Connect with us

Naujienos

Buvimas namuose – galimybė stiprinti imunitetą

Paskelbta

Paskelbus karantiną dėl koronaviruso, jau spėjome išsiugdyti keletą įpročių – dažnai plauti rankas ir neliesti savo veido. Specialistų teigimu, buvimas namuose – puiki galimybė sustiprinti imuniteto atsparumą prieš virusus ir bakterijas. Tačiau nereiktų skubėti griebtis maisto papildų, o verčiau išbandyti įvairias imuninės sistemos apsaugos priemones.
 “Plintant koronavirusui, į vaistinę dėl būtiniausių prekių užsukę klientai pasiteirauja, ar gyvenant karantino sąlygomis įmanoma sustiprinti imunitetą ir kaip tai padaryti. Susirgus imunitetas mums padeda efektyviau kovoti su ligos sukėlėjais. Tačiau šiuo sudėtingu metu dauguma žmonių patiria stresą, nėra pakankamai fiziškai aktyvūs, galbūt nepasirūpina subalansuota mityba ir turi žalingų įpročių, o visa tai yra labiausiai imuninę sistemą silpninantys veiksniai. Todėl, kai šiandien daug laiko praleidžiame užsidarę namuose, svarbu susidaryti aiškią darbotvarkę ir kasdien tinkamai pailsėti, vengti streso, mažiau skaityti neigiamų naujienų, prižiūrėti savo mitybą bei reguliariai vėdinti patalpas“, ­– sako  vaistininkė Laura Vanagaitė.
Daugiau ilsėkitės ir atsipalaiduokite
Stiprų imunitetą formuoja kompleksinės priemonės, todėl greitas, „magiškas“ ir unikalus receptas neegzistuoja. Vaistininkės teigimu, reiktų jausti save ir savo kūną, suprasti, ko jam reikia – gal reikia sumažinti stresą arba daugiau laiko skirti fizinei veiklai, o galbūt tiesiog tinkamai pailsėti.
„Jeigu naktį jums sunku užmigti, taip tik dar labiau kenkiate savo sveikatai. Nemigą lemia daug veiksnių. Atsisakykite kofeino, prieš miegą atidarykite langą ir vėdinkite kambarius, išbandykite šiltą vonią, paskaitykite knygą ir miegokite tiek, kiek jaučiate, kad reikia. Karantinas yra puiki proga pailsėti tiems, kurie įprastame gyvenime nuolat lekia ir skuba. Poilsis yra bene svarbiausias dalykas, norint išlaikyti stiprų imunitetą. Tyrimai rodo, kad stipriausią imunitetą ir atsparumą ligoms turi tie žmonės, kurie per parą miega 7-9 valandas“, – sako  vaistininkė.
Poilsio trūkumas organizme yra vienas iš veiksnių, keliančių streso hormono lygį organizme. Kaip sumažinti šiomis dienomis sunkiai išvengiamą stresą?
„Siautėjant koronavirusui daugelis žmonių išgyvena ne pačius maloniausius jausmus. Siekiant sumažinti nerimą, patartina suderinti profesinį ir asmeninį gyvenimą, nuolat daryti pertraukas ir tinkamai pailsėti, atsipalaiduoti. Taip pat galima naudoti raminančius ar atpalaiduojančius streso mažinimo metodus – užsiimti savo mėgstama veikla, išbandyti meditaciją, pasirūpinti savo psichologine higiena. Vietoje naujienų portalų ir „Facebook“ tikrinimo kas 10 minučių, skaitykime naujienas vieną kartą per dieną – psichologai sako, kad pradėjus taikyti šią taisyklę grėsmės jausmas kiek pamažės. Žinoma, taip pat svarbu ir daug juoktis bei pasitelkti pozityvumą“, – pataria L. Vanagaitė.
Sportuokite, bet nepersistenkite
Paskelbus visuotinį karantiną sustabdyta sporto klubų ir grupinių treniruočių veikla, todėl fizinį aktyvumą palaikyti norintys entuziastai pradėjo ieškoti naujų būdų treniruotis namuose.
