpusio akumuliatoriaus ar užsikimšusio kuro filtro. Pasak automobilių priežiūros eksperto Kęstučio, tai dažniausiai šaltuoju sezonu pasitaikantys gedimai.  Gyvenimo būdas...
Donata Zabulionė Donata Zabulionė2020 10 vasario

Nėra didesnio siaubo nei pramiegoti darbą, atbėgti iki automobilio ir suvokti, kad šiandien jis tiesiog neužsiveda. Ką tokiais atvejais daryti ir kaip nepermokėti remontuojant automobilį pasakoja „Bero car service“ automobilių priežiūros ekspertas Kęstutis. 

Vairavimo komfortą trikdantys gedimai

Žiemos rytais automobilis nesikuria arba tai atlikti sunku dėl pakaitinimo žvakių gedimo, kuro sistemos problemų, prastai veikiančių kuro purkštukų, nusilpusio akumuliatoriaus ar užsikimšusio kuro filtro. Pasak automobilių priežiūros eksperto Kęstučio, tai dažniausiai šaltuoju sezonu pasitaikantys gedimai. 

Atšalus orams labai nelaukiami ir salono šildymo sistemos gedimai. Nešylantis salonas gali signalizuoti ne tik apie salono šildytuvo ventiliatoriaus, reguliavimo sklendžių gedimus. Tai gali būti ženklas, kad yra problemų su varikliu, užsikimšusi aušinimo sistema, atsirado aušinimo skysčio nuotėkis, užstrigo termostatas, perdegė variklio galvos tarpinė. 

Žiemos metu kelio danga pasidaro slidi, suprastėja matomumas. Todėl vertėtų pasirūpinti, kad vairavimo papildomai neapsunkintų važiuoklės gedimai. Suklusti vertėtų jei pajutote, jog automobilis kelyje darosi nestabilus, važiuojant tiesiu keliu tarsi tempia į šoną, atsirado vibracija važiuojant, suprastėjo stabdymas arba stabdant atsirado pašalinių garsų. Netvarkomos važiuoklės problemos taip pat gali sukelti nemalonumų ar nelaiku užbaigti planuotą kelionę. 

Paprasta diagnostinė gudrybė, padėsianti nepermokėti už remontą

Vienas didžiausių vairuotojų siaubų yra prietaisų skydelyje užsidegusi „Check engine“ (liet. patikrinkite variklį) lemputė. Ji perspėja, kad gedimas atsirado variklio arba pavarų dėžės srityje. Kęstutis pasakoja, kad ne visada šis signalas praneša apie didelį ir lengvai randamą gedimą. Tokiais atvejais, kai gedimas nėra visiškai aiškus, jis rekomenduoja atlikti kompiuterinę diagnostiką  – „Kai kuriems šis žodis sukelia negatyvias mintis, nes atrodo, kad tai pinigų metimas į balą. Tačiau galiu užtikrinti, kad spėlioti ir bandyti keisti vieną ar kitą detalę neįsitikinus, ar tikrai ji kalta dėl gedimo – ženkliai iškelia galutinę remonto kainą. Pasitaiko atvejų, kai apžiūros metu randama pasidėvėjusi detalė ir padaroma prielaida, kad ji kalta. Tuomet užtrunka jos pakeitimas, sumokami pinigai ir galiausiai paaiškėja, kad spėjimas nebuvo teisingas. 

Žinoma, ne visais atvejais reikia suskubti atlikti kompiuterinę diagnostiką. Mano patirtis rodo, kad ji efektyviausia tada, kai automobilis neužsiveda, neturi traukos, padidėjęs dūmingumas, netinkamai veikia automatinė pavarų dėžė arba netinkamai veikia komforto dalis (neatsidaro elektriniai langai, nešyla sėdynės, neveikia oro pagalvės ir pan.). 

Ženklai, kurių negalima ignoruoti

Prasta automobilio būklė gali tapti net avarijos priežastimi. Pavyzdžiui, sugedęs ir laiku nepakeistas šarnyras ar vairo traukė važiuojant gali tiesiog išnirti iš savo vietos. Tokiu atveju, automobilis taptų nevaldomas. Net važiuojant nedideliu greičiu toks nutikimas taptų itin nemaloniu nuotykiu. Priežiūros specialistas pataria, kad labai svarbu pasirūpinti ir stabdžiais. Jis juokauja, kad netinkamiausias momentas sužinoti apie stabdžių problemą, tai akimirka, kuomet prieš jus išnyra kitas automobilis arba pėstysis. 

Ekspertas Kęstutis įspėja, kad yra situacijų, kai reikėtų kuo skubiau ieškoti pagalbos. Atkreipkite dėmesį, jei sumažėjo variklio galia, motoras pradėjo neįprastai kaisti arba atsirado keistas garsas, automobilis prastai kuriasi, padidėjo dūmingumas ar ženkliai šoktelėjo degalų sąnaudos ar sparčiai mažėja tepalo.“ 

Jei nesate tikri, ar jūsų automobilis pasiruošęs žiemos išbandymams arba norite pašalinti jau žinomus gedimus – susiekite su „Bero car service“ komanda. Čia dirbantys specialistai pasiruošę ne tik rasti bei šalinti gedimus, bet ir patarti, ką daryti, kad jų ateityje būtų mažiau. „Bero car service“ skaitytojams linki džiugų ir saugių kelionių!

Dalinkitės su savo draugais
Užsakomasis reklaminis straipsnis

Kokia Jūsų nuomonė šia tema?

avatar
  Prenumeruoti naujus komentarus  
Informuoti apie
Scroll Up