Rinkoje pasirodė naujoji „MICHELIN X Multi Energy“ padanga, kuri papildo „MICHELIN X Multi“ regioninio transporto padangų seriją. Naujoji padanga pakeičia „MICHELIN X Multiway 3D“. Dabar regioniniai vežėjai gali rinktis: arba mažinti degalų sąnaudas, arba pasirūpinti ypatingu padangų patvarumu. Pasirinkus „MICHELIN X Multi Energy“, degalų sąnaudos, palyginti su jos pirmtake, gali būti mažesnės net 1,2 l/100 km (VECTO[1] skaičiavimų duomenimis). Be to, su „MICHELIN X Multi“ galima pasiekti maždaug 20 proc. ilgesnę ridą nei su „MICHELIN X Multiway 3D“.
Padangų gausa leidžia rinktis, atsižvelgiant į transporto eksploatacijos ypatybes, pvz., važiavimo greitkeliais dažnumą ar per dieną vykdomų važiavimų skaičių, ir naudoti patvarias arba degalus taupančias padangas.
Degalai sudaro antrą pagal dydį vežėjų išlaidų dalį. Vis dėlto stebėtinai nedaug vežėjų suvokia, kad būtent dėl padangų riedėjimo pasipriešinimo prarandamas trečdalis vilkiko su priekaba degalų. Likusioji degalų dalis suvartojama oro pasipriešinimui ir vidinei mechaninei trinčiai įveikti.
Būtent degalų taupymas lemia, kad „MICHELIN X Multi Energy“ pirmauja regioninio transporto padangų rinkoje. Degalų sąnaudos 100 km, važiuojant su naująja padanga, apskaičiuotos VECTO priemonės, yra 1,2 litro mažesnės nei trijų konkurentų „premium“ padangų vidurkis. Per visą sunkvežimio eksploatavimo laikotarpį tai sudaro daugiau kaip 3 000 eurų[2].
Tokių puikių rezultatų pasiekiama pritaikius tris naujoviškas „Michelin“ technologijas: „Infinicoil“, „Regenion“ ir „Powercoil“.
„Infinicoil“ – apie 400 metrų ilgio plieninis kordas, vyniojamas per visą padangos perimetrą, ne tik sutvirtina jos konstrukciją, bet ir suteikia daugiau stabilumo, sumažina degalų sąnaudas, pagerina padangų patvarumą.
„Regenion“ – technologija, sukurta vulkanizavimo metu naudojant 3D metalo spausdintuvus, leidžianti protektoriaus blokeliuose sukurti griovelius, kurie atsiveria dylant padangai. Taigi protektoriaus reljefas užtikrina, kad iš po padangos veiksmingiau pašalinamas vanduo, ir padanga geriau sukimba visą jos naudojimo laikotarpį.
„Powercoil“ – patvaresnis, lengvesnis naujoviškas plieninis kordas. Šios padangos mažiau sveria, jos patvaresnės ir pasižymi mažesniu riedėjimo pasipriešinimu.
„MICHELIN X Multi Energy“ padangos protektorių galima gilinti ir atnaujinti, o 3PMSF ir M+S ženklai rodo labai gerą sukibimą bet kokiomis oro sąlygomis.
„MICHELIN X Multi Energy“ – taupi padanga, pasižyminti nepaprastai mažu riedėjimo pasipriešinimu, ją patvirtino visi pirmaujantys krovininių automobilių gamintojai. Nuo balandžio mėn. 315/70 R 22.5 dydžio padanga varančiajai ir kitoms ašims yra prieinama ir mažmeninėje prekyboje.
Pastebima, kad transportininkai vis labiau kreipia dėmesį į ekologiją. Be to, Europos Komisija rengia priemonių planą, kaip sumažinti kelių transporto išmetamo CO2 kiekį. Vienas tokių priemonių rezultatų yra VECTO – krovininių automobilių degalų sąnaudų ir išmetamo CO2 kiekio skaičiuoklė. Nuo 2019 m. sausio 1 d. visi krovininių automobilių gamintojai privalės nurodyti Europos rinkoje parduodamų naujų sunkvežimių išmetamo CO2 kiekį[3], apskaičiuotą naudojant VECTO. Taigi regioniniai vežėjai galės rinktis: arba taupyti degalus, arba mažinti išmetamo CO2 kiekį. Tai ypač aktualu didelių parkų valdytojams, nes transporto paslaugų konkursuose vis dažniau pastebimas reikalavimas, kad transporto priemonių išmetamų šiltnamio dujų kiekis būtų kuo mažesnis.
„Michelin“ – pasaulinis padangų technologijų lyderis. „Michelin“ grupė gamina, parduoda ir skatina su mobilumu susijusius produktus ir paslaugas: lengvųjų automobilių, sunkvežimių, lėktuvų, dviračių, žemės ūkio ir statybos mašinų, motociklų padangas, taip pat vadovus, žemėlapius, atlasus ir interneto paslaugas (ViaMichelin.com). Grupės būstinė yra Klermone-Ferane (Prancūzijoje). Visame pasaulyje įmonėje dirba daugiau kaip 100 tūkst. darbuotojų, įmonė veiklą vykdo 171 šalyje. „Michelin“ priklauso 68 gamybos įmonės 17 šalių.
[1] VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool) – transporto priemonių energinio naudingumo skaičiavimo priemonė. Ši Europos Komisijos, bendradarbiaujant su JRC, IVT ir TUV GRAZ, sukurta priemonė pateikia išsamesnę informaciją apie naudojamų arba ketinamų įsigyti krovininių automobilių išmetamo CO2 kiekį. Be to, VECTO leido įteisinti ribines vertes, kad būtų sumažintas išmetamų šiltnamio dujų kiekis. Daugiau http://post.spmailtechn.com/f/
[2] 5–7 metai
[3] Krovininiai automobiliai > 16 t nuo 2019-01-01; > 7,5 t nuo 2020-01-01