„Jeigu neturite įpročio daug judėti ir staiga pradedate tai daryti aktyviai, tai gali paskatinti streso hormonų gamybą organizme ir dar labiau pakenkti imuninei sistemai, todėl būtinas saikas ir sąmoningas sveikatos būklės sekimas. Tačiau fizinis aktyvumas yra naudingas imuniteto stiprinimui, o tai kaip niekada svarbu kovojant su virusais“, – pastebi L. Vanagaitė.
Prieš užsiimant sportu namuose, rekomenduojama įsitikinti, kad aplinka yra jauki ir gerai išvėdinta. Pasak vaistininkės, sportuojant be pasiruošusio padėti trenerio, labai svarbu sąmoningai įsiklausyti į savo kūno pojūčius, atlikti lengvus pratimus, sutelkti dėmesį į jų atlikimą.
„Internete pasklido nuotraukos ir vaizdo įrašai su trenerių atliekamomis mankštomis, o socialiniuose tinkluose gausu pasiūlymų prisijungti prie virtualių treniruočių. Pritūpimai, įtūpstai ar atsispaudimai – pratimų, kuriuos galima atlikti namų sąlygomis yra įvairių. Svarbu nepamiršti, kad treneriai yra profesionalai, todėl nereikėtų stengtis atkartoti visko, verčiau sportuoti savo tempu, galbūt lėčiau, tačiau taisyklingai. Aktyvus namų tvarkymas taip pat prilyginamas treniruotei“, – sako vaistininkė.
Kaip papildyti organizmą vitaminais?
Neretai apie susilpnėjusį imunitetą, pasak vaistininkės, išduoda ir keletas simptomų – nuovargis, lūžinėjantys nagai, plaukai, sausa oda.
Nors ugdyti atsparumą nuo virusų bei bakterijų infekcijų, pirmiausia, reiktų pasitelkus natūralias priemones, organizmą stiprina ir vitaminų C, A, E, D vartojimas, taip pat mikroelementai: cinkas, selenas ir varis. Vitaminas C padeda kovoti su stresu, įvairiomis infekcijomis ir peršalimu, vitaminai A ir E taip pat svarbūs antioksidantai, padedantys nervų sistemai, odai, širdies ir kraujagyslių veiklai, o vitamino D trūkumas itin dažnai nustatomas Lietuvos gyventojams, jis ypač svarbus imunitetui ir nervinei sistemai. Vitamino D papildai sumažina kvėpavimo takų infekcijos riziką, reguliuoja citokinų gamybą ir gali apriboti kitų virusų, tokių kaip gripas, riziką. Kvėpavimo takų infekcija gali sukelti citokinų audras – užburtą ciklą, kurio metu mūsų uždegiminės ląstelės pažeidžia viso kūno organus – dėl to padidėja sergančiųjų COVID-19 mirtingumas. Pakankamas vitaminas D gali suteikti nedidelę apsaugą pažeidžiamoms gyventojų grupėms. Visų šių medžiagų galima gauti valgant ankštines daržoves, daigintus grūdus, linų sėmenis, medų, kopūstus, obuolius, riešutus ir žuvį.
Vaistininko patarimai:
  • Į kovą su virusais ir bakterijomis galima pasitelkti ir keletą natūralių receptų. Vienas iš jų – spanguolių, medaus ir česnako užpilas. Sutrinkite dvi saujeles spanguolių, 2 nedideles skilteles česnako ir sumaišykite su 2 šaukšteliais medaus. Spanguolės, kai šviežių vaisių ir uogų nėra daug, yra vienas geriausių antioksidantų šaltinių. Antioksidantai padeda kovoti su patiriamu stresu, nes dėl jo sutrinka natūrali antioksidantų gamyba žmogaus organizme. Česnakai padeda įveikti daugybę sveikatai kenksmingų mikroorganizmų, kurie sukelia infekcijas.
  • Kas dieną suvalgykite po žiupsnelį cinamono. Cinamone gausu antioksidantų, jis pasižymi veiksmingomis antiuždegiminėmis savybėmis, todėl sumažina įvairių ligų riziką, taip pat mažina cukraus kiekį kraujyje.
  • Smulkinto imbiero ir medaus derinys padeda pagerinti virškinimą ir apetitą, maisto medžiagų įsisavinimą.
Skaityti toliau
Spauskite norėdami komentuoti

