Verslas

Atsigaunančiam turizmo sektoriui padeda originaliomis akcijomis

0

Nors lyginant 2021 m. ir 2020 m. sausio-rugpjūčio mėnesių apgyvendinimo statistiką Kaune turistų skaičius išaugo net 145 proc., tačiau į priešpandeminį lygį sugrįžti kol kas dar nepavyksta: 2019 metais tuo pačiu laikotarpiu Kaune turistų svečiavosi dvigubai daugiau. Tad į pagalbą pamažu atsigaunančiam turizmo sektoriui pasitelkiamos išradingos akcijos: viena tokių tapo rugsėjo 15 d. net 26 Lietuvos miestuose startavusi VšĮ „Kaunas IN“ ir „Lietuvos pašto“ akcija, kurios metu padovanota daugiau kaip 200 kvietimų dviem – pasisvečiuoti su puikia nakvyne Kaune ir pasisemti kaunastiškų patirčių.

 

Turistai grįžta į miestą

Kaip rodo gauti 2021-ųjų statistiniai Kauno duomenys, pirmais vasaros mėnesiais miestą labiau tyrinėjo ir lankė lietuviai, tačiau vėliau padaugėjo ir užsieniečių. Labiausiai rodikliai džiugino rugpjūtį – vasaros pabaigoje sulaukta daugiau turistų nei bet kurį kitą metų mėnesį.

„Birželį ir liepą Kaune daugiau lankėsi lietuviai, o rugpjūtį užsieniečių srautai beveik dvigubai aplenkė vietinį turizmą. Žinoma, prie turistų skaičiaus augimo labai prisidėjo ir didieji renginiai: Pasaulio salės futbolo čempionatas, vasarą vykęs olimpinės atrankos etapas tai taip pat pritraukė į Kauną daugiau žmonių,“ – pasakoja VšĮ „Kaunas IN“ Turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė, pastebėdama, kad renginiai mieste ne tik įneša daugiau gyvybės, bet ir augina keliautojų srautus.

Tai, kad ši vasara buvo gerokai rezultatyvesnė nei 2020-ųjų, lėmė žmonių prisitaikymas prie pokyčių: turistai ir miestiečiai paprasčiausiai išmoko gyventi su įvairiais papildomais reikalavimais, priprato, kad kai kur yra ribojimų ar reikia imunizaciją įrodančių dokumentų.

Vis dėlto, nors miesto svečių srautai auga, 2019 m. lygio jie dar toli gražu nepasiekė – turistų sulaukiama perpus mažiau. Vidutiniškai turistai Kaune praleidžia apie dvi naktis.

Pagrindiniai keliautojai rugpjūtį buvo latviai, lenkai, estai. Vasaros pabaigoje daugėjo vokiečių, prancūzų, kurių liepą ir birželį buvo labai nedaug. I. Pažereckaitė-Kalėdienė sako, kad vasaros pradžioje Kauno turizmo informacijos centre besilankę užsieniečiai dažniau buvo tie žmonės, kurie studijuoja ar dirba Kaune, kituose šalies miestuose, bet ne tie, kurie kaip turistai atvyksta iš kitų šalių. Tik rugpjūtį ši tendencija pradėjo keistis.

Pastebima, kad karantino metu pasikeitė ir keliavimo stilius. Didelius turistinius autobusus pakeitė mažesnės grupės arba pavieniai, vienos šeimos keliautojai. Daugiausia savarankiškai keliauja poros ir šeimos ar nedidelės draugų grupės. Dažniausiai keliautojai vasarą į Kauną vyko lėktuvu, automobiliais, kemperiais ar motociklais.

 

Priemonė padėti visam svetingumo sektoriui

Siekdami originaliai paminėti Tarptautinę turizmo dieną, VšĮ „Kaunas IN“ ieškojo išradingo ir kitokio būdo ją švęsti. Nusprendė žmones iš 26 Lietuvos miestų apdovanoti nakvyne Kaune ir taip paskatinti keliauti bei tapti turistais. „LP Express“ paštomatuose išslapstytas dovanas gavo tie, kas buvo pirmesni, greitesni ir akylesni soc. tinklų sekėjai. Įdomu tai, kad visos dovanos buvo rastos per kiek mažiau nei 3 val. nuo akcijos paskelbimo.

„Norėjome kad šventė būtų nukreipta į vietinius keliautojus, būsimus Kauno turistus. Taip pat paskatinti lietuvius rinktis Kauną rudens ir šaltojo sezono atostogoms,“ – pasakoja I. Pažereckaitė-Kalėdienė.

Turizmo plėtra Kaune besirūpinančios agentūros atstovė tikina, jog akcija tapo puikia priemone padėti visam svetingumo sektoriui mieste. Ne tik padidinti viešbučių užimtumo rodiklius, bet ir pritraukti daugiau turistų į Kauno muziejus, pramogas, maitinimo vietas šaltuoju sezonu. Juk atvykimas į miestą ir apsistojimas – tik pirmasis keliautojo žingsnis, po kurio seka malonūs ieškojimai, apsilankymai bei atradimai.

Kartu akcija padėjo priminti, jog ruduo – kuo puikiausias metas keliauti Lietuvoje: architektūros kontūrai kaip niekad išryškėja nusispalvinusių lapų fone, net gerai pažįstami gamtos kampeliai tampa mįslingi, o ir šiltas pasisėdėjimas restorane tampa dar jaukesnis už lango siaučiant darganai. Ne mažiau permainingus orus turintys danai jau seniai įminė šią mįslę ir suteikė jau žaismingą „hygge“ vardą. O dabar susikurti išskirtines atostogas kviečiami ir lietuviai.

 

Per socialinius tinklus nuvilnijusi turizmo akcija

Tuo, kad ši žinutė būtų išgirsta padėjo pasirūpinti ir garsios socialinių tinklų asmenybės, pakvietusios savo sekėjus dalyvauti žaidime ir apsilankyti Kaune: Agnė Kulitaitė, Aurimas Valujavičius, Indrė Kavaliauskaitė savo komunikacija pasiekė daugiau kaip 300 tūkst. dydžio auditoriją, tad nenuostabu, kad dovanos tirpte ištirpo.

„Akcijos dieną sulaukėme daug paminėjimų ir džiaugsmo žinučių, o  dabar jau laukiame pakviestųjų svečiuose Kaune ir, žinoma, raginame savo įspūdžiais dalintis žymint nuotraukas soc. tinkluose #kaunastic ir @kaunastic,“ – sako Kauno turizmo plėtra bei sklaida besirūpinančios VšĮ „Kaunas IN“ atstovė.

Juolab kad kuponai, kviečiantys pernakvoti prie akcijos prisijungusiuose Kauno viešbučiuose („Radisson Hotel Kaunas“, „Monte Pacis“, „Daugirdas“, „Amberton Cozy“, „Apple Economy“, „Best Western Santaka“, „Victoria Hotel“, „Hof Hotel“, „Magnus“, „Ibis Kaunas Centre“) galioja net pusę metų, iki pat kovo mėnesio, o #kaunastic patirčių patarimus bei maršrutus galima rasti tiek „Kaunastika“ soc. tinklų paskyrose, tiek internetiniame puslapyje www.visit.kaunas.lt.

The post Atsigaunančiam turizmo sektoriui padeda originaliomis akcijomis appeared first on Kaunas IN.

0 0 votes
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti naujus komentarus
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
Visi komentarai

Jums gali patikti

Dagiau iš temos: Verslas