Kaunas centralizavo visų įstaigų buhalteriją: per metus sutaupys po 1,2 mln. eurų

Visų Kauno miesto savivaldybei priklausančių įstaigų – mokyklų, darželių, kultūros bei sporto organizacijų – buhalterija nuo šiol veikia centralizuotai. Tai ne tik užtikrins skaidrumą, bet ir leis miestui kasmet sutaupyti po 1,2 mln. eurų.

Kaune veikiančiose beveik 200 biudžetinių įstaigų anksčiau dirbo 225 buhalteriai. Po reformos šia paslauga rūpinasi įstaiga „Kauno biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita, kurioje šiuo metu dirba 120 specialistų. Visi jie įsikūrė po vienu stogu – naujai sutvarkytose patalpose T. Masiulio gatvėje, Petrašiūnuose. Šios permainos leido buhalteriams atlyginimą vidutiniškai padidinti 10 proc., o per artimiausius metus jis turėtų dar labiau kilti.

Anksčiau finansinė apskaita būdavo vykdoma net 17 skirtingų buhalterinių programų, tai dabar veikia vieninga sistema. Jos dėka visi duomenys sklandžiai subendrinami vienoje vietoje. Be to, siekiant mažinti biurokratinį „popierizmą“, visoms įstaigoms nemokamai suteikta prieiga prie vieningos duomenų valdymo sistemos.

„Šiuo klausimu savivaldybės ir jos įstaigos anksčiau gyveno tarsi akmens amžiuje. Šiandien baigiame svarbų etapą, po kurio ši sritis atitinka geriausias šiuolaikines praktikas. Buhalterinė apskaita negali būti vien padriki skaičių kratiniai. Visi duomenys apie viešuosius pirkimus, sąskaitas, išlaidas turi būti aiškūs ir lengvai pasiekiami, kad bet kada galėtume juos analizuoti, operatyviai daryti išvadas. Tik taip galima užtikrinti skaidrų lėšų panaudojimą, optimalius kaštus, kad nebūtų bereikalingai išlaidaujama ten, kur nereikia“, – sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Jis pripažino, kad tokie vadybos principai paprastai taikomi šiuolaikiniame versle, tačiau šiuo atveju jie visiškai pasiteisina ir biudžetinėse įstaigose.

„Iki šiol turėjome kelis šimtus įstaigų, kurios buhalterinės apskaitos duomenis vesdavo kiekviena sau ir savaip. Skirtingos programos paprasčiausiai „nesusikalbėdavo“ tarpusavyje, o apie kokybišką duomenų apibendrinimą bei analitiką negalėjo būti nė kalbos. Nuo šiol bus kitaip. Miestas tiksliai žinos, kur, kaip ir kiek pinigų įstaigos gauna, išleidžia ir panašiai“, – paaiškino Kauno miesto savivaldybės Juridinių asmenų valdymo skyriaus vedėjas Mindaugas Kyguolis.

Pernai pasitelkta Finansų valdymo ir apskaitos sistema pirmiausia įdiegta miesto žinioje esančiose sporto mokyklose ir neformaliojo švietimo įstaigose. Netrukus tokie sprendimai įgyvendinti ir sveikatos, socialinėse bei kultūros įstaigose, o galiausiai – mokyklose, vaikų darželiuose ir kitose ugdymo įstaigose. Jungtis prie vieningos apskaitos sistemos netrukus numatyta rekomenduoti ir viešosioms įstaigoms, kurių dalininkė yra Kauno miesto savivaldybė.

Tačiau optimizavimo procesai tokiomis naujovėmis nesibaigia. Siekiant dar labiau efektyvinti įstaigų veiklas, rengiamasi įsigyti inovatyvų įrankį nuodugniai duomenų analitikai. Be to, šiuo metu diegiami nauji maisto apskaitos bei personalo valdymo moduliai, organizuojami vartotojų mokymai juos naudosiantiems specialistams.

„Visa tai kainuoja pinigus, tačiau šie pinigai yra investicija į darbuotojus. Rengdami mokymus savo žmonėms, keliame jų kvalifikaciją, o tai reiškia, kad ilgainiui ir darbo efektyvumas turės didėti. Be to, buhalterinės apskaitos specialistams gana ženkliai didėja atlyginimai, gerinamos darbo sąlygos suteikiant renovuotas, patogias darbo vietas. Taigi atitinkamai ir iš jų tikimės didesnės atsakomybės“, – pridūrė M. Kyguolis.

Per artimiausius dvejus metus, įgyvendinus visus pokyčius, tikimasi ženklaus ekonominio efekto. Skaičiuojama, kad tai leis sutaupyti apie 1,2 mln. eurų kasmet. Šios lėšos galės būti skirtos mokyklų ir kitų ugdymo įstaigų infrastruktūrai gerinti.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Komentarai

Komentarai