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rajonas

Kauno rajone atvėrė duris privatūs senelių namai

Paskelbta

Antradienį Girininkų kaime (Kauno r., Rokų sen.) atidaryti 30-ties vietų senelių namai „Rokų gerovė“. Įstaigoje sukurta 18 darbo vietų. Senjorų namai įsikūrė rekonstruotame buvusios  mokyklos pastate, teritorijoje su dideliu kiemu, sodu ir krepšinio aikštele.

„Rokų gerovės“ namų direktorė Virginija Petrauskienė pasakojo, kad bendradarbiaujant su Kauno rajono savivaldybe buvo įgyvendinti du projektai, kuriuos finansavo Europos Sąjunga, Lietuvos vyriausybė bei savivaldybė, įdėta ir privačių lėšų.

Atnaujinus pastatą, įrengta 18 gyvenamųjų kambarių, užimtumo ir poilsio organizavimo patalpos, masažo ir procedūrų kabinetai, koplytėlė, administracinės patalpos, skalbykla, virtuvė, valgomasis, nedidelė biblioteka,  sanitariniai mazgai.

„Rokų gerovės“ kūrimas prasidėjo 2016 m., Kauno rajono savivaldybės tarybai pritarus projektui „Socialinių paslaugų infrastruktūra Kauno rajone“, pagal kurį įstaiga gavo beveik 131 tūkst. eurų ES paramos vidaus darbams. Buvo išgriautos nereikalingos ir įrengtos naujos pertvaros, apšiltintos grindys, pakeistas visas elektros tinklas, paklotos naujos vandentiekio, nuotekų, vėdinimo sistemos, atlikta pilna apdaila.

Vėliau viešoji įstaiga dalyvavo LEADER projekte ir gavo 230 tūkst. eurų paramos pastatui apšiltinti, pakeisti stogo dangą, sutvarkyti aplinką, įrengti saulės kolektorių vandeniui šildyti.

„Siekiame tapti inovatyvia, bendradarbiaujančia įstaiga, kurioje gera gyventi ir dirbti“, – tvirtino V. Petrauskienė.

Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pasidžiaugė, kad „Rokų gerovė“ tarnaus ne tik čia gyvenantiems seneliams, bet ir aplinkinių kaimų bendruomenei, įstaigoje planuojami rengti kino seansai, veiks bibliotekėlė, bus galima rengti sporto varžybas, mankštas. 60 proc. „Rokų gerovės“ darbuotojų – Kauno rajono gyventojai.

Atidaryme dalyvavusi Seimo narė Raminta Popovienė pastebėjo, kad senstančioje visuomenėje labai reikia įstaigų, kuriose būtų teikiamos kokybiškos socialinės ir medicinos paslaugos.

„Gamtoje saulėtekis ir saulėlydis yra vienodai gražūs. Toks turėtų būti ir gyvenimas – su veržliai besiskleidžiančia jaunyste, branda ir ramia, oria bei saugia senatve“, – pritarė vicemeras Paulius Visockas.

Naujuosius senjorų namus pašventino Rokų Šv. Antano Paduviečio parapijos klebonas Virginijus Gražulevičius.

„Rokų gerovės“ direktorę V. Petrauskienę ir kolektyvą sveikino vietos bendruomenės atstovai, kolegos iš kitų socialinių įstaigų.

Skaityti toliau

Greitos naujienos

COVID-19 protrūkis Kauno įmonėje: laukiama tyrimų rezultatų

Paskelbta

Kaune veikiančioje įmonėje „Hegelmann Transporte“ užfiksavus koronaviruso protrūkį, šiuo metu dedamos visos pastangos, kad situacija būtų suvaldyta. 

