Prekybiniai ryšiai tarp valstybių yra senas verslo komunikacijos ir dalinimosi patirtimi būdas, kuris suteikia galimybę ne tik uždirbti, tačiau ir supažindinti  kitų šalių gyventojus su Lietuvoje gaminamomis prekėmis bei paslaugomis. Lietuvos Statistikos departamento duomenimis – eksportas iš Lietuvos į kitas Europos šalis išaugo net kelis kartus. 2019-ais metais daugiausia iš Lietuvos buvo eksportuojami mineraliniai produktai, pagrindinė eksporto šalis – kaimyninė Latvija.

Eksporto svarba Lietuvos ekonomikai – neabejotina. 2019-ųjų metų sausio-balandžio mėnesiais siekė apie 9,5 mlrd. eurų ir tai yra 10,5 procentų daugiau nei tuo pačiu metu praėjusiais metais.

Tinkama eksporto strategija – Jūsų verslo sėkmės garantas. Ko reikia, kad eksportavimas būtų sėkmingas?

  1. Tinkamos šalies pasirinkimas.

Norėdami būti tikri, kad pasirinkta šalis eksportui užtikrins pelną – reikalingas rinkos tyrimas. Jis padeda įvertinti, kaip visuomenė priims Jūsų siūlomas prekes arba vietiniai verslininkai – Jūsų prekiaujamą žaliavą.

  1. Prekių transportavimo įmonė.

Žinoma, svarbu rasti patikimus partnerius, kurie užtikrins sklandų prekių pervežimą iki konkrečios vietos sutartu grafiku. Sandėliavimo, logistikos ir transporto įmonę siūlome rinktis pagal atsiliepimus ir rekomendacijas, sutarties sąlygas, paslaugų kainas, teikiamas eksporto paslaugas ir t. t. Verta bendradarbiauti su tais, kurie teikia ir sandėliavimo paslaugas. Patogu, kai visos reikalingos paslaugos gaunamos iš vienų rankų ypač eksportuojant didelius krovinių kiekius į tolimas šalis.

  1. Partnerių paieškos.

Partnerių paieškos darbai yra vieni svarbiausių, tačiau jie neprivalo būti tokie aktyvūs, kaip daugelis galvoja. Greitai ir paprastai partnerio paieškai rekomenduojame naudoti Eksportuotojų duomenų baze. Tai puiki galimybė verslo naujokams užtikrintai žengti pirmuosius žingsnius pasaulio rinkoje.

  1. Prekių pozicionavimas.

Dažna verslininkų daroma klaida – tam tikros rinkos, kaip individualaus subjekto, neįvertinamas. Tai, kas tinka lietuviams – nebūtinai tiks lenkams arba korėjiečiams. Net ir sudėtingas lietuviškos prekės pavadinimas gali užkirsti kelią prekinio vardo vystymui. Žinoma, reikalingas ir apgalvotas savo siūlomos produkcijos pristatymas, privalumų pozicionavimas.

  1. Draudimas nuo nemokumo.

Viena dažniausių verslininkų baimių – nemokumas ir apyvartinių lėšų užšaldymas. Pasinaudojus eksporto faktoringu – pavyks atsikratyti tokios baimės. Sumokant tam tikrą procentą nuo gautos sumos – greičiau atgausite visas investuotas lėšas. Žinoma, reikia kuo nuodugniau susipažinti su eksporto faktoringo teikiamomis sąlygomis, įvertinti, ar tam tikros finansinės įmonės paslaugos atitinka Jūsų poreikius.

Nepamirškite, kad sėkmingo rezultato išvystymas gali reikalauti metų, dviejų, kelerių. Svarbiausia viso eksporto metu vertinti rinkos pokyčius, visuomenės poreikius, rinkodaros pasikeitimus. Tai užtikrins, kad Jūsų prekinis vardas sėkmingai įsitvirtins naujoje rinkoje.

adrem.lt informacija

Šaltinis: chamber.lt

0 0 vote
Jūsų vertinimas
Prenumeruoti
Informuoti apie
guest
0 Komentarų
Inline Feedbacks
View all comments