Kaip teigia Kauno miesto savivaldybės Ekstremalių situacijų operacijų centro vadovas Paulius Keras, pagrindinė užduotis šiai dienai – maksimaliai suvaldyti situaciją lokaliame koronaviruso židinyje. Tvirtinama, kad kol kas tai vyksta sklandžiai. „Laukiame naujausių tyrimų duomenų, kuriais vadovaudamiesi nedelsiant imsimės tolesnių veiksmų. Tyrimų rezultatus tikimės gauti artimiausiomis valandomis. Išsamių asmens duomenų apie tiriamus žmones teikti negalime, tačiau patvirtiname, kad be Uzbekijos Respublikos piliečių taip pat ištirta beveik pusšimtis ukrainiečių, dirbančių toje pačioje bendrovėje“, – komentuoja P. Keras.

P. Keras taip pat priduria, kad atsižvelgiant į susiklosčiusią situaciją, Kauno miesto meras šiandien kreipėsi į Valstybės ekstremalių situacijų operacijų vadovą, sveikatos apsaugos ministrą Aurelijų Verygą su siūlymu parengti teisės aktą, kuriuo būtų numatytas privalomas asmenų, atvykusių iš trečiųjų šalių, ištyrimas mobiliuosiuose patikros punktuose dėl koronaviruso infekcijos. Taip pat siūloma įtvirtinti pareigą darbdaviams užtikrinti tinkamas apgyvendinimo sąlygas iš trečiųjų šalių į Lietuvą atvykusiems darbuotojams. Pasak Visvaldo Matijošaičio, tokie sprendimai padėtų toliau efektyviai valdyti epidemiologinę situaciją ir ženkliai prisidėtų užkertant kelią panašiems COVID-19 protrūkiams tiek Kauno mieste, tiek ir kitose šalies savivaldybėse.

 

Skaityti toliau

Lietuva

Mokiniams bus teikiama daugiau individualių psichologo konsultacijų

Paskelbta

Psichologo pagalba mokiniams bus prieinamesnė – mokyklų, profesinio mokymo įstaigų, pedagoginių psichologinių bei švietimo pagalbos tarnybų psichologai teiks daugiau konsultacijų dėl Covid-19 pandemijos sukeltų emocinių, psichologinių sunkumų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, įgyvendindama Ilgalaikių neigiamų Covid-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų planą,  skyrė papildomų lėšų – iš viso 300 tūkst. Eur –  švietimo įstaigų psichologams.

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius skatina mokyklų bendruomenes jau dabar naudotis papildoma galimybe psichologo konsultacijoms.

 „Karantino ir nuotolinio mokymosi laikotarpiu vaikai, kaip ir mokytojai bei mokinių tėveliai, patyrė daug įtampų prisitaikydami prie visiems neįprastos situacijos, tad papildoma galimybė gauti psichologo konsultaciją švietimo įstaigoje, pedagoginėje psichologinėje ar švietimo pagalbos  tarnyboje suteiks reikiamą emocinę pagalbą“, – sako ministras.

Konfidencialūs pokalbiai su psichologu gali padėti sušvelninti galimus Covid-19 pandemijos padarinius mokiniams, kurie jaučia nesaugumo jausmą, atskirtį ar nerimą.

Paskirstytos lėšos bus naudojamos švietimo įstaigų psichologams papildomiems darbams atlikti, teikiant pagalbą psichologinių sunkumų patiriantiems mokiniams. Psichologams bus skiriamos priemokos nuo 20 iki 30 proc. atlyginimo iki 2 mėn. laikotarpiui. Savivaldybės ir valstybinės švietimo įstaigos skirtas lėšas gali naudoti iki šių kalendorinių metų pabaigos.

Skiriamos lėšos apskaičiuotos proporcingai pagal psichologų skaičių savivaldybių ir valstybinėse švietimo įstaigose. Iš viso mokyklose, savivaldybių švietimo įstaigose ir pedagoginėse psichologinėse, švietimo pagalbos tarnybose dirba 670 psichologų.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos informacija

Skaityti toliau

Skaitomiausi